Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Idranor schreef:Nou zal ik dan ook nog maar eens iets zeggen?
Voor 1000 Euro kun je echt een prima roestvrije 305 vinden, qua roest moet je wel de tweede serie hebben dus!
En nogmaals, die zooi moet je gewoon met de Focus wegbrengen!
Verder rijd ik aardig wat km's (ondanks de 230.000 die al op de teller staan), toch wel een paar 1000 per maand, maar zo'n auto is toch ook gemaakt om mee te rijden! Natuurlijk moet je dan ook voor het onderhoud betalen, zo werkt dat bij auto's. Tot nu toe alleen een veerschotel moeten laten vervangen.
Electrische problemen heb ik nog niet gehad, op de afstandsbediening van m'n CV na dan. Die doet het soms (niet).
Als je weinig km's rijdt, zoals je van plan bent, lijkt APK me geen enkel probleem. Als je tenminste geen afgeragde bak koopt, maar dat lijkt me sterk met jouw budget tenzij je je echt heel ernstig laat naaien...
Bij ons in de buurt (autobedrijf in Huizen) staat een 309 met deuk in het RA portier. Goud-beige, een 1.4i GR met 150.000 km voor € 950, incl een nieuwe APK.
Aanrader?
ZEN schreef:Beste Peugisten,
Allereerst, ik ben een afvallige.
ZEN (Elmer)
Dturbo schreef:op gevaar af iedere 305 liefhebber in mijn nek te krijgen zou ik toch voor de 309 gaan.
NIET omdat de 305 niks is, is een hele geslaagde en technisch goeie auto.
En ziet er klassiek uit, en rijdt lekker.
maar toch.....als je je gebruik ervan omschrijft, denk ik meer aan een 309.
Kan een hele hoop zooi in, achterbank plat, enorme klep open en laden maar.
Betrouwbare auto, roest weinig, je komt er overal mee, (de beste 'gewone' sahara-auto is volgens insiders de 309 diesel)
hij is licht t.o.v. de ruimte die hij biedt, en rijd vlot tot erg vlot. (niet het allerzwakste motortje nemen natuurlijk) .
En hij kost (bijna) niks in aanschaf.........
En hij is ook al bijna een klassieker (vind ik tenminste)
youngtimer zoals ze dat noemen tegenwoordig (zie oldtimer)
onderdelen te vinden op heeeeeeel veel slopen, ongelofelijk veel 205 delen passen ook, of nog nieuw bij de dealer
groeten, Edzo
Dturbo schreef:@ idranor:
Hahaaa....!!! 309-adept! had ik je toch mooi te pakken! (zei de 205-adept ...)
Ik denk dat iedereen het met me eens is hier, dat de 305 (veel)mooier is, en veel klassieker enzo.
De 309 is nou niet je dat qua styling ......
Maar ik blijf erbij dat voor wat ZEN zoekt, een 309 denk ik praktischer is......
groeten, Edzo
Idranor schreef:Zo lastig zijn onderdelen voor de 305 niet hoor; tot nu toe heb ik alle onderdelen in het reguliere circuit kunnen vinden (veerschotel, hoofdremcilinder). Alleen plaatwerk zal wel wat lastiger zijn, al kreeg ik gisteren nog spontaan een mailtje van geen idee wie die me allerlei plaatwerk en onderdelen te koop aanbood...
Idranor schreef:Leuk, de RAI is nog aardig in de buurt dus die zou ik ook eens tegen kunnen komen! Bij het WTC zag ik van de zomer nog een GTX! Heb je het kenteken genoteerd ZEN?
Als jij strax een 305 aanschaft en het komt zo uit, dan wil ik je er best heenrijden hoor ZEN! Wij 305rijders moeten elkaar een beetje helpen!Roep maar eens tegen die tijd!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten