Pagina 2 van 14

BerichtGeplaatst: 31 mei 2010, 20:32
door lionceau
Meteen ook maar nieuwe remleidingen gemaakt.
Afbeelding
De remklauwen gereviseerd en van een fris kleurtje voorzien. :lol:
Afbeelding
De nieuw verzinkte wielbouten weer in de naven geperst.
Afbeelding
Nieuwe remschijven gemonteerd..... 8)
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 31 mei 2010, 20:38
door Rudie_Krämer
Wordt een nieuwe auto 8)

Mooie schijven :wink:

PS het laswerk al klaar, of had je ff een dippie en ben je mooie dingen gaan doen :wink:

GrR

BerichtGeplaatst: 31 mei 2010, 21:00
door Harrie
Zo ! :shock: da's mooi vakwerk ! :D

idd. erg mooie geperforeerde schijven, uniek lijkt mij..

grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 31 mei 2010, 21:08
door M. van der Meulen
Schitterend, al die nieuwe/gereviseerde onderdelen, goed voor mekaar!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2010, 00:02
door Jineuf
Ziet er goed uit maar waar is toch dat flesje daar rechtsboven voor... :lol: :lol: :lol: :wink:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 01 jun 2010, 00:08
door Harrie
Jineuf schreef:Ziet er goed uit maar waar is toch dat flesje daar rechtsboven voor... :lol: :lol: :lol: :wink:

dat is om moed in te drinken...... met zo'n project heb je heel veel moed en doorzettingsvermogen nodig.... :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: grt, Harrie

BerichtGeplaatst: 01 jun 2010, 00:20
door Bart104C
Jineuf schreef:Ziet er goed uit maar waar is toch dat flesje daar rechtsboven voor... :lol: :lol: :lol: :wink:
Afbeelding


Lecker Warsteiner!!
Leckeres deutsches Pils!!!

BerichtGeplaatst: 01 jun 2010, 06:21
door lionceau
Hee Rudie,

Er is nog laswerkt te doen hoor typisch geval van een Dippie.
Even zin om glimmende dingen in elkaar te zetten.

Die schijven heb ik eens via ebay op de kop kunnen tikken.

Hee Jineuf,
De Locktight is voor de boutjes, de Warsteiner voor de concentratie :lol: Lekker pilsje hoor! Ik neem er ook vaak een sigaartje bij.

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 10:15
door lionceau
Het zeilseizoen zit er weer op dus het is weer tijd voor de autohobby
Rottigheid op de bekende plaatsen in de bodem achter aangepakt deze keer.
Afbeelding

Afbeelding
Rotte plaat eruit
Afbeelding
Vers blik er in. Nu de hoeken en de binnenschermen achter nog.
Afbeelding

En dan is het weer even tijd voor klussen waar je geen vieze handen van krijgt :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
met dank aan de poedercoater, club magazijn, ebay en Serie04
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 20:42
door M. van der Meulen
Ziet er goed uit! En mooi, al die nieuwe en opgeknapte onderdelen op de veerpoten. Hoe ver is ondertussen de koets, kun je al gauw aan de opbouw beginnen? Wordt tijd dat je coupé weer op eigen benen kan staan en hopelijk komend voorjaar kennis maakt met de broertjes en zusjes buiten :wink:

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 20:58
door Harrie
Heel mooi 8)

ben benieuwd naar het eindresultaat :wink:
grt, Harrie
magazijnmeester PCN

BerichtGeplaatst: 30 okt 2010, 21:57
door Rudie_Krämer
Mooi gezicht hoor, alles nieuw gepoedercoat, nieuw verzinkt. Je krijgt het idee dat je een nieuwe auto aan het bouwen bent.

Ik heb helaas het geduld niet meer om het bij HumpieDumpie zo netjes aan te pakken :oops: Na 5 jaar wil ik dat blok eindelijk wel eens horen lopen.

Zou mooi zijn als beide coupé's bij de volgende meeting aanwezig konden zijn, iets om naar toe te werken :wink:
GrR

BerichtGeplaatst: 01 nov 2010, 13:20
door lionceau
Ik probeer hem beter dan nieuw te maken, echt opschieten doet het helaas niet.
Grove planning is:
Ik wil in Januari de hele carrosserie gespoten hebben.
Dan de wielophanging, kabelboom en al het glas er weer in voor het zeilseizoen weer begind eind maart.
In de loop van volgend jaar het interieur erin en electra aansluiten.
Volgende winter de motor en versnellingsbak helemaar onderhanden nemen. zodat ik in het voorjaar van 2012 weer de weg op kan.

Afgelopen vrijdag had ik dit karretje alweer 20 jaar in mijn bezit!

BerichtGeplaatst: 03 nov 2010, 03:27
door Rudie_Krämer
Zeilen is bij jouw denk ik ook meer dan een hobby geloof ik en ja dan gaan restauratie projecten wat langer duren. Je moet ergens de keus leggen :wink:
Maar je pakt het grondig aan en dat kost ook relatief veel tijd, maar ja als je het autootje al 20 jaar hebt is dat ook relatief. Je bent ook al met de tweede ronde bezig.
Ik heb er ook al twee rondes aan gerestaureerd, maar nu krijgt de mijne volle aandacht voor snelheid en niet grondigheid.
Ik blijf je volgen en hoop dan maar dat we elkaar in 2012 te zien krijgen.
Ik hoop in 2011 wel de weg op te kunnen, maar dan is ze nog niet af, daar zal nog wel een ronde of twee mee gemoeid zijn.
Succes met het coupeetje

GrR

BerichtGeplaatst: 10 dec 2010, 13:11
door lionceau
Hmmm,

Ik voel in eens een harde deadline aankomen! :?
2012 het 40 jarig jubileum van de 104.
wellicht een evenement in frankrijk...... daar moet ik toch bij zijn met mijn karretje.

BerichtGeplaatst: 10 dec 2010, 16:34
door M. van der Meulen
In ieder geval een passende happening om de revival van je leeuwtje te vieren, dus zet 'm op! Zonde om nog eens 10 jaar wachten tot het volgende hoogtepunt :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 16 dec 2010, 22:46
door lionceau
Ik kon het niet laten. :lol: Het stond voor later op de planning.
Samen met een vriend de motor en bak uit elkaar gehaald.
Afbeelding
Afbeelding
Blokje kan nog verder uit elkaar, dat komt later.
Klusje voor de kerstdagen. Schoonmaken, nieuwe pakkingen er in en opbouwen maar weer. 8)

BerichtGeplaatst: 17 dec 2010, 17:05
door M. van der Meulen
:D Dat is een vervangende 1124cc machine toch? Compleet als bijelkaar horend geheel van een bepaald type, of stel je zelf wat samen qua b.v. ontsteking/carburateur? De originele 954cc blijft wel behouden meen ik in een eerder bericht te hebben gelezen. Geen intensief werk aan lagerschalen, zuigerveren/bussen en dat soort zaken? Om er wat van op te steken zou ik, als het weer een beetje meewerkt tenminste, wel een dagje willen meedraaien als dat past. Altijd boeiend. Groet, M.

BerichtGeplaatst: 17 dec 2010, 18:17
door lionceau
Ja de 954cc motor heb ik nog die bewaar ik wel ook al staat ie in de weg.

De motor en bak die ik nu uit elkaar heb liggen heeft nog geen 50000km gereden. dus de lagers en cilinders en zuigers zijn nog als nieuw.
Het is een 1219cc motor uit een Renault R14 TS met 4bak.
Ik ga de cilinderkop vervangen voor een ZS-2 kop met dubbele Solex 35mm carburateurs. Er komt een nokas uit een 1360 ZS in, hier heb ik ook nog een nieuwe stroomverdeler voor.

Een Hybride motor zal ik maar zeggen.

Een PKtje of 80 moet er dan toch wel uit kunnen komen hoop ik.

Als ik de boel weer ga opbouwen ben je zeker welkom om te helpen.
104 rijders zijn sowieso altijd welkom :lol:

BerichtGeplaatst: 03 maart 2011, 21:07
door lionceau
YES.

Morgen naar de plaatwerker/spuiter.
Ga straks alle losse onderdelen in de auto laden.
Ik kan niet wachten om hem weer mooi in de lak te zien. 8)

BerichtGeplaatst: 03 maart 2011, 22:18
door M. van der Meulen
Mooi vooruitzicht, al zó lang op gewacht! Waarom de losse delen laden?

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 22:33
door lionceau
Losse delen:
Motorkap, voorschermen, achterschermen frontplaat, dorpels deuren e.d

Op de ambulance, voor het eerst in 3 jaar weer buiten
Afbeelding
Onderweg:
Afbeelding

Afbeelding
In het nieuwe onderkomen. Voor hoe lang?:
Afbeelding
Nu eerst de garage eens goed opruimen en de motor en bak weer in elkaar zetten.

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 22:52
door Rudie_Krämer
Wat gaat er in het nieuwe onderkomen gebeuren?

Het laswerk? Ik zie nogal wat doorzon gaatjes :lol:

GrR

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 23:00
door lionceau
Het resterende laswerk (geen zin meer in) en volledig spuiten (kan ik niet)heb ik uitbesteed.

BerichtGeplaatst: 04 maart 2011, 23:25
door Harrie
je hebt het grondig voorbereid, komt helemaal goed :wink:
ik zie een mooie werkplaats, zelfs persen en andere machines om dingen te maken ( groene machines links )?

en; zeker zo'n lange lasnaad zoals in het achterscherm is érg lastig..
door de warmte-inbreng wordt het een golfplaat, dus aan de vakman over laten. :wink:
grt, Harrie