Ja, weet ik , allen bedankt voor de reacties, maar Origineel NL is ook wat waard, en inmiddels zit er al E 6500,= (inclusief aankoop bij Tjark) in de auto, ik heb 16 nieuwe konische wielmoeren besteld bij Peugeot, verder wil ik de velgen laten stralen spuiten en lakken, en wil ik de auto verder opknappen, misschien zelfs restaureren!.. En voor mij is het criterium dattie origineel NL is HEEL veel waard! (Tav Tjark: Naar deze 505 die ik via jou heb aangeschaft heb ik ook een half jaar gezocht!!) Er zijn namelijk steeds MINDER origineel NL-se 505's meer over! En het heeft voor mij toch een extra emotie... zeker omdat ik inmiddels gevoel heb bij deze 505. Ik zorg er gewoon goed voor en ben eer zuinig op. Daarbij komt nog dat dit een 1e serie is, welke helemaal met een zaklampje te zoeken zijn, Zéker in de sedanversie! Ooit wil ik nog een station / familiale 505 hebben (benzine / lpg) , maar momenteel heb ik er de centen niet voor helaas. (Mede ivm investeringen in de huidige 505, EERST moet de huidige 505 tiptop in orde zijn, dán ga ik eventueel op zook voor een andere 505 (station?) , de V6 en TI schijnen nogal gevoelig te zijn op met name technisch gebied (motorisch) dus ik zit nog een beetje in mn hoofd ruzie te zoeken met mezelf of ik dat OOIT moet doen, de wens is er idd wél, maar als de kosten buitensporig hoog zijn, weer ik toch niet helemaal zeker of ik het doe, de aanschaf van een V6 / TI
.
Iig, hebben wij vroeger zelf thuis een 505 GR Familiale gehad, op LPG, (is overigens naar Egypte op export gegaan in 1991), nádat heel de linkerzijkant in elkaar was gereden
door een sufferd die niet zat op te letten. Kenteken daarvan was: JG-01-NH, we hadden deze vanwege het feit dat we toen al 5 kinderen hadden met de 6e op komst, (nu 9 kinderen bij mn ouders thuis, waarvan er al 2 getrouwd zijn, en de 3e eind dit jaar gaat trouwen ) we zijn er wat mee op vakantie geweest!!
Daarom wil ik (gezien de positieve ervaringen over de rijstijl en zitcomfort) graag ooit ook nog ns een station hebben (bij voorkeur Origineel NL ) , maar ik geloof dat ik behoorlijk moet opschieten wil ik nog een origineel NL-se familiale scoren met niet te veel km's !...
Iemand misschien nog een goed adres / kostenplaatje / ervaring voor het laten behandelen van de bodem / wielkasten met Dinitrol???
Dit ivm het feit dat de eerste (oppervlakkige roest) zich aandient op het moment bij een wielkast vanbinnen...
Alvast bedankt!
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!