Heropbouw van de 104 begonnen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 12 okt 2012, 17:26

Net terug van Heuts.
De bestelde cilinders bleken geen Bendix systeem maar Girling systeem en eveneens verkeerde montage gaten te zijn.
De hoofdverkoper Leon heeft er bijna 3 kwartier aan lopen bellen/zoeken/internetten om te te helpen maar kwam er niet uit. Moet maandga terug gana dan is de remmen goeroe er die me verder kan helpen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor joospeugeot » 12 okt 2012, 21:11

je moet dat ook aan de expert over laten en niet aan die prutsers achter de balie :mrgreen:
in kerkrade heb ik betere ervaringen , daar waar ook om de hoek de expert woont :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 13 okt 2012, 19:11

Als het nou bij een winkel nu niet lukt dan zijn er nog twee mogelijkheden, Ebay, Maar Dakar heeft lionceau al iets over geroepen. Probleem is vaak dat de omschrijving niet helemaal duidelijk is.
Ikzelf heb ook nog even advies: verdant het oud model soul door nieuw. Voordelen: remcilinders links en reaches Zion gelijk en ALS je kiest boor het Dba system Zion die cylinders wel te verkrijgen. Als je dan gelijk die oude drag airmen vervangt door nieuw model, dan heb je gelijk ook betere buitenlagers.
Ik denk echter dat je je auto zoveel mogelijk in originele stat wil terugrengen
, Maar mocht dit niet zo zijn, is stel je de onderdelen die Ik heb gratis ter beschikking. Mocht je het idee aanstaan, geef Maar even een seintje dan zal Ik kijken wat ik echt nog voor je heb liggen.

Zichtbaar origineel houden is goed, maar als je het van buiten niet kan zien.....

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 19 okt 2012, 19:27

Ik kan niet 100% volgen wat je nu schrijft Rudie maar de moraal van je verhaal is dat ik gewoon de ankerplaten moet ombouwen naar modernere stukken denk ik.
Vandaag ben ik (omdat het erg stil bleef vanuit Heuts automaterialen) zelf maar weer eens gaan vragen of men iets heeft of kan bestellen.
Men had er uiteraard niets mee gedaan en kwam weer met dezelfde niet passende meuk als die men vorige week besteld had bij een levernacier. :? :?
Automateralen zaak noemt men zichzelf dan.
Anyway, de meneer aan de balie wilde wel even in de computer kijken............
"Welke auto is t meneer"
"Peugeot 104"
"Welk bouwjaar"
"78"
"dan zijn t deze"
"Nee dat is Girling"
"Ow"
"Deze dan"
"Nee, verkeerde montage gaten"
"Even kijken, welke auto was t ook alweer"
"Peugeot 104"
"Welk bouwjaar"
" :shock: :evil: :evil: 78"
"Nee, dan kan ik u niet helpen, u kunt eens Googlen op PEX nummer........"
Nou, dat wist ik ook nog wel. NONDEJU!!!!!
KdF maar eens mailen dat ik die cilinders en remschoenen (aangezien die ook niet passen) bij hem bestel.
Helaas, hij verkoopt alleen complete sets met cilinders, schoenen, klemmetjes en veren of alleen de cilinders. GRRRRRRRRRRRRRRRRRR AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAhhhh
Heerlijk die adresjes allemaal. Allemaal specialisten totdat je niets moet hebben wat niet standaard is.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor joospeugeot » 19 okt 2012, 21:14

de specialist in kerkrade foto;s en gegevens mailen :mrgreen:
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 19 okt 2012, 22:21

Ik ken helaas geen specialist in Kerkrade behalve jou Joos.
Voor iemand die er brood in ziet: het chassisnummer is 7047368, systeem bosch/bendix, schuine aansluiting remslang/leiding, 25mm montage afstand 22mm cilinder. Foto's staan in dit http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=53&t=17990&start=175 deel van dit topic.
KdF laat ik even voor wat t is, ik ga geen 200 euro betalen voor 2 cilinders en een set remschoenen met klemetjes en veertjes. Cilinders vraagt hij ook al 44 euro p/st voor.
Ombouw lijkt me momenteel het beste alternatief. Is het een idee om een 205 te ontdoen van de ankerplaten en aanverwanten? Jammer dat ik me de moeite heb gedaan om de ankerplaten te restaureren. Verknoeide tijd.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor jan-03 » 19 okt 2012, 23:03

MarcoWetzels schreef:Ik ken helaas geen specialist in Kerkrade behalve jou Joos.
Voor iemand die er brood in ziet: het chassisnummer is 7047368, systeem bosch/bendix, schuine aansluiting remslang/leiding, 25mm montage afstand 22mm cilinder. Foto's staan in dit http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=53&t=17990&start=175 deel van dit topic.
KdF laat ik even voor wat t is, ik ga geen 200 euro betalen voor 2 cilinders en een set remschoenen met klemetjes en veertjes. Cilinders vraagt hij ook al 44 euro p/st voor.
Ombouw lijkt me momenteel het beste alternatief. Is het een idee om een 205 te ontdoen van de ankerplaten en aanverwanten? Jammer dat ik me de moeite heb gedaan om de ankerplaten te restaureren. Verknoeide tijd.

ha ik denk ook dat Joos dit ook bedoelt Marco..
gr jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 19 okt 2012, 23:47

205 spul past niet, as is geheel anders

alleen ombouw naar nieuwer model 104 raad ik aan, maar is ook niet zo gedaan, dus je kan ook ff doorbijten

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor joospeugeot » 20 okt 2012, 02:05

wat is de diameter van de zuigertjes ? 23,81 mm. zo ja dan is t lockheed, dan moet je de nrs 440245 en 440246 hebben. peugeot heeft dat dus niet meer want ik krijg al geen prijs meer.
pcn ? magazijn misschien ?
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor jan-03 » 20 okt 2012, 02:59

Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 21 okt 2012, 20:23

Door een tip van Jan heb ik bij Serie04.com alweer heel veel onderdelen gevonden die nederlandse leveranciers niet kunnen leveren.
Totaal kom ik al op ruim 200 euro uit :shock:
Helaas kom ik onderstaand onderdeel echter niet tegen bij hun
Afbeelding
Artikelcode is 4221.22 en 4221.23 voor rechts/links schijnbaar volgens mijn revue technique.
Heeft iemand nog bruikbare liggen of moet ik deze delen gewoon aan de wilgen hangen en vergeten?? Zijn de nodig/verplicht voor goede ophanging en remmen?
Inmiddels heb ik wel alweer de busjes van de achterdempers gestraald en gespoten en wil ik die proberen morgen te monteren in de uitgeboorde rubberen bussen. Wish me luck!
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 okt 2012, 20:42

Ik denk dat ik je wel kan helpen aan nog redelijke exemplaren. Als ik in de sleutelruimte ben zal ik voor je zoeken
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 21 okt 2012, 21:08

ja die plaatjes moet je wel monteren.
volgens mij voorkomen ze o.a dat er vet van de binnenste wiellagers in de trommels kan komen.
Ze zijn bijna altijd doorgerot.
Suc6
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 okt 2012, 21:27

Ik dacht altijd voor afvoer van water mocht dat de trommel in komen

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 21 okt 2012, 21:34

Als je er nog hebt, heel graag Rudie.
Ik kon ze bij Serie04 niet vinden, wel de pakking die er achter zit, die heb ik meebesteld.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 21 okt 2012, 21:41

Dat loopt er dan toch gewoon aan de onderkant uit? :wink:
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 21 okt 2012, 22:01

Laatst bijgewerkt door lionceau op 21 okt 2012, 22:09, in totaal 1 keer bewerkt.
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 21 okt 2012, 22:03

104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 22 okt 2012, 08:31

104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor 403diesel » 22 okt 2012, 09:46

MarcoWetzels schreef:Door een tip van Jan heb ik bij Serie04.com alweer heel veel onderdelen gevonden die nederlandse leveranciers niet kunnen leveren.
Totaal kom ik al op ruim 200 euro uit :shock:
Helaas kom ik onderstaand onderdeel echter niet tegen bij hun
Afbeelding
Artikelcode is 4221.22 en 4221.23 voor rechts/links schijnbaar volgens mijn revue technique.
Heeft iemand nog bruikbare liggen of moet ik deze delen gewoon aan de wilgen hangen en vergeten?? Zijn de nodig/verplicht voor goede ophanging en remmen?

Is dit niet gewone papier/karton pakking die je zelf kunt knippen? Spul is op rol verkrijgbaar bij de automaterialenzaak.
Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 22 okt 2012, 11:17

@Serge, nee, dit is een metalen plaatje met een soort flens in t midden wat achter de ankerplaat van de achterremmen zit. daarachter zit een pakking of iets dergelijks. Die pakking heb ik kunnen bestellen bij serie04 dat plaatje niet. Als je t hebt @Rudie, heel graag!
Ik denk dat, indien ik de plaatjes ga stralen in de kast, er niets van overblijft.

Net even gewerkt aan de rubbers voor de achterveren/dempers.
In de tekening van t werkplaatshandboek staan 2 schuim dempers die aan weers zijden van de bovenste veerschotel zitten. Door die "dempers" loopt een metalen pijpje. In de veerschotel zit een soort kunststof busje waar t pijpje doorheen gaat.
De rubberen "dempers" die ik gekocht en uitgeboord heb zijn precies zo groot als de originele schuim "dempers" die ik van Rudie heb (zie foto).
Als ik de hele veerpoot zo opbouw als in het WPH staat vermeld, heb ik geen schroefdraad meer over om de moer op de demper te schroeven. Iemand een idee wat ik fout doe? Moet ik de nieuwe rubbers inkorten?
Afbeelding
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 22 okt 2012, 14:11

Ben toch maar eens even doorgegaan met mijn achterveerpoten.
Volgens het WPH moet je dus de veren klem gebruiken om die veer te plaatsen, gelukkig is mijn verenklem compleet zover ik kan zien en is er een adapter ring bij waarmee de achterveerpoot in elkaar gezet kan worden.
Manchet met bus en rubber geplaatst op de demper as, veerschotel er op met de kunststof bus er in. en draaien maar.
Ik heb me mottig gedraaid tot aan de aanslag van de verenklem en toen de as van de demper door het gaatje in de veerschotel gefrot.
Dat ziet er dus zo uit:
Afbeelding

Er blijft weinig ruimte over om de bovenste rubber te plaatsen. Volgens het WPH moet je 40mm overhouden, dat lukt me dus nooit. Getrokken aan die as als een idioot maar helaas.
Nu blijkt dat als ik de aanslagschijf die normaal op de rubber ligt er op leg en de borgmoer er op draai, ik wel precies uitkom alleen mis ik dan 1 rubber van de 2. KAN niet goed zijn maar dat past wel. Ik zie geen enkele afbeelding in het WPH waarbij dit zo moet. Gaat dat dan wel goed?
Met de bovenste rubber op zn plaats:
Afbeelding

Met alleen de onderste rubber en schijf met borgmoer.
Afbeelding
Kunt t slecht zien maar de borgmoer hoogte komt precies overeen met de hoogte van de demperas.
Zou dit kunnen gekomen zijn door het vervangen van de dempers met niet originele (en dus kortere as?)
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 22 okt 2012, 16:35

Ik denk dat je dempers hebt van het nieuwere type.
Daar hoort een ander type bovenste veerschotel bij.

Deze:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/c ... a-lna.html
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor MarcoPeus » 22 okt 2012, 16:42

Die is helemaal gek!! 100 euro per stuk???

Dit zijn de originele die er onder zaten (links dan he :mrgreen: ):
Afbeelding
Lijken me dezelfde, de restanten van de schuim dempers zijn aan beide kanten te zien. Erg vreemd.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Heropbouw van de 104 begonnen

Berichtdoor lionceau » 22 okt 2012, 18:17

MarcoWetzels schreef:Die is helemaal gek!! 100 euro per stuk???

Dit zijn de originele die er onder zaten (links dan he :mrgreen: ):
Afbeelding
Lijken me dezelfde, de restanten van de schuim dempers zijn aan beide kanten te zien. Erg vreemd.


Ja 100 euro is te gek,
Hij adverteert er dan ook al een paar jaar mee.
Maar het zijn wel moeilijk verkrijgbare onderdelen.
Aan de andere kant veel vraag er naar is er ook niet.

Gr.

Tjard
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten