@Jeetje; Wát een bedragen noem je daar! Als ik zie wat voor prijzen gevraagd worden voor b.v. J7, J9, R-Master, C-J25 enz. op sites als E-bay.fr wrijf ik m'n ogen uit! Goed te weten dan dat bij schade die bedragen ook uitgekeerd worden, anders zou ik denken dat de verzekeringsmaatschappijen de taxatiewaarde enkel opschroeven om daarmee meer premie te kunnen vragen. Deze cijfers liggen immers ook vér boven de marktwaarden die in "De Onschatbare Klassieker"worden genoemd. Zélfs als je zou spreken over een exemplaar in showroomstaat.
Voor wat betreft mijn 104 ben ik nu erg benieuwd naar het oordeel van de taxateur. Wordt vervolgd dus, groet, M
Met betrekking tot Jeetje moet je niet vergeten dat het (1) een originele Nederlandse bus is die altijd als camper geregistreerd staat en het (2) niet alleen een hele mooie (3) nog in originele staat verkerende bus is met nog voor (4) 90% originele lak en (5) nagenoeg geen roest. Bovendien zitten er (6) nog de originele rubberen matten, stoeltjes, deurbekleding, etcetera in. Dat telt bij een taxatie allemaal mee...
De bus zelf is getaxeerd op € 6.000,00 (het klassiekerdeel).
Vervolgens is het campergedeelte ook nog eens op € 4.250,00 getaxeerd, want de complete betimmering is van (1) écht hout (dus geen plastic fineer) dat is afgelakt met scheepslak, (2) er zit nogal wat camperspul in (toilet, 80 liter verswatertank, 3-pits gasstel, koelkast, etcetera) en de waarde van de (elektrische) luifel met een uitval van 3 meter is vastgesteld op € 750,00...
Als je die waardes zo bij elkaar optelt, zie je dat de complete bus -dus- op € 11.000,00 is getaxeerd en zo ook is verzekerd en dat dat nog niet eens zo'n gekke prijs is.
Één ding weet ik in ieder geval zeker: voor € 11.000,00 vind ik geen tweede Jeetje...
En weet je wat het ook nog eens is? Probeer voor die € 11.000,00 maar eens een mooie en gave tot camper omgebouwde J7 te vinden. Dat zal niet meevallen. Of je moet gewoon heel veel mazzel hebben.
@Peppo: Ik heb jouw 404 in Den Haag gezien en jouw auto lijkt wel héél erg veel op Griselle (qua kwaliteit, uitstraling, accessoires, uitvoering, kleur, etcetera, etcetera)...
Dat de waarde van Griselle voor de verzekering op € 10.000,00 is gezet, is dus nog niet eens zo gek, gezien de taxatiewaarde van jouw auto. Die € 10.000,00 is misschien iets (te) hoog, maar mij hoor je niet klagen...