505: post en briefjes

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

505: post en briefjes

Berichtdoor MarkP » 02 apr 2006, 23:28

sinds juni vorig jaar een 505 fam. Al 3 x een briefje onder de ruitenwisser van een opkoper maar afgelopen vrijdag kreeg ik zelfs gewoon post op naam door de brievenbus van een opkoper (oa "zoekend naar 505/406).
Heeft iedereen dat?
MarkP
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 jun 2005, 00:03
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Mockenrue » 02 apr 2006, 23:36

Heb 1 keer een briefje onder de ruitenwisser gehad.

Was zo'n geel briefje, waarop stond dat ik daar niet mocht parkeren ...
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2744
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: 505: post en briefjes

Berichtdoor pEus » 03 apr 2006, 08:44

MarkP schreef:sinds juni vorig jaar een 505 fam. Al 3 x een briefje onder de ruitenwisser van een opkoper maar afgelopen vrijdag kreeg ik zelfs gewoon post op naam door de brievenbus van een opkoper (oa "zoekend naar 505/406).
Heeft iedereen dat?


Daar heb ik een aantal jaren geleden ook last van gehad met mijn 504 familiale. Vaak zijn het opkopers die ze exporteren naar o.a. Noord Afrika.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Brownie » 03 apr 2006, 09:58

Briefjes heb ik nog nooit gevonden. Maar al vele keren liepen mensen van Noord-Afrikaanse afkomst op mij af met de vraag of mijn 505 te koop was. Ze bieden ook direct geld. Dat de auto een Nederlands kenteken heeft in Frankrijk maakt ze schijnbaar niks uit, het is toch allemaal voor de export.

Maarruh, niet toegeven hoor. De Familiales worden al zo zeldzaam in Nederland. Hooguit als de APK echt veel te duur wordt. Dat maakt voor die export auto's niets uit. Mijn ouders hebben hun familiale ook verkocht voor de export. Het enige wat de verkoper interesseerde was of hij ook olie lekte: Een blik onder auto en hij was verkocht.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor A.BRANDHORST » 03 apr 2006, 12:32

Niet aan toegeven idd/!

Ik ken mensen die hun 505 Familiale de ZH-60-VZ
hebben verkocht.. er zaten wel deuken in , Rdw kent hem nog, iig, zal deze of komende week wel op export verdwijnen denk ik!

Is wit met ongeveer 310000 km op de klok, technisch mankeert er wel eea aan, interieur is niets mis mee.... maar toch zonde van de 505 als auto op zich... hij had hier en daar wat parkeerdeuken/jes, en bij de raamstijlen bij de rechterachterdeur, roestte hij behoorlijk!

Ze hebben m voor E 1500,= verkocht en rijden nu voor E 1000,= aankoop - rond in een Ford Mondeo Station 1e type, zonde, maar wat wil je als je de centen niet hebt??

Misschien dat iemand hier hem nog kan / wil redden!

Zoals je ziet , is de APK niet ver meer van ons verwijderd als uiterste termijn... dus voor de export zal ie snel moeten verdwijnen!

Kenteken

Voertuigsoort Personenauto
Merk PEUGEOT
Handelsbenaming 505 FAMILIALE SXI U9
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 2165 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.329 kg
Maximum massa voertuig 1.985 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 664 kg
- geremd 1.300 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 26 maart 1991
Datum eerste toelating 26 maart 1991
Datum aanvang tenaamstelling 23 maart 2006

Vervaldatum APK 13 mei 2006
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Opkopers voor Afrika

Berichtdoor tjark63 » 03 apr 2006, 18:01

Heb inderdaad wel eens een briefje onder m'n ruitenwisser aangetroffen waarin een goede prijs werd geboden. Bij navraag bleek dat 400 euro te zijn...(op de GTI van Albert).
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: 505: post en briefjes

Berichtdoor Martijn » 03 apr 2006, 19:35

MarkP schreef:maar afgelopen vrijdag kreeg ik zelfs gewoon post op naam door de brievenbus van een opkoper (oa "zoekend naar 505/406).
Heeft iedereen dat?


Briefjes in overvloed, ookal heb ik twee stickers op mn ruit met in diverse talen dat mn auto NIET te koop is ! Maar nu blijken die exportklojo's ookal aan direct mail te doen ! GRRRR
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: 505: post en briefjes

Berichtdoor Gilletti » 03 apr 2006, 19:38

Martijn schreef:
MarkP schreef:maar afgelopen vrijdag kreeg ik zelfs gewoon post op naam door de brievenbus van een opkoper (oa "zoekend naar 505/406).
Heeft iedereen dat?


Briefjes in overvloed, ookal heb ik twee stickers op mn ruit met in diverse talen dat mn auto NIET te koop is ! Maar nu blijken die exportklojo's ookal aan direct mail te doen ! GRRRR


Gewoon regelmatig blijven verhuizen Martijn, dan heb je nergens last van. :mrgreen:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor corjan » 04 apr 2006, 21:04

Ik kreeg dus ook een brief persoonlijk aan mij gericht van een autohandelaar in boxtel, zat me ook af te vragen hoe ze aan mijn naam zijn gekomen. Denk dat het dezelfde is?

groeten Corjan
corjan
 
Berichten: 131
Geregistreerd: 15 aug 2004, 21:05

Berichtdoor Brownie » 05 apr 2006, 09:50

Was dat van de Rafaja brothers in Boxtel? Daar is de familiale van mijn ouders heengegaan.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor MarkP » 05 apr 2006, 23:02

zafran boxtel was het, dat zal wel hetzelfde zijn
MarkP
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 jun 2005, 00:03
Woonplaats: Almere

Berichtdoor pEus » 06 apr 2006, 08:34

MarkP schreef:zafran boxtel was het, dat zal wel hetzelfde zijn


Nee, dat zijn niet dezelfde maar zitten wel op hetzelfde industrieterrein.
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Brownie » 10 apr 2006, 10:34

Ze hebben mij ook gevonden hoor. Afgelopen week een standaard briefje van Zafran in de bus. Misschien heb ik binnenkort wat voor hem, maar mijn GTI krijgt hij zeker niet! :wink:
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor A.BRANDHORST » 21 apr 2006, 12:13

JAJA, wat dacht je?

Gisteren in de brievenbus, een briefje van meneer Zafran Auto's, Import & Export.

Of ik mijn Peugeot 505 wilde verkopen, hij gaf een goede prijs enz...

Ik heb de man opgebeld :evil:

En gezegd:

-dat ik GEEN post meer wil ontvangen
-Dat ik sowieso woest ben over het feit dat HIJ medeschuldig is aan menige 505 die op export gaat
-Dat ik , als hij me blijft lastig vallen, een klacht ga indienen.

Verder heb ik gevraagd:

Hoe kom je aan al die gegevens: "Via het RDC"

Kun je dan gewoon de adresgegevens van ALLE peugeot 505-bezitters opvragen daar? "Ja, dat kan"

Ik : Heb je nu iedereen aangeschreven of hij / zij zn 505 aan jou wil verkopen?

Hij :"Ja, ik heb ALLE bezitters aangeschreven."

Dus pas op! Verkoop je 505 niet!

Met vr. gr. , een 505 liefhebber.

De laatste 505's zijn voor ONS! Afrika heeft er al MEER DAN GENOEG GEHAD INMIDDELS!
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor A.BRANDHORST » 21 apr 2006, 12:22

Brownie, bij hem moet je die 7 ltr per 1500 km gebruikende motor dumpen! :mrgreen: :mrgreen: :wink:
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Brownie » 21 apr 2006, 13:12

A.BRANDHORST schreef:Brownie, bij hem moet je die 7 ltr per 1500 km gebruikende motor dumpen! :mrgreen: :mrgreen: :wink:


Zat ik ook aan te denken: mochten die Breaks miskopen zijn, dan kan ik ze altijd nog naar Afrika sturen.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor A.BRANDHORST » 25 apr 2006, 11:56

Gisterenmiddag, bij mij op de zaak:

tussen de ruitenwissers>

"Bel mij, ik wil jou auto kopen - E 3500,-"

'k Dacht 't niet! :twisted:
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor 505V6 » 25 apr 2006, 14:06

Ik heb er toch echt 7 op mijn naam staan, maar nog geen briefjes gehad (via de post dan). :?:
505V6
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 30 sep 2005, 16:46
Woonplaats: De Weere

Berichtdoor tjark63 » 25 apr 2006, 19:01

A.BRANDHORST schreef:Gisterenmiddag, bij mij op de zaak:

tussen de ruitenwissers>

"Bel mij, ik wil jou auto kopen - E 3500,-"

'k Dacht 't niet! :twisted:


Albert, voor die prijs meteen wegdoen en een roestvrije Franse 505 zoeken, er zijn er nog genoeg getuige het aanbod op dit forum. Niet lullig bedoeld hoor, maar je blijft repareren met een nederlandse 505 die bovendien al een flinke boodschap heeft gedaan.
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor pEus » 26 apr 2006, 09:04

Albert,

Jouw origineel Nederlandse 505 niet wegdoen hoor :!:

Is veel unieker dan een import 505 met een veel te nieuw kenteken :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Berichtdoor Brownie » 26 apr 2006, 12:19

505 schreef:Albert,

Jouw origineel Nederlandse 505 niet wegdoen hoor :!:

Is veel unieker dan een import 505 met een veel te nieuw kenteken :wink:


Dat is wel waar, maar wat Tjark vertelt zit ook wel wel wat in. E 3500 is wel veel geld hoor. Voor minder kan je ook een perfekte franse krijgen.

Bram
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor A.BRANDHORST » 26 apr 2006, 12:51

Ja, weet ik , allen bedankt voor de reacties, maar Origineel NL is ook wat waard, en inmiddels zit er al E 6500,= (inclusief aankoop bij Tjark) in de auto, ik heb 16 nieuwe konische wielmoeren besteld bij Peugeot, verder wil ik de velgen laten stralen spuiten en lakken, en wil ik de auto verder opknappen, misschien zelfs restaureren!.. En voor mij is het criterium dattie origineel NL is HEEL veel waard! (Tav Tjark: Naar deze 505 die ik via jou heb aangeschaft heb ik ook een half jaar gezocht!!) Er zijn namelijk steeds MINDER origineel NL-se 505's meer over! En het heeft voor mij toch een extra emotie... zeker omdat ik inmiddels gevoel heb bij deze 505. Ik zorg er gewoon goed voor en ben eer zuinig op. Daarbij komt nog dat dit een 1e serie is, welke helemaal met een zaklampje te zoeken zijn, Zéker in de sedanversie! Ooit wil ik nog een station / familiale 505 hebben (benzine / lpg) , maar momenteel heb ik er de centen niet voor helaas. (Mede ivm investeringen in de huidige 505, EERST moet de huidige 505 tiptop in orde zijn, dán ga ik eventueel op zook voor een andere 505 (station?) , de V6 en TI schijnen nogal gevoelig te zijn op met name technisch gebied (motorisch) dus ik zit nog een beetje in mn hoofd ruzie te zoeken met mezelf of ik dat OOIT moet doen, de wens is er idd wél, maar als de kosten buitensporig hoog zijn, weer ik toch niet helemaal zeker of ik het doe, de aanschaf van een V6 / TI :roll: .

Iig, hebben wij vroeger zelf thuis een 505 GR Familiale gehad, op LPG, (is overigens naar Egypte op export gegaan in 1991), nádat heel de linkerzijkant in elkaar was gereden :evil: door een sufferd die niet zat op te letten. Kenteken daarvan was: JG-01-NH, we hadden deze vanwege het feit dat we toen al 5 kinderen hadden met de 6e op komst, (nu 9 kinderen bij mn ouders thuis, waarvan er al 2 getrouwd zijn, en de 3e eind dit jaar gaat trouwen ) we zijn er wat mee op vakantie geweest!! :shock:

Daarom wil ik (gezien de positieve ervaringen over de rijstijl en zitcomfort) graag ooit ook nog ns een station hebben (bij voorkeur Origineel NL ) , maar ik geloof dat ik behoorlijk moet opschieten wil ik nog een origineel NL-se familiale scoren met niet te veel km's !...

Iemand misschien nog een goed adres / kostenplaatje / ervaring voor het laten behandelen van de bodem / wielkasten met Dinitrol???

Dit ivm het feit dat de eerste (oppervlakkige roest) zich aandient op het moment bij een wielkast vanbinnen...

Alvast bedankt!
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Origineel Nederlandse roest

Berichtdoor tjark63 » 26 apr 2006, 18:01

Ik begrijp dat het "point of no return" al ruimschoots is gepasseerd, dan moet je er dus maar het beste van zien te maken. Ik heb zelf al diverse oude Peugeots gehad (2x404,1x504,2x505) en ben er steeds weer achter gekomen dat wanneer het roest :twisted: tje serieus zijn kop heeft opgestoken een economisch verantwoorde restauratie gewoonweg niet haalbaar is, vandaar mijn advies om die 3500 euri met beide handen aan te grijpen. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf beslissen!
Mijn huidige 505 ("Kermit" vanwege de groene kleur) heb ik bij Gosliga in Leeuwarden een Dinitrol behandeling laten geven, kosten €650. Gratis inspectie na 1 jaar (dat is nu ongeveer). Je bent de auto wel 4 dagen kwijt, zie ook www.gosliga.com. Enthousiaste mensen, grondige aanpak, maar wel een hoop geld voor een behandeling die niet bijster ingewikkeld is en ook niet voor eeuwig beschermt tegen roest. Mijn 504 heeft destijds een Tectyl-ML behandeling gehad bij Span in Hoogkerk (zie ook www.tectyl.nl). Prijs toen (1998) Fl.550,= Gevoelsmatig heb ik in deze laatste behandeling meer vertrouwen voor wat betreft de langere termijn, zeker weten doe ik het niet want de 504 is in 2000 verkocht vanwege... roestproblemen :cry: . Als je zo'n behandeling dus te laat uitvoert (als de roest al zichtbaar is) blijft het vechten tegen de bierkaai!
Hoe dan ook, ik vind het streven om jouw 505 zolang mogelijk uit de handen van Mourat en consorten te houden zeer lovenswaardig en wens je daarbij alle succes. Tot slot: als je in je auto zit zie je dat veel te nieuwe kenteken niet hoor!

Afbeelding
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor A.BRANDHORST » 26 apr 2006, 18:12

bedankt voor je reactie en tips, weet je ook een vestiging dichterbij 's-Gravendeel die een soortgelijke behandeling uitvoert, Tjark??

(Leeuwarden is voor mij niet naast de deur zoals je weet !!?)

Bedankt alvast :D
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Dinitrol

Berichtdoor tjark63 » 26 apr 2006, 20:43

Zeker: van Egmond in Alphen a/d Rijn, zie ook www.dinitrol.nl
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Volgende

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast