Goed, wat is er nou gebeurd;
Ik heb enige tijd geleden, ongezien, bij een betrouwbare Citroen garage een 305 GL uit '84 gekocht. Deze heeft maar 40.000 op de teller en werd in aardige staat aangeboden voor 250 euro.
Ik m'n AX verkocht en beloofd dat ik de auto zou kopen als deze overeenkwam met de info die ik kreeg.
Op mijn verzoek werd de auto APK gekeurd, waarbij de garagist erachter kwam dat de koppeling slecht was. Auto was (echt ) van oud vrouwtje geweest en die reed waarschijnlijk nogal beroerd. In ieder geval, nieuwe koppeling en nieuwe APK; 450 euro.
Vorige week ging ik de auto ophalen en kwam in de file terecht. Uiteindelijk was ik 8 minuten voordat het postkantoor dicht ging pas bij de garage dus we hebben meteen de auto overgeschreven. Na sluitingstijd van de garage dan eindelijk de auto gezien en weggereden.
In het dorp was alles nog in orde maar op de weg merkte ik al gauw dat de koppeling nog steeds ruk was, ik kreeg de auto niet boven de 90 en met een hoop geslip heb ik de kar teruggebracht en voor de deur van de garage achtergelaten. De drukgroep bleek ook vergaan (in 40.000 km!).
De garagist heeft aangeboden de drukgroep te vervangen maar wil niet opdraaien voor de materiaalkosten, ik kan ook de koop terugdraaien.
Zo'n drukgroep is nou niet echt goedkoop dus ik denk dat ik de koop ga terugdraaien en eens ga kijken naar die rode GTX op marktplaats.
Inmiddels zit ik wel 2 weken zonder auto en de 25 eu benzine die ik in de tank heb gegooid is waarschijnlijk ook voor niks geweest
Ik zal tzt de foto's nog posten en laat weten hoe het allemaal afloopt.
Mocht iemand interesse hebben in een 305 met hagelnieuwe APK en lamme drukgroep dan PB ik het adres van de garage wel even, hij gaat 'm naar de sloop brengen als ik hem niet koop.
De auto heeft een paar plekken (spatbordrand, achterscherm, onder voorbumper) waar de lak gewoon weg is en het metaal roest, het is echter niet door. Van binnen is 'ie als nieuw en de lak is na een poetsbeurt volgens mij ook prachtig. Paar deukjes, pit in de voorruit en de rest prachtig.