Pagina 1 van 2

505 GTI Dangel

BerichtGeplaatst: 14 dec 2005, 19:15
door Martijn
Hier een fotootje van mij met mn nieuwe aanwinst!

Afbeelding

Re: 505 GTI Dangel

BerichtGeplaatst: 14 dec 2005, 19:34
door wowo
Martijn schreef:Hier een fotootje van mij met mn nieuwe aanwinst!
[/img]


***verdomme, nou ben ik jaloers!

BerichtGeplaatst: 14 dec 2005, 19:49
door Joliet Jake Blues
Dat je nog kan lachen tijdens het tanken met de huidge brandstof prijzen zeht wel hoe blij je bent met je aanwinst :mrgreen: want echt zuinig zal hij wel niet zijn :wink:

BerichtGeplaatst: 17 dec 2005, 08:44
door kch
Wauw vet cool deze auto zeg.
De eerste SUV al lang voordat Volvo en alle andere er een hadden.
Ik heb ook eens een 504 break dangel bekeken maar deze 505 is veel mooier. Hoe rijdt dit nou deze GTI dANGEL.
Hadden ze bij peugeot toch wat meer moeten commercialiseren net als de turbo aut break zoals geleverd in de usa. Of deze combinatie dus turbo met 4x4. Nu heel gewoon toen nog erg bijzonder. Wel geloof ik dat deze dangels toen erg veel duurder waren dan de gewone break. Maar dat zal ook wel afhankeljk zijn van de relatief kleine series die gemaakt zijn. Ik heb trouwens ook eens een GTD break dangel gezien. Een witte in Lille. Ook wel mooi lijkt me.
Maar goed ik ben nog blij met m´n 604 GTI en sinds kort een 607 HDI aut. Ook top. Groeten Coert

BerichtGeplaatst: 18 dec 2005, 13:04
door Idranor
Wat een ongelovelijk brute wagen! :shock: Heb je ook foto's van de neus, die willen we ook graag even zien!

Wel zuinig zijn he? Hoeveel Dangels zijn er eigenlijk in NL (ik neem aan dat deze NL-kenteken krijgt?), incl 504? En zijn er ook 404's Dangel, of andere typen waarvan we het niet weten?

BerichtGeplaatst: 19 dec 2005, 02:58
door taxibrousse
Proficiat! Mooie aanwinst!!
Dit is wel 505 in de overtreffende trap zeg :)

BerichtGeplaatst: 19 dec 2005, 09:50
door 505V6
:lol: Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaf zeg!

BerichtGeplaatst: 19 dec 2005, 11:15
door Jeetje
WoW! :shock:

Wat een 'coole bak'... :wink:

BerichtGeplaatst: 19 dec 2005, 12:34
door MichelDV
Waarom jij?

En niet ik? :wink:

Ps, Super. Ik ben stikjaloers.

BerichtGeplaatst: 20 dec 2005, 22:01
door Mathieu
Gave wagen, zeg!
Gefeliciteerd ermee!

Rijd je nu via de voortuin de oprit op?

BerichtGeplaatst: 22 dec 2005, 22:57
door Chris De Backer
Effe een paar vraagje beantwoorden...
Dangel is een firma die Peugeots (Citroën en Fiat) ombouwt naar 4x4, Peugeot leverd dus auto's aan Dangel en zij bouwen ze om (een beetje zoals Pininfarina met de cabrio/coupes deed)
Ombouwen werd voor 250.000 Bfr gedaan (±€6200) wat bovenop de aankoop prijs dus komt.
van de 404 is geen Dangel gebouwd, de 504 was de eerste in pickup en break, verder is er nog de J5, 505, 306 break, Partner Partner2, Boxer en Boxer2

voor de 9é Dakar rally (1987) werd er een 504 pickup Dangel voorzien van een 505 neus (omdat de 505 niet in pickup bestaat) wie heeft hier meer info over, het team nummer is 195, piloot Marreau Bernard en er bestaat een miniatuur van jps in kit van.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2005, 00:51
door Joliet Jake Blues
Die 306 Dangel is wel erg gaaf :mrgreen: :!: :!: :!:

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 24 dec 2005, 13:01
door Chris De Backer
als ik het goed heb is de 306 break dangel niet verder geraakt dan een prototype

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 16:43
door L'Animal
Heel mooi Martijn,

Da's nog eens een Peugeot met ballen. Wanneer is hij op de Nederlandse wegen te bewonderen? Ben erg benieuwd om er eens een in het wild te kunnen zien. Veel plezier ermee.

Marco

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 16:53
door ZEN
Zie het ook nu pas, dankzij l'animal.


Op autoweek is er net een fotoserie van een 504 dangel geplaatst door iemand die deze auto (ik denk in Grunn) zag rijden.

Tamelijk onderaan de pagina!


Link:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,497031,2008665,page=43

BerichtGeplaatst: 17 maart 2006, 19:01
door wowo
ZEN schreef:Zie het ook nu pas, dankzij l'animal.


Op autoweek is er net een fotoserie van een 504 dangel geplaatst door iemand die deze auto (ik denk in Grunn) zag rijden.

Tamelijk onderaan de pagina!


Link:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,497031,2008665,page=43


Ik denk niet dat dat een Dangel is, staat alleen hoog. Type 1 Dangel bestaat niet.

BerichtGeplaatst: 18 maart 2006, 09:43
door Martijn
L'Animal schreef:Heel mooi Martijn,

Da's nog eens een Peugeot met ballen. Wanneer is hij op de Nederlandse wegen te bewonderen? Ben erg benieuwd om er eens een in het wild te kunnen zien. Veel plezier ermee.

Marco


Zoals het er nu uitziet ga ik eind April naar de RDW, en de strijd aan met keurmeester en belastingambtenaar ( BPM over een ombouw die hier nooit is geleverd, wordt vast een feest!)

BerichtGeplaatst: 18 maart 2006, 09:47
door Martijn
wowo schreef:
ZEN schreef:Zie het ook nu pas, dankzij l'animal.


Op autoweek is er net een fotoserie van een 504 dangel geplaatst door iemand die deze auto (ik denk in Grunn) zag rijden.

Tamelijk onderaan de pagina!


Link:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,497031,2008665,page=43


Ik denk niet dat dat een Dangel is, staat alleen hoog. Type 1 Dangel bestaat niet.


Het is zeker geen Dangel. Een echte Dangel is veel hoger :lol: dit is waarschijnlijk een break met verzwaarde vering.

BerichtGeplaatst: 20 maart 2006, 12:38
door L'Animal
Martijn schreef:
L'Animal schreef:Heel mooi Martijn,

Da's nog eens een Peugeot met ballen. Wanneer is hij op de Nederlandse wegen te bewonderen? Ben erg benieuwd om er eens een in het wild te kunnen zien. Veel plezier ermee.

Marco


Zoals het er nu uitziet ga ik eind April naar de RDW, en de strijd aan met keurmeester en belastingambtenaar ( BPM over een ombouw die hier nooit is geleverd, wordt vast een feest!)


Maar er rijden toch al Dangels in NL? Die van firma Deinum bijv., of bedoel je dat jouw specifieke GTI uitvoering nooit geleverd is.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2006, 14:29
door Martijn
L'Animal schreef:Zoals het er nu uitziet ga ik eind April naar de RDW, en de strijd aan met keurmeester en belastingambtenaar ( BPM over een ombouw die hier nooit is geleverd, wordt vast een feest!)


Maar er rijden toch al Dangels in NL? Die van firma Deinum bijv., of bedoel je dat jouw specifieke GTI uitvoering nooit geleverd is.


Nou de strijd is eindelijk gestreden, ik heb net de nummerplaten op mijn Dangel verwisseld voor een Nederlands kenteken! Nu nog APK en dan de weg op! De RDW liet zich van haar minst buigzame kent zien en was erg lastig bij het afgeven van het kenteken. Zo is de handelsbenaming niet 505 break GTI Dangel 4x4 maar gewoon 505, is het aanhangwagengewicht niet ingevuld etc. Maar ik kan binnenkort rijden !

En dan naar de spuiter want ik laat m helemaal strakmaken en overspuiten. Leuke winterklus !

505 break GTI dangel

BerichtGeplaatst: 01 okt 2006, 20:52
door 505.familiale
Martijn schreef:
L'Animal schreef:Zoals het er nu uitziet ga ik eind April naar de RDW, en de strijd aan met keurmeester en belastingambtenaar ( BPM over een ombouw die hier nooit is geleverd, wordt vast een feest!)


Maar er rijden toch al Dangels in NL? Die van firma Deinum bijv., of bedoel je dat jouw specifieke GTI uitvoering nooit geleverd is.


Nou de strijd is eindelijk gestreden, ik heb net de nummerplaten op mijn Dangel verwisseld voor een Nederlands kenteken! Nu nog APK en dan de weg op! De RDW liet zich van haar minst buigzame kent zien en was erg lastig bij het afgeven van het kenteken. Zo is de handelsbenaming niet 505 break GTI Dangel 4x4 maar gewoon 505, is het aanhangwagengewicht niet ingevuld etc. Maar ik kan binnenkort rijden !

En dan naar de spuiter want ik laat m helemaal strakmaken en overspuiten. Leuke winterklus !



Dag Martijn,

Wil dat pracht wonder op wielen wel eens zien. Wellicht kunnen we op een evenement afspreken kom ik met mijn Break GTI.

groet,

Chris

Re: 505 break GTI dangel

BerichtGeplaatst: 01 okt 2006, 22:33
door Martijn
En dan naar de spuiter want ik laat m helemaal strakmaken en overspuiten. Leuke winterklus !


505.familiale schreef:Dag Martijn,

Wil dat pracht wonder op wielen wel eens zien. Wellicht kunnen we op een evenement afspreken kom ik met mijn Break GTI.

groet,

Chris


Hoi Chris,

Dat moet dan nog even wachten, we beginnen volgende week met de klus : hij gaat helemaal kaal vanwege de zoninwerking op de lak. De onderlaag en de bovenlaag zijn ten opzichte van elkaar anders uitgezet en gekrompen met miniscule scheurtjes als gevolg. Volgens de expert kan je daar wel overheen spuiten maar dan heb je het binnen no time weer terug! Dus : alle ruiten eruit en schuren maar... en dan nog "even" strakmaken.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2006, 18:59
door Koffiemolen
Hallo Martijn,

Fraaie 505 zeg! Ben sinds kort de trotse eigenaar van een 505 GLD Break diesel, de absolute tegenhanger van jouw uitvoering, binnen dezelfde modellenreeks... :D

De mijne is mooi 'van het praktisch zijn' zeg maar en ik heb er veel lol van als afwisseling naast het 204- en 504-rijden.
De 505 heeft overwegend aan de buitenzijde het harde leven onder ogen gezien maar niet qua roest maar qua stof en zon en niet-wassen. :roll:
Inwendig heeft ie nog amper geleefd, met z'n 120.000km op de klok, ik was dus snel klaar bij de grote vrienden van de RDW.

Maar dus: ik wil die van mij op termijn ook wel eens een optische beurt geven, want hij steekt nogal af naast mijn gerstaureerde 504. Ben jij nou veel kwijt voor zo'n klus, wat doe je zelf, wat laat je doen etc. Ik heb veel technische referenties, maar niet van plaatwerkers en spuiters.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2006, 23:19
door Martijn
Koffiemolen schreef:Hallo Martijn,


Maar dus: ik wil die van mij op termijn ook wel eens een optische beurt geven, want hij steekt nogal af naast mijn gerstaureerde 504. Ben jij nou veel kwijt voor zo'n klus, wat doe je zelf, wat laat je doen etc. Ik heb veel technische referenties, maar niet van plaatwerkers en spuiters.


Die van mij heeft zonschade in de lak dus moet ie kaal, opnieuw gronden en dan aflakken. Ik doe de demontage deels zelf, montage ook. Reken op een totaal van tussen de 4 en 5 duizend ex onderdelen...

BerichtGeplaatst: 03 okt 2006, 18:10
door tjark63
Martijn schreef:Reken op een totaal van tussen de 4 en 5 duizend ex onderdelen...


Dat is wel erg veel, bij welke spuiter is dit? Heb zelf net een offerte opgevraagd bij fa. Sluyter in Sneek, moet ca. 2500 euro ex. kosten inclusief (de)montage. Bij zelf (de)monteren gaat er nog zo'n 800 euro ex. vanaf. Dit is een wit tarief voor een 505 in metallic lak die roestvrij is maar rondom steenslag en kleine deukjes heeft.