Na de vakantie met een aantal dingen bezig geweest:
- Stationair liep de koffiemelk ronduit rottig, omdat de ontsteking tot nu toe voor meer gezeur heeft gezorgd, heb ik de contactpunten en tijdstip weer opnieuw gesteld en de vervroeging gecheckt. Aangezien dat niet hielp, heb ik de alle sproeiers los gehaald en schoongemaakt. Dat was wel de oplossing.
Waar ik wel achter kwam is dat de vervroeging instelbaar is! (M119 ontsteking) Dit had ik tot nu toe niet uit de boekjes gehaald. Met het "excentrische halve maantje met tandjes" dat aan het vervroegingsbalgje zit, (Lekker vaag
) is het mogelijk de vervroeging in te stellen. Deze bleek achteraf dus altijd verkeerd te hebben gestaan, want nadat ik em in een positie had gezet die leek op een foto in de Haynes, trekt de koffiemelk bijna net zo goed als de frikandel..... Weer wat geleerd dus.
- De voorremmen bleven aanlopen, dus heb ik de cylinders weer gangbaar gemaakt. Meteen een vraag die wellicht in ander topic beter past, maar ik graag aan de 104-kenners stel. Wat is de beste manier op de cylinders (Bendix-systeem) gangbaar te
houden. Ik heb ditmaal de cylinders ruim ingesmeerd met ATE-remcylinder pasta (blauwe tube), maar heb ook wel eens de boel goed schoon gemaakt en met een overdosis WD40 behandeld. Wie heeft een goede tip?
- Onder het dashboard van de koffiemelk trof ik een niet aangesloten draad aan. Het is draadnummer 75 en in alle schema's die in Haynes en de vraagbaak staan kan ik deze draad niet terug vinden. Volgens mij werkt alles verder gewoon naar behoren, maar een draadje zonder aansluiting maakt me toch een beetje onzeker.... Iemand een idee wat voor draad het is?
Josse