Mijn Citroën LNA 11RE [18 mei: nieuw scherm gemonteerd]

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

bumper

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 sep 2009, 19:11

Die heb ik nog wel voor je liggen, maar zo mooi als op de foto is ie niet meer, maar het netjes maken met zijdeglans is heel makkelijk te doen.

Ik zal ff kijken wat ik nog heb liggen. Probleem is dat er meerdere uitvoeringen zijn van de achterbumper.

Prijs €20 (voor het peugeot 104 onderdelen-magazijn-steunfonds :wink: )

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

bumper

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 sep 2009, 19:13

Die heb ik nog wel voor je liggen, maar zo mooi als op de foto is ie niet meer, maar het netjes maken met zijdeglans is heel makkelijk te doen.

Ik zal ff kijken wat ik nog heb liggen. Probleem is dat er meerdere uitvoeringen zijn van de achterbumper.

Prijs €20 (voor het peugeot 104 onderdelen-magazijn-steunfonds :wink: )

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor MvG » 30 sep 2009, 19:37

Ik meen dat je toen bij de Benneton een te breed exemplaar wilde monteren, was dát een coupe bumper? :mrgreen:
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MvG » 05 dec 2009, 12:52

Verzekerings-technisch is de gekraakte bumper nog niet vervangen, maar met behulp van een stuk spoorstaaf en een bus verf ziet de achterbumper er weer netjes uit.
Morgen, 6 december, heb ik de auto precies een jaar! (tenaamgesteld op 8 december 2008, maar al eerder opgehaald)

toen:
Afbeelding

nu: (met soortgenoot)
Afbeelding
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MvG » 23 maart 2010, 18:22

Zo, vandaag had ik een middag vrij (wat een heerlijk weer!)
En daarmee maar eens even de LNA onder handen genomen.
Allereerst de holle ruimten zo goed en kwaad als het ging uitgeblazen (kwam weinig uit) en vervolgens de ruimten weer opgevuld met een lekkere laag ML-tectyl. Ik denk dat wanneer ik dat jaarlijks doe, de auto nog wel eventjes mee kan :)

Een ander probleem was dat de koelventilator niet aansloeg in de file. Nu de LNA uiteraard geen koelvloeistoftemperatuurmeter (tich keer woordwaarde) heeft, had ik een nieuwe sensor gekocht. Ding gemonteerd, getest, doet het kreng het nog niet :evil:

Nu heb ik het dus maar op een rallye-manier gedaan door een knop te installeren waarmee ik de ventilator aan- en uit kan zetten. Het werk goed dus dat is fijn. Daarnaast ziet het er ook nog eens bijna origineel uit gezien het feit dat de schakelaar praktisch even breed is als de schakelaar erboven, dienend voor de kachelventilator.

Zie hier nog wat plaatjes:

na de winter:
Afbeelding
Afbeelding

tectyl die door een gelast plekje naar buiten druipt:
Afbeelding

en de schakelaar voor de radiateurventilator:
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MvG » 24 maart 2010, 14:00

Vandaag met de auto weg geweest,
gloeiendegloeiende, wéér remmen die vast zitten aan de voorkant. Heb daar een jaar terug alles vervangen en nu begint het gedonder weer.
Zou ik met een beetje TLC (remolie maar weer eens vervangen)
het probleem nog kunnen oplossen, of moet ik weer de hele klauw vervangen?

Het is niet zo erg als de vorige keer, maar het was wel te merken.
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Harrie » 24 maart 2010, 19:58

kan het misschien zijn, dat er een verstopping in je hoofdremcylinder zit, waardoor de remvloeistof niet kan terugstromen,
als je de rem hebt losgelaten?
OF de flexibele remslangen, die willen inwendig vaak opzwellen en dan zitten ze ( bijna ) dicht met hetzelfde resultaat....
succes! grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor MvG » 25 maart 2010, 00:13

't gekke is dat het als ik weer even gereden had weer weg was. Druk wordt dus later afgebouwd.
Zal 'het nog maar ns doorspoelen.
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Harrie » 25 maart 2010, 00:22

MvG schreef:'t gekke is dat het als ik weer even gereden had weer weg was. Druk wordt dus later afgebouwd.
Zal 'het nog maar ns doorspoelen.
dan zit toch hoogstwaarschijnlijk die flexibele remslangen dicht !
Vernieuwen dus. grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor MvG » 26 maart 2010, 00:47

't is de remklauw die blijft hangen. Heb vanmiddag gekeken en ik denk dat het tijd is om er ook hier een nieuwe op te zetten.

Echter ook iets anders.
Ik heb een aanbod gekregen voor een 1400 (XY) motor uit een BX, met 4-bak en 62000 op de teller. Zit een nieuwe koppeling op.

Is zo'n blokje een beetje eenvoudig in een 104-achtige motorruimte te plaatsen? Ik zou wel blij zijn als ik van dat gehamer onder de kap af ben...
en dat het een 1400 is, is leuk meegenomen.
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 maart 2010, 05:56

Op zich wel, belangrijkste criterium zal eerst zijn of het blok op het subframe van je LNa past. Vergewis je er dus van dat het blok tapeinden aan de onderkant heeft voor een traverse als dat bij jouw LNa nodig is.

En kans dat de buis-vulopening voor de motorolie te lang is en niet tegen het schutbord past. Uitwisselen kan. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor MvG » 26 maart 2010, 10:18

ja, dat laatste dat kan kloppen, is bij een 205 ook zo. Moet ik het kleppendeksel van mijn huidige auto monteren. Ook nog wat dingen bij de waterpomp zijn anders meen ik.

maar dat van de tapeinden is minder leuk, ik dacht dat ze gelijk waren gezien het feit dat het beide 4-bakken zijn?
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor M. van der Meulen » 26 maart 2010, 19:42

Dat zou je wel zeggen, maar het 205-blok dat ik destijds ter vervanging van mijn 104-motor gekocht had (XW7) had ook geen tapeinden. Op de sloop heb ik in mijn onwetendheid de vergissing begaan om niet onder het blok te kijken. Pas toen ik dit blok bij het revisiebedrijf afleverde ondekte ik mijn stommitiet :oops: Gelukkig kon het bedrijf daarna toch nog wel de inwendige delen transplanteren in de "oude" mantel :wink: , alleen werd de operatie er op deze manier natuurlijk niet goedkoper van :!: Na wat beginproblemen (vooral roest in de tank en verstoorde carburatie) heb ik er ondertussen toch al weer vier jaar storingsvrij mee gereden 8)

In mijn Haynes Manual van de BX staan foto's waarop bij het XY-blok wel de tapeinden zichtbaar zijn, maar die foto's kunnen om goedkoper uit te zijn ook uit een 104-editie zijn overgenomen. Daarnaast zal een BX vast een geheel afwijkend eigen subframe hebben. Kijk dus goed wat je in huis haalt. Voor wat de koelslangen betreft zal het niet zo lastig zijn om het circuit aan te passen op de nieuwe situatie, wellicht kun je een blok scoren inclusief de voorgevormde slangen of wat extra doorkoppel-pijpjes.

Ik dacht overigens dat Rudie nog een XY8 aanbieding gedaan had? Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor MvG » 27 maart 2010, 00:29

volgensmij was dat bij iemand anders ;)

Heb nu nog een blokje op het oog, met 52000 op de teller. Alleen zit daar nog een nieuwe (!) BX omheen. Ook wel aantrekkelijk :P
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MvG » 12 apr 2010, 16:05

nu goed,

heb besloten toch nog maar even door te rijden met het huidige motortje. Na opnieuw de kleppen gesteld te hebben, nieuwe bougies ingestoken te hebben en het e.a. even te hebben nagelopen loopt het motortje weer ok. Ook heb ik een nieuwe remklauw besteld voor de kant die ik nog niet had vervangen. Meteen maar goed doen. Ik wil het autootje niet kwijt, dus wordt er gewoon weer in geïnvesteerd :)
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor M. van der Meulen » 12 apr 2010, 17:34

Vrij naar Barry Stevens:"Gewoon dooooagaaan!" :wink:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor MvG » 12 apr 2010, 21:00

Precies. Dan tikt ie maar :P

zo lang hij tikt loopt de motor, dus dat is altijd goed haha
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor MvG » 16 apr 2010, 17:01

zo,
vandaag de klauw vervangen.
Goejekriebel wat zat dat ding vast! heb m'n ratel en een gewone sleutel verbogen op dat kreng.

Gelukkig had de overbuurman een kwaliteitssleutel van Hazet, en toen was het klusje zo geklaard :mrgreen:

boel ontlucht en we kunnen weer rijden!

Afbeelding
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor M. van der Meulen » 16 apr 2010, 17:58

Mooi! Naar ik uit het WPH begrijp zitten de boutjes vastgezet met zgn. Frein Filet Normal, net als de schijven. Krijtachtig goedje dat ervoor zorgt dat vastdraaien met voorgeschreven koppel ook echt vast blijft onder trillende en zeer warme omstandigheden. Goed en veilig gevoel dat het weer in orde is. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor MvG » 16 apr 2010, 18:51

klopt. het is een soort zinkvet :)

ik heb de remblokken gemonteerd met kopervet en de bouten op de achterkant met een puntje olie. Die gaan echt niet zomaar meer los.
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Harrie » 16 apr 2010, 19:32

met het "Frein Filet Normal" in het WPHB wordt gedoeld op LocTite schroefdraad -borgmiddel ( of soortgelijk spul ).
Dit is dus géén vet. Het is vloeibaar in de verpakking, maar droogt op en borgt zo de schroefdraad.
Als je het losdraaid, lijkt het idd wel wat op krijt.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor MvG » 18 apr 2010, 16:15

Omdat madame LNA morgen 26 wordt, heb ik haar vandaag mee uit rijden genomen. Meteen de gelegenheid gehad om eens een leuk filmpje te maken.

Luister niet naar het gehamer (lijkt wel een diesel!) ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=XWxu92wKySs
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Harrie » 18 apr 2010, 21:09

leuk filmpje Michiel.
ik hoor gekraak van het doorvoerrubber van de stuurstang door het schutbord.. effe smeren :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor MvG » 18 apr 2010, 21:23

het gekraak is het stuur tegen het dashbord :P
heb er aan de bovenkant al eens iets afgevijld, maar het past niet meer zo goed :mrgreen:
Avatar gebruiker
MvG
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 26 aug 2008, 16:55
Woonplaats: Zeist

Berichtdoor Bart104C » 18 apr 2010, 22:11

Das Klappern hatte mein 104 auch mal, das kam vom Verteiler.
Der Verteilerläufer ist gegen der Kappe gekommen.
Peugeot 104 C Baujahr 10/1974
Peugeot 104 SL Baujahr 08/1976 (Nelly)
Peugeot 104 ZL Baujahr 05/1981
Peugeot 406 Break Platinum 210 Aut. Baujahr 06/2001
Peugeot 307 CC 2.0 16V Baujahr 05/2004
Peugeot 206 SW Quiksilver 1.6 16V Baujahr 04/2005
Avatar gebruiker
Bart104C
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 05 dec 2008, 00:14
Woonplaats: 42799 Leichlingen Duitsland

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron