Pagina 2 van 6

BerichtGeplaatst: 04 apr 2007, 23:15
door Oscarnmgn
laat maar eens zien dan die foto´s :-)

wel lekker zo´n break ja .. en ook nog belastingvrij (of bijna) .. ? heeft ook wel zo z´n voordelen

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 22:38
door Koffiemolen
Voila. Inmiddels goeddeeels gepoetst dus weer glanzend in de lak.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 06 apr 2007, 20:12
door Oscarnmgn
ik heb er ook een :D

ben er nu al zeer tevreden mee ...

505 SRD Turbo , juni 1982.

Rijdt echt gooeed 8) .. prachtig werkelijk waar. Binnenkort meer foto´s

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 07 apr 2007, 18:27
door Oscarnmgn
Nog even wat extra foto´s ..

vanmiddag even gewassen en interieur schoongemaakt (beetje stoffig? :-) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 24 apr 2007, 20:35
door TurboTim
Hallo allemaal,

ik ben een trotse mede-bezitter van een 505 GTI uit '88, is volgens mij wel een standaart uitvoering. Maar ik moet zeggen, het rijdt geweldig. Is al vanaf de aanschaf in ons bezit.
Ik begrijp dat ze deze graag in Afrika willen hebben, maar deze krijgen ze mooi niet, geweldige auto.
Ik laat nog wel eens een foto zien.

Ciao

BerichtGeplaatst: 01 mei 2007, 23:11
door peugeot505
Dit is mijn '84 GTD met +326000km op de klok,enkelen hier hebben hem al irl gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: nieuwe binnenkomer

BerichtGeplaatst: 09 mei 2007, 20:58
door Graads
Vanaf 2005 in mijn bezit. 505 GTI.
Ik laat wat foto's zien via:

http://picasaweb.google.com/ddij2466

BerichtGeplaatst: 14 mei 2007, 20:35
door pEus
Dit is onze 505 :D Eind 2003 aangeschaft en van april 2004 tot april 2005 onder handen genomen. Heerlijke auto 8) :!:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 05 jun 2007, 20:04
door peugeot505
heb vandaag een gradulux ontvangen en gelijk gemonteerd :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 11 jun 2007, 21:16
door rust.delden
Heb er 2 x break
De eerste sinds 1992 bouwjaar 86 nieuwste model wit en spartaans.
De tweede sinds 2002 bouwjaar 91 nieuwste model blauwmetalic, centr vergr, elektr ramen voor.

Bevallen nog steeds prima. Alleen is de belasing zo duur

gr rustdelden

BerichtGeplaatst: 24 sep 2007, 01:00
door lion-freak-203
Dit is mijn 505 2.0 GR van 1985 sinds 29-05-2007 in mijn bezit met bijna 86.000 echte kilometers op de teller (historie bekend), gekocht van eerste eigenaar (helaas overleden).
Hij rijdt als een trein, een hele fijne auto

http://i72.photobucket.com/albums/i178/ ... o003-1.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i178/ ... o002-1.jpg
http://i72.photobucket.com/albums/i178/ ... o001-1.jpg

Johan

505

BerichtGeplaatst: 24 okt 2007, 20:51
door parco
ik heb er ook 2
een srd turbo van 81 , en een turbo injection van 86

BerichtGeplaatst: 25 okt 2007, 17:27
door Brownie
Welkom hier parco!

Als het goed is, is dit je turbo, toch?

Afbeelding

dat is m ja

BerichtGeplaatst: 25 okt 2007, 19:25
door parco
inderdaad bram
dat is ie helemaal , nog helemaal in goede staat , ik heb m nu 13 jaar in bezit waarvan de laatste 8 jaar geschorst
wel jammer , maar nog 4 jaar en dan is ie belastingvrij
de andere heb ik geen foto,s van maar zal ze binnen kort eens samen op de foto zetten
leuk forum hier , en jullie zullen nog wel vaker van me horen hier
groeten

Re: dat is m ja

BerichtGeplaatst: 25 okt 2007, 19:48
door Brownie
parco schreef:de andere heb ik geen foto,s


Maar ik wel! :D

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 26 okt 2007, 18:20
door A.BRANDHORST
@Parco, ik heb gráág de kentekens van jouw 505's (voor mn register) mag ook per pb,

Mvg
Albert

EN: SJIEKE BAKKEN HOOR!!! ZUINIG OP ZIJN!!

kentekens 505

BerichtGeplaatst: 27 okt 2007, 22:45
door parco
hoi albert
hier mijn kentekens voor je register
de zwarte 505 srdturbo is 94-TZ-BG
en mijn turbo injection is PR-83-YS
en of het een droom is die turbo weet ik niet
heb er veel motor problemen mee gehad
maar met toeval een goede motor gevonden en daarna stilgezet

mvg parco

Re: kentekens 505

BerichtGeplaatst: 28 okt 2007, 12:37
door Mathieu
parco schreef:en mijn turbo injection is PR-83-YS
en of het een droom is die turbo weet ik niet
heb er veel motor problemen mee gehad
maar met toeval een goede motor gevonden en daarna stilgezet

mvg parco


Parco,

Wat voor een problemen heb je gehad?
De 505 turbo is terdege een droom van een auto alleen vraagt hij om een groot hart.
Ik heb er zelf 9 jaar in gereden ('85-er van 156k km naar 320k km) en omdat ik sinds dit jaar zo'n 1500 km/week rijd, heb ik nu een Fabia diesel.
Hij staat nu binnen in een warme loods onder zeil te wachten op beter tijden.

Het is verleidelijk om eens een keer dwars door een bocht te driften (ahum), maar de levensduur bepaal je met de rechtervoet.

Tip: als je een reserve N9TE hebt: vervang de koppakking en de klepsteelrubbers.
De pakking blaas je er gegarandeerd een keer uit en ik spreek uit ervaring dat het je heel wat potjes valium kost om in ingebouwde toestand het in-en uitlaatspruitstuk van het blok te schroeven.

Verder is gewoon een bijzonder fijne rijdersauto!

Mathieu

505 turbo

BerichtGeplaatst: 31 okt 2007, 21:48
door parco
mathieu ,
ik zal je in het kort mijn ervaring vertellen
ik heb mijn turbo met kapotte motor gekocht (krukas gebroken)
toen een andere motor gezocht en deze laten reviseren
achteraf bij een slecht bedrijf
ik kreeg mijn ontsteking niet terug ivm een verkeerd tandwiel op de nokkenas , kregen daarna ontsteking niet goed afgesteld ( bleef pingelen)
en inderdaad ook mijn klepsteelrubbertje schoot eraf
die gereviseerde motor reed gewoon niet lekker
met toeval op de sloop een motor tegengekomen van een 2de type
deze was gelukkig goed en ligt er nu nog in
een vriend van mij heeft ook een turbo gehad van 85 en hij heeft er toen ook de koppakking uitgereden
heb er best veel aan gesleuteld dus
dit zijn mijn ervaringen , misschien ook wel veel pech gehad
maar zonder meer een erg fijne auto
en verkopen zal ik m ook zo maar niet doen
mvg parco

BerichtGeplaatst: 03 nov 2007, 14:25
door Mathieu
Parco,


Krukas gebroken?
Damn; dacht dat de mijne een zwaar leven heeft gehad met een gesloopt differentieel c.s. ...

Als je na deze ervaringen nog steeds in de wagen rijdt, dan ben je echt een liefhebber :wink:

BerichtGeplaatst: 09 nov 2007, 22:42
door parco
Mathieu,

ook ik heb ook weleens een kapot differentieel gehad , onder mijn coupe v6
en heb er nu een van een turbo onder liggen
Verder heb ik er weinig aan gehad , veel plezier meegehad ook
Wat is tie toch ook snel , Ik heb weleens naast een clio williams gestaan met een paar lachende gastjes erin , maar ze lachte niet lang hahaha ikke wel
Ook op you tube staan leuke filpjes
Groeten

turbo

BerichtGeplaatst: 28 nov 2007, 10:13
door 505robbie
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en blij verrast over het 505 enthousiasme wat ik met jullie deel. Momenteel heb ik een 505sti 82 2.2 :D .

Geweldig die ervaringen van Mathieu en Parco met de turbo. Daar heb ik er 3 van gehad en veel aan gesleuteld. GEWELDIGE auto's. Die wil ik gevoelsmatig weer hebben maar heb een intern conflict met mijn verstand :roll:

BerichtGeplaatst: 20 jan 2008, 22:48
door Brownie
Vandaag de stoute schoenen weer eens aangetrokken en even op en neer naar Parijs geweest per GTDT (wat een fijne auto toch) om een Turbo te bekijken. Vanwege grote opruiming bood een vriend van mij zijn Turbo aan voor weinig. Er zit iets werk aan (lekke koppakking), maar ik kon hem toch niet laten staan. Het is een 83'er in Blue glacier:

Afbeelding
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 21 jan 2008, 00:11
door Harrie
hoi parco,
In het archief bij de Peugeot Club Nederland hebben we technische boeken van N9T en N9TE, daar wil ik je wel een plezier
mee doen als je een setje of kopie wenst en die nog niet hebt.
grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 25 jan 2008, 19:58
door parco
hallo allemaal
Bram nog proficiat met je nieuwe aanwinst
leuk er weer een turbo bij te hebben hier in nederland
Enne Harrie , ik heb wel interesse in je boek van de 9nte
ik heb er wel wat van ,maar dat is copie van copie van copie , je kent het wel , de helft niet zichtbaar
als iemand nog onderdelen zoekt , ik heb nog het een en ander liggen
groeten parco