Ben nu aan een auto aan het sleutelen waar al redelijk wat aan verprutst is, een 504Ti.
Heeft een drietal maanden elders in een garage gestaan.
Sedis riem verkeerd gemonteerd, kleine membraan ondersteboven gemonteerd, stuw pomp met te hoge druk: 5 bar.
Verder verstuivers met roest, vastzittend choke element, lekkende persklepjes door te hoge druk van de opvoer pomp, kapotte hoofdmembraan.
Voordat je er achter bent wat er allemaal fout zit, ben je heel wat tijd kwijt.
Enfin dat is allemaal gefikst, nog wilde de motor maar op hooguit op 2 pitten lopen.
Uiteindelijk wat benzine afgetapt, deze was helemaal zwart, had het al gezien: Molykote.
Dat gaat echter niet goed: filters slibben dicht, koolstofdeeltjes in injectiesysteem en verstuivers, verder koolstofdeeltjes zijn stroomgeleiders, dus als de benzine door de stuw pomp loopt, waar vaak ook magneten in zitten, krijg je hele rare verschijnselen, je kunt te maken krijgen met inductie, soms raakt de pomp van slag, eventueel zelfs kortsluiting.
Dus gooi het eventueel bij de motorolie, maar zeker niet in het benzine reservoir, dat is echt een grote misvatting.