305 friesland schreef:Hdi er in rijd erg goed ,zuinig dat valt nog wel een beetje tegen ,maar zelfs alleen al overbouwen neemt veel tijd ,dasboard is bij deze auto gedaan en voor de radiateur is er een stuk uit het voorfront gehaalt en zo zijn er nog meer dingen.
Ik heb het toen iets eenvoudiger gedaan maar was nog veel werk.
Gewoon bx xantia zx of 306 td blok nemen ,ben je snel klaar en dat is al een hele verbetering ten opzichte van het oude blok.
Ik heb jaren met een 305 gereden met td blok er in en is altijd erg goed bevallen.
Maar ja het is maar net wat je er voor over hebt,hoeveel je zelf kunt en hoeveel tijd je hebt.
Mijn voornaamste criteria zijn; Een heel betrouwbaar blok met een 5 bak en met weinig km op de teller, maar voornamelijk een blok wat er makkelijk in te hangen is..
en als ik bovenstaande post lees denk ik dat een hdi me teveel gedoe is...
ik begrijp alleen nog niet goed wat het inhoud als ik een 1900d of 1900td of 1900tdi blok kies...
zit er veel verschil in dergelijke blokken in betrouwbaarheid, prestatie en zuinigheid? (en inbouwbaarheid
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
)
excuus als ik 3 keer hetzelfde vraag maar ik ben op gebied van motoren een redelijke leek... sleutelen kan ik wel
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
zolang het blok gesloten blijft...