Andere bevestiging uitlaat

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Andere bevestiging uitlaat

Berichtdoor wowo » 23 jun 2010, 10:43

De eerste bevestiging vanaf de motor gezien is deze;
Afbeelding

De bout zit aan de onderkant van de uitlaat en steekt derhalve een centimeter onder de uitlaat uit. Als je iets schampt dan schamp je dus met deze steun, waardoor die naar achteren buigt en de uitlaat tegen de bodemplaat komt. Makkelijk te fixen maar irritant.

Heeft iemand een idee om de uitlaat te bevestigen met een ander soort beugel, die niet zo uitsteekt aan de onderkant?

Bovenstaande staat trouwens voor 9 euro op ebay.fr, mocht iemand er een zoeken.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Harrie » 23 jun 2010, 23:08

vreemd.. je 505 is toch niet verlaagd? of hebben ze asociaal hoge drempels in A'dam?
als je de bout omkeert, dus de moer boven, moet het verholpen zijn... kan dat ?

en ehr.. 9 euro :shock: mensen die zoveel betalen voor een klem kunnen beter lid worden van de PCN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor wowo » 27 jun 2010, 11:40

Harrie schreef:vreemd.. je 505 is toch niet verlaagd? of hebben ze asociaal hoge drempels in A'dam?
als je de bout omkeert, dus de moer boven, moet het verholpen zijn... kan dat ?


Hij is niet verlaagd maar raakt (ook buiten de stad) toch snel de grond. Bij een steile afdaling naar een parkeergarage raakt deze bout bijvoorbeeld net de 'knik' in het wegdek.
Omkeren kan niet, hij zit met het oog bevestigd aan de versnellingsbak.

Harrie schreef:en ehr.. 9 euro :shock: mensen die zoveel betalen voor een klem kunnen beter lid worden van de PCN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie


:D
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Koffiemolen » 27 jun 2010, 21:34

wowo schreef:
Harrie schreef:vreemd.. je 505 is toch niet verlaagd? of hebben ze asociaal hoge drempels in A'dam?
als je de bout omkeert, dus de moer boven, moet het verholpen zijn... kan dat ?


Hij is niet verlaagd maar raakt (ook buiten de stad) toch snel de grond. Bij een steile afdaling naar een parkeergarage raakt deze bout bijvoorbeeld net de 'knik' in het wegdek.
Omkeren kan niet, hij zit met het oog bevestigd aan de versnellingsbak.
:D


Wat wil je: dat komt door de enorme wielbasis...mag je er wel spoorwegovergangen mee over? :mrgreen:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor wowo » 27 jun 2010, 21:51

Koffiemolen schreef:Wat wil je: dat komt door de enorme wielbasis...mag je er wel spoorwegovergangen mee over? :mrgreen:


Doet me denken aan de verlengde Chrysler 300C die ik ooit vast zag staan op een brug over de Prinsengracht :-)
Rustend op de bodemplaat met de wielen los, mensen in galakledij ernaast op de stoep, hahaha
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Koffiemolen » 27 jun 2010, 21:52

wowo schreef:
Koffiemolen schreef:Wat wil je: dat komt door de enorme wielbasis...mag je er wel spoorwegovergangen mee over? :mrgreen:


Doet me denken aan de verlengde Chrysler 300C die ik ooit vast zag staan op een brug over de Prinsengracht :-)
Rustend op de bodemplaat met de wielen los, mensen in galakledij ernaast op de stoep, hahaha


Pfff...zo'n mislukt bordeel op wielen gun je niets anders dan een roemloos einde op of nog beter IN zo'n gracht... :lol:
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor Nanno » 29 jun 2010, 21:51

Als de oplossing van Harrie niet kan, dan draadeind van de bout dat "over" is afslijpen met een dremeltje? Een 505 moet toch een drempeltje kunnen nemen? (is helaas met mijn 406 coupé wel anders, ik raak als ik iets te hard over zo'n rot-drempel rijd geregeld met het roetfilter het wegdek...)
Peugeot 203C 1960
Lopende familie-projecten: Peugeot 403U8 bachee 1956, Peugeot 202 BH 1949, Peugeot 302 1937.
Peugeot-verleden: 3 x 304, 5 x 504, 1 x 505, 1 x 405, 1 x 205, 4 X 406
Nanno
 
Berichten: 466
Geregistreerd: 09 dec 2004, 12:49
Woonplaats: Halsteren

Berichtdoor wowo » 01 jul 2010, 10:55

Dank voor het meedenken. Ik heb de foto even een kwartslag gedraaid zodat je beter ziet hoe de klem bevestigd zit.
Ik zoek dus een soort grote stevige slangenklem met een oog aan de bovenkant, zodat er niks meer uitsteekt onder de uitlaat.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten