Peugeot 205 genaamd Jaques Re Bleu

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 205 genaamd Jaques Re Bleu

Berichtdoor BrendanB » 18 jun 2021, 11:54

Hallo forumleden,

Mijn naam is Brendan en ik woon in Alphen aan den Rijn, en heb sinds zomer 2019 een Peugeot 205 Generation.

Ik heb deze gekocht omdat ik tijdelijk een nieuwe auto nodig had, maar na 2 jaar ben ik toch verliefd geworden op de 205. Ik heb in die jaren niet zo veel aan de auto gedaan behalve onderhoud en de jaarlijkse APK. Toch ging het de afgelopen maanden kriebelen om Jaques op te knappen en er een wannabe GTI van te maken. Ik heb de afgelopen maanden wat dingen verzameld en erop gezet, denk aan 15" speedline velgen, een origineel klein spoilertje, gele mistlampen en gele koplampen.

Mijn plannen zijn nog om een TU5JP4 erin te hangen uit een 307, dit blok ga ik morgen ophalen en op mijn gemak de seals en pakkingen vervangen. Ik heb al aardig wat informatie bij elkaar gehaald voor de motorswap en heb wel aardig wat kennis op het gebied van autotechniek maar toch blijft er een vraag hangen: Hoe moet ik dit regelen met de ECU en BSI van de 307? Moet ik de huidige kabelboom samenvoegen met de kabelboom die met de motor geleverd word? Ik had ergens gelezen dat iemand de kabelbomen samen had gevoegd of ge-hardwired zodat hij de originele sleutel van de 205 en tellerunit kon gebruiken. De ecu van de 307 moet unlocked worden las ik ook ergens, heeft dit dan ook te maken met de BSI?

Iemand ervaring hiermee?

Nog even een foto van Jaques Re Bleu:

Afbeelding
BrendanB
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 14 mei 2021, 14:19

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten