Striping GTX weer leverbaar?????

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Striping GTX weer leverbaar?????

Berichtdoor Rataplan » 01 jun 2009, 01:54

Als het aan mij ligt wel!
Alleen niet via Peugeot, want die zijn er jaren geleden al mee gestopt om die te leveren.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die graag z'n GTX voorzien ziet van de striping die zo karakteristiek is voor de uitvoering.
Iedereen die spuiten wil aan z'n auto loopt tegen hetzelfde probleem aan. De beste optie is dan wellicht nog om de hele striping eraf te halen (zoals bij mijn 305 gebeurd is.... :cry: ), maar dan istie ineens toch heel wat minder GTX.

Ik zal niet de eerste zijn die met het plan gelopen heeft om de striping ergens na te laten maken, maar dat blijkt nog niet zo eenvoudig.
De meeste bestickeraars schrikken nogal van het effect dat er in de striping aangebracht is tussen de voor en achterkant van de auto. En ook de kleine afmetingen van de blokjes schijnen nogal moeilijk te printen te zijn (kans op dichtvloeien zou erg groot zijn).
Volgens een (overigens prima) reclamebestickeraar bij mij in de buurt zou zeefdrukken de grootste kans van slagen bieden. Bovendien zijn volgens hem de kwaliteit en de levensduur van een zeefdruk veel groter.

Goed bewaard, onderin mijn 305 archief staat een doosje met een stuk of 5 stripingdelen erin. Bij elkaar is er een volledige rechter zijkant van te maken, in het zilver. Maar er zit ook 1 zwart deel voor het voorscherm bij.
Met de waardevolle inhoud en een 305 folder uit 1985 ben ik naar een zeefdrukker toegestapt en heb hem de situatie voorgelegd.
Om het verhaal kort te maken: hij kan met behulp van mijn delen de striping namaken.

Afbeelding

Hij zal de striping dan zeefdrukken op hetzelfde materiaal als de originele striping (er staat nog een materiaalcode op één van de delen) en ze plotten in dezelfde vorm als Peugeot ze destijds geleverd heeft. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld het korte deel van het voorportier aan het lange deel van het achterportier vast zit. Dat vergemakkelijkt het plakken van de striping enorm en zorgt ervoor dat er geen hoogteverschil zit tussen de overgang van de carosseriedelen.
Een kleine afwijking in kleur of in de afmetingen van de blokjes/perforaties in vergelijking met originele striping is echter wel te verwachten. Het advies is dan ook de nieuwe striping liefst niet te combineren met oude, nog op de auto aanwezige delen, maar in ieder geval één zijkant compleet te vernieuwen.

Alleen...........het laten maken van één set is meer dan ontzettend kostbaar. :(
Het maken van meer sets kost daarentegen maar weinig meer. Da's dus wél interessant.
Als ik bij hem 10 setjes laat maken, dan kosten deze € 120,- per stuk. Daarvoor krijg je dus 8 delen om je 305 links én rechts weer van verse striping te voorzien. Dat lijkt best veel geld, maar als ik bedenk dat ik dat doosje dat onderin mijn kast stond zo'n jaar of 10 geleden gekocht heb bij mijn locale Peugeot dealer voor 150 ouderwetse Hollandse guldens (dat was dus voor één zijkant....), dan wordt ik toch nog wel een klein beetje blij van dat bedrag. :-)

Dus mocht je interesse hebben of ken je iemand die interesse heeft; laat het me even weten.
Voor de duidelijkheid: een kleurwissel tijdens de productie is mogelijk, dus de striping kan zowel in het zilver als in het zwart geleverd worden!!! Het is dus niet noodzakelijk dat er 10 sets in dezelfde kleur worden besteld.
En wanneer er interesse is voor méér dan 10 sets, dan wordt de stuksprijs waarschijnlijk nóg interessanter........

Vriendelijke groet, Michel
TOUJOURS PEUjolie!

104 GL '81
305 GTX '85 & '85
305 GTX Break 2.0 HDI 110 '85
406 V6 SVE '98
Avatar gebruiker
Rataplan
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 31 mei 2009, 20:43
Woonplaats: Gorinchem

Berichtdoor Idranor » 03 jun 2009, 12:34

Goeie actie! Ik hoop dat er zoveel mensen zijn die een set striping nodig hebben maar ik vrees het ergste. Ik zal wel even een samenvatting van dit verhaal op het Franse 305-forum plaatsen, wellicht dat er van daar uit nog interesse is.

Zelf heb ik geen GTX meer en ik ga niet mijn SRDT van GTX-striping voorzien. Sterker nog, ik heb nog wel delen GTX striping liggen die ik beschikbaar wil stellen voor wie het beter kan gebruiken. Ik heb die ooit van een forumgenoot gekregen toen het nog de bedoeling was dat ik mijn GTX ging opknappen maar gelukkig had ik die nog niet gebruikt toen ik de Mercedes ramde.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Striping

Berichtdoor johan205 » 25 jun 2009, 10:34

Goede aktie!!
Ik heb zelf ook al eens aan deze mogelijkheid zitten denken om via de DTP afdeling van mijn werk de striping te laten bijmaken maar ik heb zelf niet een originele striping.

Ik ben geinteresseerd!!! Doen. En wat betreft de prijs: dat valt best wel mee. Destijds waren complete sets ook prijzig. Ik heb er geen haast mee maar houd me op de hoogte.
205 GTI 1984
305 GTX 1.9 Aut 1986
johan205
 
Berichten: 160
Geregistreerd: 24 jan 2006, 19:34
Woonplaats: Den Haag

Re: Striping GTX weer leverbaar?????

Berichtdoor johan205 » 10 mei 2015, 21:33

Ik lees nog eens wat oude berichten waar ik ooit op heb gereageerd.
Hoe is het afgelopen met het opnieuw maken van de 305 GTX striping?

Hoor het graag.
205 GTI 1984
305 GTX 1.9 Aut 1986
johan205
 
Berichten: 160
Geregistreerd: 24 jan 2006, 19:34
Woonplaats: Den Haag

Striping GTX te koop in Frankrijk

Berichtdoor BTF305 » 03 okt 2020, 09:04

De GTX striping blijkt te koop te zijn!

Via het Franse 305 forum http://www.planete305.fr/viewtopic.php?f=65&t=4283
vond ik deze leverancier:

https://www.repro-vignette-auto.com/peugeot/

Even doorscrollen naar onder tot de 305 GTX. Leverbaar in zwart of zilvergrijs.
De prijs is € 89,- inclusief verzendkosten en dan heb je met een week de volledige 'kit deco GTX' in huis :D :

Afbeelding
Afbeelding

Nu nog op de auto plakken. :?

Opmerkingen:
  • het is een reproductie van het origineel, met dezelfde afmetingen en met rasterverloop.
  • ik had eerder een paar originele stukjes besteld via https://www.pieces-de-rechange-classic.com/. Die heb ik nu niet meer nodig. Mocht je op zoek zijn naar een van deze gedeelten van de striping, stuur dan even een pb:
    8536.11 links achter zilvergrijs
    8535.10 links achter zwart
    8535.08 links voor zwart
Avatar gebruiker
BTF305
 
Berichten: 43
Geregistreerd: 25 apr 2013, 06:15
Woonplaats: Enschede


Keer terug naar 305

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten