Daar loop ik al een tijdje omheen te draaien:
De verweerde lak van Féline.
Ja, het is een rode. ja het is een oude auto. Dus dof geworden.
Polijsten is dan de enige optie. Dat was het klusje van de dag.
Poetsmachine (soort haakse slijper met aangepast toerenbereik) en polijstmiddel.
Dat geeft een goed resultaat. Op de foto rechts is net gepolijst
Het is een dankbaar klusje. Zelfs het kleurverschil van een vroegere schade valt weer helemaal weg.
Daarna nog de auto in de was gezet. Kan ze er weer even tegen.
Ja, en dan kijk je zo eens rond. Ik heb met Féline een "model 1980" 104, dus met een facelift ten opzichte van de 1976-1979 modellen. Beetje moderner, dus.
Eigenwijs als ik ben vond ik dat helemaal niets. Ik heb in het verleden al het "oude" dashboard gemonteerd, compleet met de tellers en bedradingswijzigingen en een mooi oud racestuur.
Nu zitten er op de rode ook de modernere kunststof emblemen. Maar ik vind de vorige metalen modellen mooier.
Kortom, oude eraf, en de metalen gemonteerd.
Hiervoor moest ik gaatjes in het plaatwerk boren. En dan kunststof dopjes erin om de metalen emblemen te kunnen monteren.
Naruurlijk wél flink getectyleerd, want roest zie ik al genoeg.
Op deze versie hoort géén 104 logo op de motorkap.
Maar Rudie heeft me er een geschonken. Hij wist ook precies ( 104 specialist) waar ie moest zitten.
Dus ook de motorkap is geantidateerd.