Benetton: startmotor overleden, wie wil h'm te vervangen

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Benetton: startmotor overleden, wie wil h'm te vervangen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 20 jul 2010, 18:03

Ik ben met moeite thuis gekomen, de afgelopen dagen kreeg de startmotor al kuren en vandaag hem na 15 minuten eindelijk weten te overtuigen dat het toch beter was me niet in de steek te laten en gezegd dat ik anders Nelly wel als dagelijkse auto zou gaan een gebruiken. En ja hoor daar gaf de startmotor nog een laatste snik en kon ik naar huis rijden :wink:

Ik ben gelijk doorgereden naar mijn garage en heb de 205 maar weer uit de kast getrokken ( natuurlijk wordt Nelly niet mijn dagelijkse auto :mrgreen: )

Nu vroeg ik me af of iemand me zou willen helpen met het verwisselen van de startmotor. Mijn polsen zijn weer behoorlijk gevoelig en ik zou het mooi vinden als iemand me zou kunnen helpen


GrR
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 24 jul 2010, 19:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 21 jul 2010, 05:54

Hoi Rudie,

Iedereen met vakantie? Ingeval zich niemand meldt die wat dichterbij zit zou ik je komend weekend wel willen helpen. Is immers ook al een hele tijd geleden, maar voor alleen een startmotor uitwisselen (max. half uurtje werk als de boel een beetje makkelijk los wil, en je hebt vast een vervanger klaarliggen in je grote magazijn :lol: ) is het wel een beetje ver dus heb je nog meer klussen op het programma? Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 jul 2010, 19:38

De dag begon wel erg slecht, met m'n vriendin de auto naar de sleutelruimte gebracht, ik dacht de 205 als eerste achter te laten en nog met de 104 heen en weer te rijden want die start slecht.
Nou dat heb ik geweten, thuis aangekomen kwamen de stoomwolken onder de motorkap vandaan en bleek er een waterslang gescheurd.

Piet gebeld, die kon niet komen, M. kon ik niet bereiken want ik had zijn nummer niet. Een extra vat koelvloeistof stond nog in de auto en ik dacht ik haal het wel. Nou ik was nog geen kilometer onderweg of de temp schoot naar de 100 graden.

Maar terug gelopen en Nelly uit de stalling gehaald. Nu staan er dus 3 auto's bij de sleutelruimte. Wat een gegoochel.

M. moest dus helpen met het slepen van de 104 naar de sleutelruimte ( zo had hij de klus niet voorgestel).

Maar ja om half twaalf kon de vervanging van de startmotor beginnen.

Ik heb er nu een kort exemplaar startmotor in gezet, er zat zo'n lange in.

Afbeelding

Daarna de waterslang vervangen, vieze smerige K-klus is dag.
De S-vormige tussen het spruitstuk en de waterpomp

Afbeelding


Ook dat verliep goed en als laatste klus de remslangen achter vervangen, draaide de leiding tussen links en rechts nog stuk en er ee nogal vreemde vervanger tussen gezet die loopt achter de brug langs ipv eronder door.

Afbeelding

M. in aktie

Afbeelding

Je kon er zo slecht bij dat we de uitlaat meer omlaag hebben geklapt, als je een brug ter beschikking hebt is dat heel makkelik :wink:

Afbeelding

Deze remleidingen vervangen:
Afbeelding

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 24 jul 2010, 20:35

:wink: Bouten van de startmotor kun je bij een 3-punts bevestiging ook minder goed los- en vastdraaien als indertijd voor en na de revisie van mijn 4-punts motorblok heb ik gemerkt. Maar toen (2005/2006) had ik wel de mazzel dat de radiateur er al uit was, en zo heb je aanmerkelijk meer slagruimte voor je ring- en steeksleutels natuurlijk.

Blij dat de Benneton weer veilig de weg op kan, was al doende een leerzame dag, voor herhaling vatbaar! Eén ding heb ik gemist: de gezellige en lekkere koffiepot :lol: Bedankt, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 jul 2010, 21:19

Gino liep vorige week ook al zo te klagen over de koffie. Dat is wel anders dan bij de vorige sleutelruimte met een giga kantine ter beschikking.

Maar ik neem de hint ter harte en zal de volgende keer zorgen voor koffie :wink:

ps een goede gastheer ben ik nooit geweest, maar kan er goed tegen om daarin een beetje te worden bijgestuurd :oops:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 jul 2010, 20:00

Vandaag de auto weer opgehaald en ik moet zeggen dat het vervangen van de remslange een groot effect hebben gehad, ze remt nu aanzienlijk beter (en hij remde al bijzonder goed), het lijkt wel een moderne auto :lol:

Ze start weer als de beste en met de nieuwe waterslang loopt ze ook niet meer warm.

Ik heb ook het rubber van de motorkap gemonteerd en hoop dat ze nu ook weer waterdicht is. Ik heb goede hoop.


Ik ben weer een tevreden mens :mrgreen:

was weer een druk weekeinde
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 25 jul 2010, 23:12

de aanhouder wint :wink:
en mag dan als beloning weer genieten van zijn fijne voiture en voelt de verbeteringen.

een mooi gevoel toch? :D
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten