hoi Luc,
gefeliciteerd met de 104 SL
Achterrem-trommels zijn 1 geheel met de buitennaaf met lagers !
Dus dat dopje in het midden er uit peuteren ( beginnen met een plamuurmes, dan blijft 'ie heel )
Dan zie je een grote moer, geborgd op de as. Borging kun je alvast iets los drijven met een centerpons.
Draai de moer los, let op de drukplaat er achter, en het buitenste lager komt ook mee, laat ze niet in
zand o.i.d. vallen, zorg vooraf voor een plastic zakje en schone doeken, en berg ze op.
Dan kun je de trommel er zó afhalen, blijft soms wel wat hangen achter de remvoering als de trommel erg ingesleten is.
Aan de achterzijde zie je een zwarte keerring en vet van het binnenste lager.
Als je alles weer in elkaar zet, zorg dan dat de lagerschaal op de as ( bij de ankerplaat ) zeer goed schoon is,
vet die lagerschaal en de schoongemaakte keerring in met wiellager-vet en doe e.v.t een klodder vet in die naaf.
Zet de trommel er op, en zet dan het buitenste lager er in, de drukplaat en de moer ( e.v.t nieuwe moer )
Draai de moer vast, dan kan alles zich zetten, en dan weer een halve slag los.
Draai nu de moer zachtjes zó ver aan, totdat je de drukplaat achter de moer nog nét met een grote platte schroevendraaier
heen en weer kunt duwen. Dit wiellager moet namelijk ietsjes speling hebben.
Er is een speciaal gereedschap voor, maar dat werkt voor geen meter.... dit is secuur als je het goed doet.
succes ! grt, Harrie