door M. van der Meulen » 08 aug 2006, 13:03
Op eBay.fr staan geregeld dit soort aanbiedingen, uit Frankrijk, maar ook vaak van Duitse leveranciers. Gewoon het merk en type in de zoekbalk, en het vakje "Europa" aanvinken, dan kom je alles tegen, zitten veel nieuwe items bij. Ontstekingssets, lagers, pakkingsets, radiateurs, kabels, dynamo's, waterpompen, stuurhuizen, fusee's, uitlaatdelen, lampen, soms plaatwerk, en als tweedehands hele auto's, sportvelgen, noem maar op. Let wél op het juiste type en/of onderdeelnummer en bouwjaar, dit wordt door Duitse leveranciers meestal in de advertentie genoemd.
Die sloop is bij Hans Peugeot aan de Wenkebachstraat in Assen, een goede bekende van Edzo. Was ik nog nooit geweest, maar is wel een aardig adres voor allerhande typen en uitvoeringen. Veel 404, 504 (ook Break), 205, 405. Ook stond er een 305 Break en, heel apart, een 504 met een turbodiesel 405-blok, waarmee de 504 is omgebouwd naar voorwielaandrijving! Zelf gereedschap meenemen, ook heeft-ie losse en een aantal nieuwe delen in schappen liggen, een snoeimes is ook handig als je bij een wagen moet welke deels in de begroeiing op het terrein is verdwenen!
De coupé heb ik gekocht voor 100 euro, kan ik eraf halen wat ik wil, de rest kan ik laten staan. De Style Z staat er al een hele tijd, is qua corrosserie niks meer van te maken, het hele front kon ik zó naar beneden duwen, maar dat was wel handig om de radiateur uit te bouwen. Normaal moeten immers eerst de vin en de startmotor eraf om deze te kunnen verwijderen. Morgen probeer ik het laatste eraf te slopen, en zal tevens eens rondkijken wat er verder nog aan interessant materiaal staat. Gezien heb ik een 504 Break met lichtmetalen wielen en bruinlederen bekleding. De genoemde 504 voorwielaandrijver heeft een velours interieur. Dit sloopadres kan ik voor de behoeftige onderdelenzoeker ten zeerste aanbevelen. Ik wees de eigenaar op het forum, mogelijk plaatst hij in de komende tijd wat advertenties op het onderdelentopic. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73