Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

passen en meten

Berichtdoor Rudie_Krämer » 09 sep 2007, 19:50

Bij het hele oliedruk probleem hoort ook een extra carter ring van 20 mm, zo kan je een liter meer olie kwijt dus meer warmte capaciteit.

Afbeelding

Daarom moet de olieaanzuigbuis wel naar beneden worden verlengd

Afbeelding

Extra afstandbusjes gemonteerd

Afbeelding


Nu kan ik beginnen met het opbouwen van het blok om de oliereturnleiding te gaan passen
Ik heb het blok maar leeg gelaten dat scheelt gewicht


De krukas eruit gelaten, de cilinderkop er los op gezet en met een deel van de nokkenas vast gezet. Om goed te passen moet het spaghetti spruitstuk gemonteerd worden.

Afbeelding


Maar ja als je dan al zover bent met monteren dan kunnen de Webers er ook wel op, OH wat is dat een mooi gezicht 8)

Afbeelding

Afbeelding

Ik had de ruwe vorm van de oliereturnleiding op mijn werk laten liggen dus ik kon niet verder, maar het begint zolangzamerhad vorm te krijgen. Als ik die pasklaar heb kan ik alles definitief gaan opbouwen, dit hieboven is nog maar "draft" maar mooi gezicht he die 45 mm webers. Het wordt nog mooier als er bij 7500 rpm nog eens 142 paarden uit komen galoperen :mrgreen:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

In galop

Berichtdoor Paull en Paulla » 09 sep 2007, 21:47

Hoi Rudi,

Dit is letterlijk een scheurijzer. Very impressive. :shock:
Knap staaltje werk, by the way, doe je dat ook wel eens met een PRV blok?
Ik heb er wel één liggen om te oefenen. :wink:

Klusgroet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 sep 2007, 21:27

Nu maar verder aan de oliereturnleiding aan de cilinderkop zijde.
Eerst het flensje op de goede plaats gezet, gaatjes geboord en vast gezet:


Afbeelding

Daarna de draaibank op mijn werk aangepast. De inspantafel ( je ziet ik ben geen werktuigbouwkundige :? ) om de cilinderkop op vast te klemmen. Dat ging redelik goed met een paar simpele lijmklemmen. Met kartonnetjes en een stukje schuurpapier precies op hoogte gebracht.
Een 20 mm boor gepakt en begonnen met boren. Dat ging niet lekker dus maar met 10 mm voorgeboord en daarna de 20 mm boor er voorzichtig doorheen gehaald. Ach wat ben ik blij dat dit zo is gelukt. Een freesbank regelen is nogal lastig dus met de draaibank had ik het zelf in de hand.


Afbeelding

Nu de returnleiding aan het flensje ( laten ) lassen. Dat is dunwandige pijp op een dikke flens, gaat lastig, brandt je zo een gat in dus dat laat ik een collega Tiglassen denk ik.

ps tunen voor anderen lijkt me erg leuk om te doen, maar ik kom nu al tijd te kort :cry: en je hebt echt een werkplaats nodig om over goede frees en draaiapparatuur te kunnen beschikken. Het is nu zo behelpen, dat werkt niet. Je verpest soms je spullen en vooral het duurt nu allemaal zoooooo lang :(
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 11 sep 2007, 23:17

Rudie_Krämer schreef:Nu maar verder aan de oliereturnleiding aan de cilinderkop zijde. <KNIP>
Nu de returnleiding aan het flensje ( laten ) lassen. Dat is dunwandige pijp op een dikke flens, gaat lastig, brandt je zo een gat in dus dat laat ik een collega Tiglassen denk ik.

ps tunen voor anderen lijkt me erg leuk om te doen, maar ik kom nu al tijd te kort :cry: en je hebt echt een werkplaats nodig om over goede frees en draaiapparatuur te kunnen beschikken. Het is nu zo behelpen, dat werkt niet. Je verpest soms je spullen en vooral het duurt nu allemaal
zoooooo lang :(


hoi Rudie, tiglassen gaat i.d.d. beter bij een dunne buis op dikke flens.
Wat een mega(-mooie) klus! Ik ken je al heel wat jaren, ik ken je
ambities, maar deze reportage verrast zelfs mij.
Nu snap iedereen die dit volgt ook je onderschrift :-)))
Hoe ging het met de 205MI16 op zandvoort? lekker gegomd?
CU, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor M. van der Meulen » 12 sep 2007, 07:19

Moet niet te lang meer duren, die Webers hebben honger! M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 12 sep 2007, 07:28

Moet je zien hoeveel lucht daar doorheen kan. WOW die hebben zeker honger.
Nu het wat begint te worden krijg ik ook steeds meer haast :P
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 11 okt 2007, 21:28

Eindelijk een paar weken geleden het pijpje voor de oliereturn kunnen laten lassen. Nu kan ik tenminste verder met opbouwen van het blok.

Ik heb het flensje eindelijk op z'n goede plek vast kunnen zetten:

Afbeelding


Afbeelding

Ik zag bij het monteren van de carterring dat een opening die ik gemaakt had niet goed open bleek te zijn.

Afbeelding

Ik moest wat van de binnenkant van de ring afvijlen:

Afbeelding

Zo en nu eindelijk de bak sluiten, allen pakkingen lekker dik in de shit gezet, want ik het zo'n :twisted: hekel aan die olielekkages. Ziet er niet zo netjes uit met al die rode vloeibare pakking maar dat is voor mij niet belangrijk :P

Afbeelding

Volgende fase, ik had het onderblok af laten frezen, en dat twee keer want het was niet goed gedaan en de tweede keer ook niet en heb ik handmatig de laatste fase moeten doen. Ik was dus een beetje bang dat ik te veel van het onderblok was verloren. Ik heb het blok maar even voor de proef in elkaar gezet om te kijken hoeveel ruimte ik nog tussen de zuiger en de bovenkant van de cilinderbus had. Gelukkig was er nog 0.5 mm over, tel daar de koppakking nog bij op dan zit ik aan ruim 1.5 mm, dat is voldoende 8)


Afbeelding

Nu kan het blok definitief in elkaar worden gezet en dan op naar het afstellen van de nokkenas :? Een lastige klus
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Mark » 12 okt 2007, 00:06

Zeer indrukwekkend project, mooie detailfoto's ook :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Ruuds Race Paleis

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 okt 2007, 21:03

Dit kon ik toch niet laten. Ik ben de laatste tijd steeds meer met de motoren bezig en dat vind ik waanzinnig mooi. Drie Rallymotoren op een rij:

Afbeelding

Uit de Samba Rally ( inmiddels verkocht) kwam een 1360cc groep B motor, die ben ik bezig te reviseren ( de rechter motor) en heeft dubbele 40 mm webers met grotere venturies ( 33 ipv de 32mm). Ik heb daar de krukas van laten slijpen op 0.30 mm overmaat.
De normale lagers zijn niet meer te krijgen als oud model en de overmaat nog wel. Ik heb wel gezien dat ze de nokkenas niet goed afgesteld hadden want de kleppen komen tegen de zuigers aan. Dat heb je met die grote lift van de kleppen bij zo'n groep B.

Het middelste blok is het doorkijk blok, met een hap uit de cilinderwand en onderblok om naar de beweging van de kleppen te kijken ( ach ja wat moet je anders doen, toch? :lol:

Afbeelding


Het linker blok is het 1440cc blok in wording, en ademt door twee grote dubbele webers van 45 mm.

Ik moet nu alleen nog de nokkenas afstellen, dat gaat met de groep B met een verstelbaar nokkenas tandwiel die je op 12 standen kan monteren. Ik had nog geen meetklok dus het is bij voorbereidingen gebleven. Ik was een beetje bang dat de distributieketting te lang zou zijn omdat ik het onderblok heb ingekort, maar het viel mee. Je ziet wel dat de kettingspanner ca 4 mm meer naar buiten komt en dat de ketting erg dicht langs de geleiderail voor de bovenkant van de ketting komt. Ik heb een randje weggeslepen en het onderste boutje vervangen door een imbus. Gaat wel goed komen (denk ik)

Afbeelding

Als dat goed gaat en de kleppen vrij kunnen bewegen zonder de zuigers te raken dan kan alles afgemonteerd worden.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor M. van der Meulen » 23 okt 2007, 17:52

Rudie,

Ik kan aan de foto niet beoordelen of het origineel spul is, en misschien heb je ook allang zelf iets klaarliggen, maar op anciennes.net biedt iemand een gebruikte / te restaureren polyester bodykit aan voor de Rally104. Is trouwens een k****end weg, bijna in Spanje....Groet, M.

http://www.anciennes.net/annonce.php?n=20334628&rec_nouv=&rec_img=&dr1=&dr2=&dr3=&catrec=2000&rec=peugeot%20104
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 okt 2007, 18:27

Ik heb het polyester spul nieuw liggen:
Spatborden
Bumper voor en achter
Achterschermen
Motorkap
Achterklep

En voor de racerij heb ik ook nog de Talbot Samba Rally polyester deuren. Die zijn niet hetzelfde maar passen wel: Ultra Light 8)

Maar bedankt voor de tip :wink:

Ik ben gisteren begonnen met het afstellen van de nokkenas, maar tot nu toe weinigs positiefs te melden. :cry: Ik moest naar de 102 graden toe.
De erste poging was 68, daarna 89, toen 125 en nu zit ik op de 110 graden. Dat alles heb ik gedaan met een tandje van de ketting te verschuiven. Dat gaat met stappen van 18 graden. Nu moet ik dus fijntunen met de verschillende standen van het nokkenastandwiel.

Wel heb ik gemerkt dat waarschijnlijk de uitlaatklep van de 2e cilinder nog steeds tegen de zuiger komt. Ik ben bezig met afstellen van de inlaatklep van de derde dus kom ik niet voorbij de uitlaat van de 2e. Dat ziet er niet goed uit, want ik ben bang dat 8 graden verschuiven niet tot gevolg heeft dat de klep vrij komt te lopen.
Het affrezen van het onderblok heeft er misschien toe geleid dat de uitgefreesde happen weer te ondiep zijn geworden. Ik hoop nog steeds dat de kleppen vrij komen te bewegen, of dat een hapje misschien iets uit positie staat en dat volstaan kan worden met een dremel-bewerking.

Moet het blok wel weer uit elkaar en kan ik de volgende nieuwe koppakking gaan "testen" :cry:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jon » 23 okt 2007, 20:07

Ik heb eens met iemand gesproken die gaf mij de volgende tip. Maak van een oude klep een soort rond freesje door er scherpe randen aan te maken. Als je dan die klep in de kop zet en je zet de klepsteel op een boormachine, dan kun je de zuiger iets uitfrezen zodat de klep niet meer tegen de zuiger aan komt. Ik weet niet of je daar wat mee kunt, maar hij had dat zelf al menigmaal gedaan bij blokken die ook niet helemaal standaard meer waren.

Verder ben je wel mooi bezig. Succes verder met het blok. Ben benieuwd hoeveel je er uit kunt halen.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 okt 2007, 20:18

Ja, ik heb zoiets geprobeerd, maar om van een klep een soort frees te maken is niet zo eenvoudig en ik heb er in iedergeval niet zo eenvoudig.
Het is mij niet gelukt.
Ik heb er zo'n metalen schuurschijf op proberen te plakken, maar dat sleet veel te snel weg.

Ik heb meer details nodig ( ben niet zo'n uitvinder :cry: )

Dus :?:

Misschien er proberen een beitelplaatje op de klep plakken? Een gaatje boren in een klep gaat denk ik niet, veel te hard. Even laten bezinken?
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Vette pech

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 okt 2007, 22:42

Ik ben vanavond verder gegaan met afstellen van de nokkenas.
Telkens bij het verstellen van het tandwiel liep er een klep vast dus ik was al bang voor de bevindingen later op de avond.

Na de 10e stelpoging had ik de nokkenas op 1 graad nauwkeurig, maar toch liep er een inlaatklep vast.
Ik heb de kop maar weer gedemonteerd en ik zag bij twee zuigers een afdruk vlak naast de uitgefreesde plaats. De halve maantjes zijn net niet ver genoeg naar de buitenzijde van de zuiger gefreesd. Ik hoop dat ik het met de hand nog voldoende kan nabewerken, anders kan het hele zooitje weer uit elkaar.
Zolangzamerhand begint het een beetje te irriteren :x Veel tegenslagen :cry: . Wel moet ik zeggen dat het afstellen van de nokkenas een stuk sneller is gegaan dan de vorige ( eerste keer).

Als ik een freesbank ter beschikking had zou een tweede 1440cc een stuk sneller en een stuk goedkoper in elkaar gezet zijn.

Ik heb nog een set nieuwe Renault 16 zuigers, een blok en een kop dus als dit blok loopt ga ik op zoek naar een freesbank 8).

Nu eerst maar ff diep ademhalen en op naar de nabewerking van de zuigers. Wish me luck

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Vette pech

Berichtdoor jan eend + » 25 okt 2007, 01:33

Rudie_Krämer schreef:Nu eerst maar ff diep ademhalen en op naar de nabewerking van de zuigers. Wish me luck
GrR


Heedirudie. Heeeeeel veeeel geluk/mazzel/suck6 toegewenst :!:
:wink: Groetz, Vanjan.
_
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Re: Vette pech

Berichtdoor Mike » 25 okt 2007, 07:55

Rudie_Krämer schreef:Wish me luck


Veel succes met je project!
Ik vind dit een mooi draadje om te volgen :)
'89 1.4Evo TU3S P3XY ~ '91 1.9GTi DKZ M0MY-alike
Avatar gebruiker
Mike
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 05 feb 2007, 15:29
Woonplaats: Kedichem

Vers van de pers

Berichtdoor Rudie_Krämer » 26 okt 2007, 23:13

Het is nu 23:06 vrijdag avond en ik moet even wat kwijt :P

Ik heb de happen uit de zuigers met de hand uitgefreesd, klei in de uitgefreesde ruimtes gestopt en nogmaals gecheckt of de kleppen genoeg de ruimte kregen ( nee dus) daarna nog een keer nabewerkt en nu zijn ze helemaal vrij met de nodige reserve.
Ik had de happen wel diep genoeg gemaakt ( ca 2 mm reserve) alleen in de straal hadden ze niet genoeg de ruimte, daar heb ik nu ca 1 mm extra gemaakt.

Nu kunnen ze heerlijk hun gang gaan bij 7500 RPM 8) :shock: :lol: :twisted: :mrgreen:

Je weet niet hoe goed dat aanvoelt. Ik heb nu voor de laatste keer de zuigers "bloot" gezien. De kop zit er nu op en vastgedraaid en wel. Morgen de nokkenas opnieuw uitklokken want ik heb er een dunnere koppakking tussen gedaan ( 1.2 ipv 1.4 mm) dus even bijstellen die nokkenas. Maar inmiddels zo'n handigheid in gekregen dat is zo gedaan.
De bak erop, koppelingshuis, de distributiedeksel en dan voor de show de carburateurs erop en dan ga ik zitten, zitten met een biertje erbij en dan ga ik gewoon genieten van het zicht. Dan droom ik weg en waan me op Zandvoort.
Jonge, jonge wat voelt dat goed.

Foto's volgen natuurlijk, maar dat zal misschien morgen of anders begin volgende week worden.

Over en uit voor vanavond
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor jon » 27 okt 2007, 10:49

Mooi man. Als je dan 's tijd over hebt, ik heb hier ook nog een cilinderkop liggen... :wink:

Maar ben benieuwd hoe het er uit ziet. Vooral een showfoto met de gasfabrieken erop...

Succes verder, niet met dat biertje, dat zel wel lukken.

Groet, Jon.
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=54&t=28068#p278076
Avatar gebruiker
jon
 
Berichten: 1772
Geregistreerd: 07 aug 2004, 12:09
Woonplaats: Achterhook

Berichtdoor Rudie_Krämer » 27 okt 2007, 22:32

OK de kleppen kwamen nog steeds tegen de zuigers, daarom maar de frees gepakt. Het op mijn werk op de freesbank doen was me teveel werk en ik moet daar telkens een collega voor lastigvallen. Het resultaat is niet mooi maar de kleppen zijn vrij.

Afbeelding

Niet in een keer moet ik zeggen, het heeft me drie keer gekost, telkens kop er weer af, controleren, kop er weer op, nokkenas afgesteld en weer eraf om te controleren :x

Afbeelding

Beetje klei erop en dan maar kijken hoe de adruk eruit komt

Afbeelding

Het zeldzame verstelbare nokkenastandwiel, 5 standen per kant en dan maar proberen

Afbeelding

Een meetklok is daarbij noodzakelijk

Afbeelding

Hoe ga je te werk:
-Bepaal het bovenste dode punt ( BDP), dat kan door de paspen te gebruiken, die steek je door het gat in de pouli en in het blok zit een gat en dan draai je de krukas totdat hij in de sleuf in de krukwang valt.

-De PTS beschrijving gaat ervan uit dat dit niet nauwkeurig is ( is niet zo) en gaat uit van een andere methode.

-Monteer de klok en draai de krukas met de draairinging van de motor totdat deze bovenaanstaat, je zet dan de klok op NUL. Draai de krukas tegen de richting in terug en controleer of de NUL klopt.

-Monteer de gradenboog.

-Dan draai je de motor terug naar nu en dan nog een ronde extra tot een stuk voorbij de nul.
-
Draai de krukas nu met de draairichting mee en lees de gradenboog af bij de nul van het meetklokje.
-
Draai de krukas naar BDP en nog een ronden vand e meetklok verder en lees het aantal graden af wanneer de klok weer precies op nul staat.
Als de gradenboog goed gemonteerd staat moet het aantal graden dat je afgelezen hebt symetrisch om het NUL punt heen zitten. Zoniet herhaal de procedure.
Bij mij klopt het.

-Monteer nu de cilinderkop, trek alles volgens koppel aan en begin met de nokkenas.
Ik heb de positie met het streepje genomen als uitgangspunt.
Bij cilinder 3 heb ik de inlaatklep genomen als uitgangspunt.

-Bepaal het nulpunt bij maximale opening van de klep. Natuurlijk in de draairichting van de motor. Check dat nogmaals door motor terug te draaien voorbij de nul en weer met de draairichting te verdraaien. Is de nul goed, dan draai je de motor tegen de richting terug voorbij NUL en nog een ronde extra.

-Draai de krukas in draairichting van de motor naar de nul van de klok en lees het aantal graden af. Draai door BDP heen en nog een ronde op de klok extra en bij nul van de klok lees je weer af.
Die twee waarden tel je op en deel je door twee, dan moet er ca 102 graden uit komen. Zo niet dan ga je een andere stand testen.
Bij mij was het zo dat ik er ca 40 graden vanaf zat. Ik moest het nokkenastandwiel twee tandjes naar rechts verschuiven om in de buurt van die 102 te komen. Vervolgens moest ik fine-tunen.
Veel herhalen van het bovenstaande verhaal.
Lamme armen en stalpoten krijg je ervan.
Maar nu staat hij op tijd. Ik kreeg hem niet op een graad nauwkeurig ( Uitlaat 101 en inlaat 103 granden). Voor mij nauwkeurig genoeg en ik heb het zaakje gefixeerd :D


Hier hangt ie dan in de takel, volgende week kan ie worden afgebouwd

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor chr. » 27 okt 2007, 23:57

knap staaltje werk hoor, compliment :wink:
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 okt 2007, 09:39

Bedankt voor het compliment, maar ik kan dat pas van mezelf zeggen als het blok ook werkelijk gaat lopen en dan bedoel ik wel HARD, ERG HARD :twisted:

Vandaag ff een rustdag, maar volgend weekeind moet er toch een foto op het net verchijnen met de motor compleet :P
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Gillettiño » 28 okt 2007, 22:13

Oeh, spannend. Ziet er allemaal al wel degelijk uit ;-)
Keep up the good work! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :!:
Peugeot peper- & zoutstel
20** Renault Zoe
2008 Triumph Speed Triple
Avatar gebruiker
Gillettiño
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 09 jul 2006, 12:47
Woonplaats: Wilnis

Berichtdoor Jeetje » 28 okt 2007, 22:59

Tjongejonge... Wat ben ik jaloers!

Mijn Porsche 356A Speedster replica zou ik ook willen voorzien van een zeer bijzonder blok, maar ik ben a-technisch en ben dus eigenlijk afhankelijk van standaard opties... Helaas...

Ben je wellicht tegen een leuke vergoeding bereid om een zeer uitdagend luchtgekoeld projectje te starten als dit klaar is? :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 okt 2007, 08:30

Lijkt me hartstikke leuk om aan een porsche te knutselen, maar....

Ik kom nu al tijd te kort om mijn fantasieen voor de 104 te verwezenlijken"
- Een peugeot 205 blok ( 1.9 GTI of misschien wel een Mi16 :?: )
- Een compressor op het XY blok :!:
- Een Hayabusa blok achterin leggen :twisted:

Dan heb ik nog twee 104tjes in Aalsmeer staan die wachten op aandacht, mijn eigen auto moet van dorpel verwisselen en mijn Transit moet voor de volgende APK nog aardig veel gelast worden.

Dat is nog niet alles, ik heb te weinig verspanend gereedschap staan, te denken een draai en freesbank en voor het betere werk heb je dat toch echt nodig.

In een volgend leven misschien :wink:
Laatst bijgewerkt door Rudie_Krämer op 29 jun 2010, 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Rudie_Krämer » 31 okt 2007, 09:00

Bak plaatsen

Afbeelding

Vliegwiel ( afgedraaid tot 4.5 kg :!: ) monteren, let op borg de bouten met voldoende borgmiddel want hierop dicht hij ook af op olie :!: :!: :!:

Afbeelding
]

Koppeling monteren, jawel het exemplaar met dubbele drukveer voor extra kleefkracht

Afbeelding


Een dan kan het koppelingshuis er weer op

Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten