Peugeot 305: schuifdakkabel gebroken

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 305: schuifdakkabel gebroken

Berichtdoor Rinke » 16 jul 2015, 20:55

Helaas, schuifdakkabel gebroken, net voordat dak helemaal dicht zit (moet van achter alleen nog omhoog). Terwijl ik al uit het magazijn het "kabelverstevigingssetje" had opgehaald :( . Nieuwe kabel schijnt niet meer te krijgen te zijn, dus moet ik gaan repareren. Ben op zoek naar:
* Foto's of tekening over werking kabel, motor en schuifdak. Heeft iemand nog een origineel werkplaatshandboek waarin wellicht iets staat?
* Iemand tips, adviezen, foto's hoe deze reparatie aan te pakken?
* Hoe kan ik dak volledig dicht krijgen zonder kabel?

Hou me voor alles aan bevolen.
305 SR 1987
406 Break Automaat 2003
Rinke
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 13 maart 2005, 22:31
Woonplaats: Utrecht

Re: Peugeot 305: schuifdakkabel gebroken

Berichtdoor FlynnvanSchijndel » 04 mei 2022, 01:56

Dag Rinke,

Zonde dat niemand met de goede kennis uw post heeft gevonden. Aangezien u deze post al jaren geleden hebt geplaatst, ben ik enorm benieuwd of u het probleem nog hebt weten op te lossen. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, en zit meer of min met mijn handen in mijn haar.

Groetjes,

Flynn
FlynnvanSchijndel
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 apr 2022, 21:37

Re: Peugeot 305: schuifdakkabel gebroken

Berichtdoor Martijn » 08 mei 2022, 08:17

Bekend probleem, alle 305/505 met schuifdak hebben hier uiteindelijk last van. Noodbediening is mogelijk. Bekledingsplaat verwijderen, bedieningskabel loskoppelen door pal om te zetten, handmatig dak dichtschuiven.

Probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de aandrijfkabel, die gebroken is in de kofferbak bij de motor. Binnenkabel en buitenkabel zijn dan gescheiden.

Nieuwe kabel lastig te vinden en erg duur. Verdtevigingssetje volgens fabrieksvoorschrift te koop bij PCN (alleen voor leden).

Er is genoeg over deze reparatie te vinden op internet
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Peugeot 305: schuifdakkabel gebroken

Berichtdoor FlynnvanSchijndel » 03 aug 2022, 12:40

Ik heb enkele weken geleden het zonnedak gefixt. Ik heb het afgebroken stuk slang uit het opzetstukje op de motor geboord, en een nieuw deel van de slang in gelijmt met 2 componenten lijm, en er een opzetstukje op gemaakt. Na deze enorme klus ging het 2 weken goed, maar helaas is hij gisteren toch weer kapotgegaan. Het blijkt dat de enorm sterke lijm niet sterk genoeg was.
Ik ben nu weer terug bij af. Heeft u het zonnedak kunnen repareren?
FlynnvanSchijndel
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 apr 2022, 21:37


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten