Pagina 1 van 1

Peiling of import van 305 loont

BerichtGeplaatst: 27 feb 2022, 09:29
door hugo
Beste allen.

Ik ben voor een half jaar in Portugal en kan (en wil) het laten om hier te genieten van de zovele mooie oude auto’s.
Onlangs bekroop het me om te onderzoeken of het importeren van wat snoepjes naar NL loont.
Tel toch zo even 3000 boven de aanschafprijs op wil een tegenvaller worden opgelost, het transport betaald zijn, en alle administratie hier in PT en daar in NL.

Een voorbeeld: er staat hier in de buurt een 305 SR sedan uit 1980
Altijd binnen gestaan, één eigenaar. Hier nogal gebruikelijk aangezien men niet veel geld heeft en trots is op een auto.
Hoezen om stoelen, lak goed etc.
Keuringen gedaan, lage km stand (130K oid)

Aanschaf is 1800
Dus verkoopprijs in NL is dan 4800
Wat denken jullie?

Ik hoef en verwacht niet er veel geld mee te verdienen maar ik doe het niet voor niets natuurlijk.
Hoop op jullie ondersteuning bij het meedenken!

Re: Peiling of import van 305 loont

BerichtGeplaatst: 27 feb 2022, 12:17
door Mr.Drexciya
Dart is moeilijk te zeggen. Een 305 is niet bepaald het populairste model en voor 4800e. voor een 305 SR zul je -denk ik- lang moeten leuren. Weinig geld hebben houdt voor mij in dat er vaak niet veel aan onderhoud is gespendeerd dus je kunt het nodige verwachten aan verborgen gebreken en dus reparaties. En je schreef al eerder dat deuken e.d. normaal zijn in Portugal (en niet alleen daar; dat begint al in Frankrijk/Belgie als ik even generaliseren mag). Daar knappen veel mensen hier op af als de prijs geen koopje is.

Waar vooral over gekwijld wordt zijn de GTI modellen van de 205/309 en de 204/304/504 cabrio/coupe. Als je een net exemplaar kunt vinden voor een paar duizend euro dan ben je spekkoper. Maar de Portugezen weten dat inmiddels ook al dat die auto's meer opbrengen dan de kiloprijs van schroot.

Enfin, je kunt denken in problemen en in oplossingen. Dus wat let je? :wink:

Re: Peiling of import van 305 loont

BerichtGeplaatst: 05 maart 2022, 14:27
door hugo
Dank!