Een Porsche 944S

...
Naast mijn J7 heb ik nog twee andere passies: rijden op het circuit en Porsche.
Gelukkig gaan die twee dingen heel goed samen!
Na een Porsche 356 (zo'n omgekeerde badkuip) en een Porsche 912 (dat is een 911 met de 4-cilindermotor uit de 356), ben ik overgestapt op een Porsche 944S.
Liefst zou ik -natuurlijk- een 911 rijden, maar die is 1) véél duurder in aanschaf, 2) vééééél duurder in onderhoud en heeft 3) een veel slechtere wegligging....
De meeste 911's rijd ik zoek op het circuit. Een Porsche 944 heeft namelijk de unieke transaxle-configuratie: motor voorin, versnellingsbak boven de achterwielen, met daartussen een transaxle.
Dat betekent dat de auto een gewichtsverdeling heeft van 55% op de voorwielen en 45% op de achterwielen; bijna de perfecte gewichtsverdeling derhalve...
Het weggedrag en -ligging van deze auto is écht ongelofelijk. Niet voor niets is deze auto in 1986 én 1987 uitgeroepen tot 'beste sportauto' door de internationale pers. Helaas is deze auto in Nederland nogal ondergewaardeerd; onterecht! Van de andere kant heeft dat ook wel zijn voordelen: je kunt in Nederland een hele mooie 944 voor een relatief bescheiden prijs op de kop tikken...
Het is gewoon een lekkere kar om in te rijden! En het geeft écht een rush als je de 265 km/uur op de teller aantikt... Dat is meer dan 2 keer zo hard als m'n J7 haalt...
Hier een fotootje (achteraf bij dit bericht geplaatst):