door Harrie » 04 jan 2014, 01:42
De zuiger kun je maar nét vrij drukken om de blokken er uit te krijgen.
Daarna de zuiger ( zie de sleuf die er in zit ) 1/8 slag verdraaien.
Pas daarna kun je die terugduwen. ( = voor inwendige handrem-systeem )
Doe eventueel het stofhoesje eens los ( clipring los ) en doe er e.v.t. iets vet achter.
Kun je ook doen voordat je de zuiger verdraaid, zodat de stofhoes ( zwarte rubberen ring er omheen )
niet kapot maakt, dan moet je een revisie-setje kopen.
Maak de remtang ( de grote beugel ) goed gangbaar, je ziet verende beugeltjes zitten in de gleuf
waar die in glijdt, drupje olie er in en goed heen en weer bewegen. Doe ook een drupje olie achterin
bij de achterste zuiger, en controleer of het witte kunststof bruggetje nog intact is.
Maak de vattingen ( horizontale vlakken boven en onder ) schoon en vrij van roest, zodat de nieuwe
blokken er gemakkelijk in gaan. Gebruik geen overtollig kopervet of andere smeermiddelen.
Beetje kopervet op achterkant v.d. remblokken werd vaak gedaan.
Het remblok met de nok moet aan de kant van de zuiger, welke zuiger je voor montage weer netjes
teruggedraaid hebt, zodanig dat de gleuf evenwijdig staat aan de vlakken waar de blokken op rusten.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001