door folkert » 24 sep 2005, 14:12
In de 305 GTX zaten deze zaken, voorzover ik weet standaard gemonteerd. Uit een sloop-1985er heb ik deze zaken (tezamen met het smetteloze interieur, stuur en de wielen overgebouwd op een 305 GR uit 1987. Aandachtspuntjes voor de centrale vergrendeling :
1. Standaard is de bediening met de zender in de sleutel. Dat betekent het overbouwen van het contactslot en de deursloten. Dat is goed te doen, maar redelijk tijdrovend : deurbekleding moet eraf, gordels voor eruit om bekabeling door de kokers te kunnen trekken naar de middenstijl t.b.v. de achterdeuren.
2. De ontvanger van de afstandsbediening zit in het plafond naast de bediening van het schuifdak. De dradenbos gaat door de voorruitstijl; dat gaat het makkelijkst door een draad vast te maken aan de antennekabel van de radio, dit geheel bovenin door te trekken en via de trekdraad de kabelbundel afstandsbediening en antenne weer naar onder te trekken.
Heb je hier geen zin in : in de accessoirehandel zijn inbouwsets te koop met een los zendertje. Deze doen het ook prima.
Elektrische raambediening : is zonder probeem over te bouwen. De aansluiting op het elektrisch systeem van de auto zelf was netjes voorbereid. Onontbeerlijk is een elektrisch schema zoals in Olyslager staat.
allez 305
305 SR 1987
404 SL 1966 'en restauration'
605 SRTI 1997
Honda CB 750 F2 1978