Pagina 1 van 1

Afstandsbediening

BerichtGeplaatst: 11 dec 2005, 16:56
door Joliet Jake Blues
Weet iemand hier of de zender voor de centrale vergrendeling van de GTX nog te bestellen is, of dat ik beter een universeel ding kan halen :?:

BerichtGeplaatst: 11 dec 2005, 17:43
door Idranor
Wat is de klacht bij jouw zender? Misschien heb ik ook wel een nieuwe nodig: mijn CV doet het soms wel en soms niet en ik heb geen idee waarom. Er lijkt geen logica in. Ik houd het maar op "karakter". Das trouwens wel een leuke term waar het de gebreken van oude auto's betreft... :wink:

Ik heb trouwens geen idee waar je zoiets kunt krijgen.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2005, 22:47
door folkert
Ik neem aan dat je de zender in de sleutel bedoelt : de werking hiervan knapt enorm op met nieuwe batterijen (dat zijn 2 platte). Knip een kartonnetje ter grootte van de batterij, maak hier een gat in en leg in het gat een 1 cts muntje, een metalen ringetje o.i.d. (de bedoeling is dat het metaaltje gefixeerd is ten opzichte van de randen van de batterijen, maar wel contact maakt tussen de + van de ene en de - van de andere batterij.) Schroef de sleutel weer inelkaar en de boel springt open als je ernaar kijkt.... Suc6 !

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 01:21
door Joliet Jake Blues
Wat is de klacht bij jouw zender?

Ik heb er helemaal geen zat er niet bij bij de aankoop de vorige eigenaar had hem ook al niet :( .
en bij de GTX uit '85 is dat denk ik een losse zender want ik heb volgens mij de originele sleutels.
Ik weet eerlijk gezegt ook niet of de ontvanger het doet :?

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 14:17
door Idranor
folkert schreef:Ik neem aan dat je de zender in de sleutel bedoelt : de werking hiervan knapt enorm op met nieuwe batterijen (dat zijn 2 platte). Knip een kartonnetje ter grootte van de batterij, maak hier een gat in en leg in het gat een 1 cts muntje, een metalen ringetje o.i.d. (de bedoeling is dat het metaaltje gefixeerd is ten opzichte van de randen van de batterijen, maar wel contact maakt tussen de + van de ene en de - van de andere batterij.) Schroef de sleutel weer inelkaar en de boel springt open als je ernaar kijkt.... Suc6 !


Er zitten vier batterijtjes in m'n zender (als ik me niet vergis). Ik heb ze een maand of twee geleden vervangen en inderdaad werkte het toen veel beter. Maar inmiddels neemt de werking al weer af...

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 14:20
door Dick
Idranor schreef:
folkert schreef:Ik neem aan dat je de zender in de sleutel bedoelt : de werking hiervan knapt enorm op met nieuwe batterijen (dat zijn 2 platte). Knip een kartonnetje ter grootte van de batterij, maak hier een gat in en leg in het gat een 1 cts muntje, een metalen ringetje o.i.d. (de bedoeling is dat het metaaltje gefixeerd is ten opzichte van de randen van de batterijen, maar wel contact maakt tussen de + van de ene en de - van de andere batterij.) Schroef de sleutel weer inelkaar en de boel springt open als je ernaar kijkt.... Suc6 !


Er zitten vier batterijtjes in m'n zender (als ik me niet vergis). Ik heb ze een maand of twee geleden vervangen en inderdaad werkte het toen veel beter. Maar inmiddels neemt de werking al weer af...


Batterijtjes weer leeg :lol:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 18:31
door lionceau
Lijkt ook een standaard kwaal, bij mijn eerste GTX moest ik zowat eerst de zender door de ruit gooien voor ie het deed.

Maar het is vast nog wel nieuw te bestellen.
In de 205 van mijn schoonzus zit hetzelfde systeem met de losse zender en die auto is van 1997.

Bij mijn 405 (ander systeem, zender in sleutel) ging hij het ook steeds slechter werken, nieuwe batterijen hielpen nauwelijks. uit eindelijk heb ik een nieuw systeem gekocht bij de dealer. Zender en ontvanger worden niet los geleverd, je moet ze dus allebij vervangen.
Dat kosste ongeveer 80 Euro.
Ik heb geen zender bij de auto gekregen toen ik hem kocht dus ik ben ook wel benieuwd wat het kost.

BerichtGeplaatst: 12 dec 2005, 18:38
door Joliet Jake Blues
Bedankt voor de info ik zal het ff navragen bij de dealer.
Als dat te duur is denk ik dat ik toch een universeel setje haal dat kost 50 Eurie :D
En het feit dat je zender en ontvanger samen moet kopen lijkt me logisch ivm freguentie's :wink:

BerichtGeplaatst: 13 dec 2005, 14:16
door Idranor
305gtx_break schreef:Lijkt ook een standaard kwaal, bij mijn eerste GTX moest ik zowat eerst de zender door de ruit gooien voor ie het deed.



:mrgreen:

BerichtGeplaatst: 13 dec 2005, 18:19
door Martijn
Ravon 305 schreef:Bedankt voor de info ik zal het ff navragen bij de dealer.
Als dat te duur is denk ik dat ik toch een universeel setje haal dat kost 50 Eurie :D
En het feit dat je zender en ontvanger samen moet kopen lijkt me logisch ivm freguentie's :wink:


Volgens mijn info is dit hetzelfde systeem als in de 505 en de CX serie 2 zit. Da´s dus een infrarood systeem geloof ik. In een CX kan je dat vervangen door het systeem van de 806/Evasion wat radiografisch werkt. Dat zou dus in theorie ook moeten werken voor 505 en 305!? Zal mn oude clubbladen er eens bijpakken want daar stond een ombouwverhaal in! Zelf gebruik ik de handzender van mn 505 V6 nooit, ben bang dat ik m kwijtraak en nieuw is ie dacht ik niet meer leverbaar.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2005, 18:35
door lionceau
Klopt,
Het Neiman""Plip"systeem zit ook in andere Peugeot (205,505,309),en Citroen (GSA,CX) modellen.
Universele radiografische systemen zijn eenvoudig zelf in te bouwen.
Mijn broer heeft dat destijds ook in zijn 505SR gedaan dus het moet ook met een 305 kunnen.