Bedankt allemaal
Op de Rustbuster site werden jullie tips bij de verschillende gereedschappen en werkzaamheden allemaal bevestigd.
Als het een beetje te doen is volg ik het advies van Gino omtrent het voorboren met een korte dunne boor, om de centerpunt beter op z'n plek te houden, met name in lastige hoeken handig. Bij verwijdering van de rotte vloerplaten van de Ami is destijds de lasnaad eerst ook nog blank geborsteld om onder lak, roest, smeer en kitranden geen laspunten over te slaan.
Boren bij lage toeren, niet te veel druk, daarbij de boor het werk laten doen, zodat het achterliggende deel niet vervormt. Zoals je op de verschillende foto's hebt gezien heeft de S nogal wat donorblik nodig, dus zeker in het begin kalm-aan
Vanmiddag iets eerder naar huis gegaan, om onderweg bij gereedschappengroothandel Bus op Driebond-Groningen een freessetje te bestellen. Met een beetje geluk kan ik ze vrijdag ophalen, samen met een spuitbus of knijpfles smerende/koelende boorvloeistof. Bij de AVA op hetzelfde industrieterrein lekbakken voor koelvloeistof en de motorolie gehaald, en een carterstop-sleutel.
Verder had ik achterste remblokken voor de 306 nodig, besteld in Winsum, morgen op te halen.
Bij de DHZ in Leens een laatste boodschap: een tweede stuk betonplex, vier wielen en bevestigingsmateriaal gekocht, om straks het blok van de S op te kunnen zetten. Karretje ga ik vanavond in elkaar zetten, en gedurende de avond en nacht laat ik van de S de olie alvast uit het blok lopen.
Als alles volgens plan verloopt kan ik morgen het blok eruit vissen