door M. van der Meulen » 27 jul 2006, 18:11
@Erik
Índerdaad, erg mooie wagen, originele lichtmetalen velgen, trekhaak, en het luxe-pakket, toe maar! Zuinig op zijn! Dat mis ik aan mijn SL, een schuifdakje, vooral nu met dit warme weer. In juni heb ik bij Schrauwen in Breda een trekhaak gekocht, schoongemaakt, opnieuw gelakt en tot montage op zolder gelegd.
Ik begrijp dat je een v.w.b. plaatwerk incomplete S hebt staan welke je zou kunnen gebruiken als donor als je een (al dan niet compleet) exemplaar zou kunnen kopen, in goede staat dan wel goed te restaureren, met 1360cc motor, dus van ná 1982. Zal wel wat geduld aan te pas moeten komen, denk ik, S-jes zijn niet dik gezaaid, ook in Frankrijk niet.
Onlangs stond er eentje op eBay.fr, een KLM blauwe met witte streep op de flanken. Ik weet het bouwjaar helaas niet meer, noch de vraagprijs. Was in tamelijk slechte staat meen ik, nogal wat roest op de bekende plaatsen en gedeukt plaatwerk. Deze stond afgelopen voorjaar ook al eens te koop, was kennelijk moeilijk te slijten. Als-tie nog eens verschijnt zal ik je waarschuwen. Vaak sla ik een advertentie op voor wat achtergrondinformatie, maar deze nou net niet, anders had ik 'em je nu kunnen laten zien.
De grijze S uit 1984 die ik gepost had was wel aantrekkelijk, zo te zien erg netjes nog, niet veel kilometers, en verkocht voor maar 550 euro. Ik heb de SL nu een jaar, anders had ik het wel geweten, en had graag meegeboden. Mijn SL krijgt op dit moment o.a een 1000km-beurt en de voorwielen worden uitgelijnd, ik hoop dit weekend weer te kunnen toeren.
Een alternatief is een GL6, SL of SR om te bouwen met de juiste onderdelen, maar is om het compleet te krijgen ook nog een hele klus lijkt me. Dan liever een originele waarschijnlijk, zou ik ook doen, of een goede Sundgau, ZS of ZS2 aanschaffen. Succes met je zoektocht, groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73