Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Harrie schreef:MarcoWetzels schreef:Ow ja, Ben er morgen toch om een rode loper te reinigen dan zal ik meteen wat foto's maken.
beste Marco, easy Als je er morgen bent, meet dan eens de maat van de keerring op, die in de naaf zit, aan aandrijfas-zijde.
Er zijn 2 verschillende, wellicht heb je er de verkeerde er in zitten, dan past de aandrijfas niet...
3345-20 is 48 mm x 72,7 mm x 10 mm
3345-24 is 54 mm x 72,7 mm x 9 mm
Je ziet het al, 6 mm verschil in doorsnede, "dikke" en "dunne" aandrijfas !!!
Als de flens van de aandrijfas 54 mm is , en de keerring 48 mm, moet je dus even 2 keerringen 3345-24 scoren.
succes met vr. groet, Harrie
EDIT: ik las even een rits post's terug,, dat je al gepast had zonder keerring, bedoel je daarmee de keerring in de naaf ?
lionceau schreef:Laatst bij misterauto een aandrijfas besteld, maar kreeg de dag daarna bericht dat hij toch niet leverbaar was
Harrie schreef:pas die keringen eerst eens op die aandrijfassen, Marco, voordat je ze in de naaf zet.
meten = weten.
suc6 grt, Harrie
lionceau schreef:Meten is weten
MarcoWetzels schreef:Nou, eindelijke de keerringen d'r in gezet. Was nog behoorlijk wat werk, meer dan ik dacht.
Oude d'r uit trekken viel al tegen dus dan maar met grof geweld. Naaf vervangen door een passend exemplaar, assen d'r in. Klaar. Draait alsof op kogellagers......ow wacht, d'r zitten ook lagers in
Alles zit nu strak en vast dus nu kan de 104 van de brug zodat ik aan de 405 kan werken voor wat onderhoud.
En nu, de spuitbus Fluid Film maar eens ter hand genomen en de naden en kokers aan de voorzijde voorzien van een laagje. Mooi spul, borrelt behoorlijk bij innevelen maar verspreid zich door de cappilaire werking vrij goed.
1 nadeel: HET MEURT ALS EEN ROTTEND SCHAAP. Na een uur ermee rond gelopen te hebben en tussendoor nog wat vast gezet te hebben heb ik behoorlijke hoofdpijn van de stank.
Ook geplaatst is de tank. Bleek nog een kleine uitdaging te zijn aangezien de montage gaten M6 leken maar toch M7 waren. Gelukkig had ik een voorraadje M7 boutjes dus dat was snel verholpen.
zet de emblemen er eens op dan..MarcoWetzels schreef:@Harrie, dank voor je compliment, het is overigens een GL6, geen SL.
MarcoWetzels schreef:Toen heb ik de hoofdremcilinder maar eens gepakt om te kijken of ik die al kon monteren. Die heb ik lang geleden als eens schoon gemaakt en gestraald/gespoten. Die zag er dus nog goed uit.
Ik heb een revisiesetje besteld bij Serie04 enkele maanden geleden maar dat was helaas de verkeerde, die gaat dus weer terug in de kast.
HRC uit elkaar gehaald, even kijken hoe t ook alweer ging en t zag er allemaal nog prima uit van binnen. Revisie is dus (nog niet) nodig.
Meteen gemonteerd (en kijken wie t eerste komt met de melding dat ik m er weer uit kan halen als de motor er in gaat )
Toen vond ik 't ruitensproeier tankje met slangen, pompje en sproeiers. Die schoon gemaakt, getest (ook handig) en gemonteerd.
Meteen de deksel van de paravan schoon gemaakt zodat deze ook dicht kon.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten