Gevonden !!!
305GTX
algemene gegevens van de motor:
- type: 159A (XU9S)
- plaatsing: dwars, 30gr. naar achteren gekanteld
- aantal cylinders: 4
- Boring x Slag (mm): 83 x 88
- Cylinderinhoud (cc): 1905
- Compressieverhouding: 9,3 : 1
- Min. Octaan getal: 96
- Max. vermogen bij toerental: 76kW bij 5600/min
- Max. koppel bij toerental: 159Nm bij3000/min
- Max. Toerental: 6000/min
- Cylinderkop van aluminiumlegering: Met kappen voor de nokkenaslagers
- Kleppen: kopkleppen bediend d.m.v stoters
- Cylinderblok van aluminiumlegering: onder druk gespoten
- Cylindervoeringen : nat, verwisselbaar
- Zuigers van aluminiumlegering: met zuigerpen vast in drijfstang
- Zuigerveren: 3, waarvan 1 olieschraapveer
- Gesmeed stalen drijfstangen: zonder pistonpenbussen
- Krukas: met geintegreerde contragewichten
- Distibutie: met getande riem
- Nokkenas: bovenliggend, vijfmaal gelagerd in de cylinderkop
- inlaatklep opent voor B.D.P. : -3gr.
- Inlaatklep sluit na O.D.P. : 46gr.
- uitlaatklep opent voor O.D.P. : 40gr 48min.
- uitlaatklepsluit na B.D.P. : 2gr. 12min.
- Luchtfilter : droog
- Type : AP-AC-AT 2151
- Smering: Druksmering m.b.v. tandwielpomp
- Oliefilter(metrische schroefdraad) : Purflux LS468
- Max. inhoud van het motorcarter : 5Ltr
- Benzinepomp : mechanisch, met membraan
- Carburateur (solex)34/34 Z1, gemerkt 381
- Koeling : Centrifugaalpomp + electrische koelventilator
- Totale inhoud van het koelsysteem : 6,7 Ltr
- Radiateur : Aluminium koelblok
- Ventilateur : electrisch
- Stroomverdelerkromme : C001 , D001
- Vaste vooronsteking : 10gr.
- Bougies met conisch afdichtvlak : Bosch H6DC, Champion S279YC, Peugeot CC8
Zo dit is weer heel wat info voor vandaag
ik hoop dat jullie er iets aan hebben, en misschien werkt het wat onduidelijkheden weg over de verschillende motoren. Deze info heb ik gekregen in ik denk 1985 ( het laatste jaar dat ik in de garage werkte.) tijdens een technische cursus in utrecht (uraniumweg)