Hmmmmm, bij de reiniging van de achterwiellagers en een poging tot uitbouwen van de lagers voor visuele inspectie ben ik er achter gekomen dat mijn gereedschapsset voor de achterwielen niet compleet is.
De lange bout "A" en een stift "J" ontbreken in de kit wat gebruik onmogelijk maakt. Gelukkig heb ik wel de wiellager afstel plaatjes "H" erbij dus afstellen van het wiellager gaat wel lukken (hoop ik).
@Jan: Jou tip om de ankerplaat op de tafel vast te zetten middels een lijmtang deed wonderen. Het monteren van de veer was nu min of meer kinderspel. Ik heb wel de spieren nog flink moeten aanspreken maar t is gelukt. De achterremmen zijn nu zo goed als klaar. Alleen de trommels nog opschuren en van een warmtebestendige lak voorzien en klaar. Ik wilde ze eerst stralen maar doordat ik de lagers niet verwijderd krijg laat ik dat maar achterwege.
Remtrommels zijn nu wel ontdaan van het oude vet, lekker vers nieuw vet er in. Mag daar normaal vet in wat ik ook gebruik in mijn doorsmeerpomp of moet daar iets speciaals in?
De montage plaatjes die achter de ankerplaten zitten nog even door de straalkast gehaald en voorzien van epoxyprimer en lak. Ook weer beschermd. Hij gaat lekker.
Wel gemerkt dat de nieuwe moeren die ik kocht voor de stabilisatorstang niet correct zijn. Waarschijnlijk zijn de nieuwe M14x1,5 en die wat er op moeten zijn M14x1,25. Even terug naar Fabory dus. Daar werkt een knul die me met alles wil helpen en het leuk vindt dat ik een auto restaureer.
Met een beetje geluk lukt t me deze week om "Mariet", het gele gevaar, weer op eigen benen te zetten. En dat na ruim een jaar operatie/reparatie
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)