Weer de hele middag aan het slijpen en bakken geweest.
Ik weet het weer
het staal van het originele plaatwerk laat zich gewoon niet lekker lassen.
De toorts wil niet lekker lopen en de instellingen vele malen veranderd, maar geen lekkere instelling kunnen vinden. Op een testplaatje van goed staal liep hij hoorbaar perfect.
Het ligt gewoon aan dat pokkestaal. Ook met de 205 GTI en het verzinkte plaat ging het KUT, KUT en nog eens KUT
.
Of je brand een gat in de platen, of je krijgt van de dikke bulten die je daarna weer met veel moeite weer moet wegslijpen. Wat je ook ziet gebeuren dat er een dikke druppel staal tussen de toorts en de auto ontstaat die dan naar beneden valt en de boel in de fik wil zetten, of hij plakt vast aan de tip, draad smelt vast en de draadrol stuwt en een varkenskrul in en je kan stoppen.
Schiet allemaal niet op.
Het bak en braadwerk voor het slijpen
De dag toch in opperbeste stemming afgesloten, na al dat slijpwerk de naadjes afgekit, binnendeel in de tectyl gezet en op een haar na is de onderkant nu af en ik kan je niet uitleggen wat voor heerlijk gevoel dat geeft
Het braadwerk glad geslepen:
Het voorplaatje zit ook al vast, dat moet ik glad slijpen als het kit geverfd is anders kleeft al het slijpsel vast op de ondergrond.
Morgen binnenkant bij pedalen aflassen, kitten, buitenkant schilderen, dinsdag slijpen en schilderen, woensdag klaar met de onderkant
Wat een hobby
( of ben ik gewoon "NUTS" )
Als ie weer klaar is en hij tuft weer heerlijk ben ik ook alle ellende gelijk weer vergeten en weet ik waarom ik al die moeite heb gedaan.
Ik vul hem dan af met 70 liter LPG, zet mijn muziekje op, draai de snelweg op en er dan na 1000km weer af te draaien om ff te tanken
YES, nog ff geduld
Op naar de volgende stap