Xy7 motor met BH 3/4 bak

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Xy7 motor met BH 3/4 bak

Berichtdoor PRV205 » 19 jun 2019, 21:24

Hallo
Ik rij met veel plezier een 205 GR van 31 Maart 1987 (sinds 05-01 2012)
Nu heb ik de Wiellagers Voor Links en Rechts vervangen de Veerpoot lagers L en R nieuwe remschijven l en r de aandrijfassen L en R en de keeringen L en r vervangen en de schokdempers L en R ook vervangen .
Nu zou je denken die auto heeft geluk met zo,n baasje maar nu komt het : Als stank voor Dank trilt (da,s nog niet zo erg) de auto in het stuur bij 110 km/h. en daarbij jankt/bromt de auto als een gek .Maar......
dat doet hij als de de koelvloeistof temperatuur op zo,n 80 graden staat .Dus als ik met de auto zo,n 10 min. rij.De olie is dan nog niet op temp.Voorheen had ik dit probleem niet !!!!!
Trap je de koppeling in ,dan is de brom weg .Dus zit het in de versnellingsbak denk ik .De reden dat ik dit alles vervangen heb was de aandrijfas deze begon te tikken ik een bocht .De auto heeft nu 208000 km. probleemloos gelopen .Maar nu durf ik niet harder dan 100 km/h op de snelweg.Optrekken van 90 naar 110 is helemaal eng.
Wat is er aan de hand ? en is dit te verhelpen? .Wie zou er eens naar willen luisteren .?
Ik heb wel eens gehoord dat deze blokjes "janken"en dat ze er oud mee worden maar dit ? ....................en nadat alles er nieuw is onder gekomen heb ik wat fout/verkeerd gedaan?
Wie van de 104 rijders hier weet wat er aan de hand is ?
PRV205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 28 dec 2012, 19:18

Re: Xy7 motor met BH 3/4 bak

Berichtdoor johnssons » 21 jun 2019, 09:03

... aandrijfassen er uit gehad enz ... mogelijk is bij het terug monteren een van de aandrijfassen niet goed in de bak geschoven ... andere check is, zijn de aandrijfasmoeren voldoende vast gezet. Dus met een grote ringsleutel en er op gaan staan om vast te zetten.
Zijn het nieuwe of gebruikte assen, en van de juiste lengte en type....
Het moet iets zijn als gevolg van het sleutelen, dat de bak een defect heeft lijkt me onwaarschijnlijk.

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Xy7 motor met BH 3/4 bak

Berichtdoor PRV205 » 22 jun 2019, 20:30

Hallo
De assen zijn nieuw en van SKF Type 5005 (links en rechts gelijk)
Ook de keringen zitten er nieuw in en hij lekt geen olie
De moeren zijn vast gezet met 240 Nm. (momentsleutel)
Dit blok is toch ook gebruikt in de 104 of zit ik er naast ?
T,is een 1360 cm3 met 5 bak ....
Groeten ûût Epe
Henk
PRV205
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 28 dec 2012, 19:18

Re: Xy7 motor met BH 3/4 bak

Berichtdoor johnssons » 23 jun 2019, 12:44

In een 104 kan een XY8 zitten, een XY7 staat niet in het rijtje, maar wat de verschillen zijn, geen ervaring mee ... maar er is vast iemand die hier meer van weet.
De aandrijfassen van een 104 en een 205 verschillen ... mogelijk ook de lengte, de kans is dat je de verkeerde assen gemonteerd hebt ...
Maar begrijp ik dat je een 205 blok in een 104 aan het monteren bent ..

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten