Wat doen we in het dagelijks leven ?

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Marius » 31 mei 2005, 18:12

Marius van Nistelrooij en uit '76 en woon in Eindhoven

Opleiding genoten als automonteur, en hier tot het halen van mijn rijbewijs nooit werkzaam in geweest.

Via allerlei omzwervingen, waaronder zelfs beroepsmilitair, ben ik na het behalen van mijn rijbewijs (in 99) terecht gekomen bij de Fiat dealer in Eindhoven (mercurius, tegenwoordig bestaat die niet meer).
Daar een dik jaar gewerkt, en een beetje het fiat virus te pakken gekregen (tja sorry gekken heb je in alle soorten en maten).

In 2000 begonnen bij mijn huidige werkgever DIT (www.ditgroup.nl) in Eindhoven, een detacherings buro
Hier ben ik begonnen als mechanisch monteur, en heb me sindsdien verdiept in het electro gebeuren, en heb sinsdien op de meest verschillende projecten gewerkt. Voornamelijk werkzaam in de machinebouw, en dan meer de electronische kant, dus paneelbouw, en machine bekabelingen aansluiten en maken.

Heb heel wat auto'tjes gehad ondertussen, maar mijn huidige auto is mijn exuus om hier te posten, een 309 uit 92 (en ja hij staat tekoop op het moment..:) )
En mijn andere auto is een Fiat camper uit 87 met een Burstner opbouw, foto's daarvan staan op mijn site waarvan de link onderaanstaan..
En in mijn vrije tijd sleutel en help ik veel mensen met hun auto's en campers

Vorige poster bedankt voor het "bumpen" van dit topic, kon ik ook weer ff zwetsen.
Greetzz,
Marius

Kampeer auto techniek<--- Mijn site
Moderator van:Het camperCafe & The Mental Maniacz Game clan
Avatar gebruiker
Marius
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 15 maart 2005, 20:49

Berichtdoor JT » 31 mei 2005, 22:15

Wat stond erin Knutsel? Over (wellicht "onze") Mark, of hetgeen waarover de Bovag een mening heeft?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor knutsul » 31 mei 2005, 22:36

ja over het feit dat er wellicht langzaam aan minder monteurs nodig zijn en er dus straks een overschot ontstaat.

Kzal het morgen even opzoeken en posten(als ik het niet vergeet:D)
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Gilletti » 31 mei 2005, 22:52

Check maar even de site http://www.bovag.nl/

Vervolgens "Pers" en dan "Woordvoerders".
Kan niet missen! :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor JT » 01 jun 2005, 19:56

Ja Hoor!!
Ontmaskerd!!!

Mystery guy ontmaskerd!

Hij blijft trouwens akelig stil
?!?!?!?!?!?!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor knutsul » 01 jun 2005, 20:06

JT schreef:Ja Hoor!!
Ontmaskerd!!!

Mystery guy ontmaskerd!

Hij blijft trouwens akelig stil
?!?!?!?!?!?!
en dat voor een woordvoerder :D
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Daniël » 15 sep 2005, 08:53

Hallo allemaal,

Ik ben Daniël, freelance auteur/redacteur, (bijna) 28 jaar, en ga binnenkort bij Wim van Boekel een 504 kopen. :D Hij is al gekeurd, en Wim verricht nog de laatste klusjes aan de auto (o.a. gordels achterin aangezien ik een zoontje van anderhalf heb die ook wel eens wil meerijden).
Ik heb al regelmatig dit forum geraadpleegd als bezoeker, en moet zeggen dat er veel amusante en/of nuttige informatie op te vinden is. Ik zal proberen mijn steentje hieraan bij te dragen.
Overigens ben ik zelf (nog) geen klusser, maar ben ik wel van plan mijn 504 zoveel mogelijk zelf te gaan onderhouden. Mijn bijdragen aan dit forum zullen dus wel vooral uit (min of meer domme :oops: ) vragen gaan bestaan, vrees ik. :wink:

Hierbij dan nog wat plaatjes van de 504, hier nog met Frans kenteken. Sommigen zullen de auto al kennen aangezien deze plaatjes ook op Wims site staan.
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor Daniël » 15 sep 2005, 09:07

Afbeelding

Afbeelding

Toch gelukt! :roll:
Avatar gebruiker
Daniël
 
Berichten: 414
Geregistreerd: 03 sep 2005, 10:53
Woonplaats: Gouda

Berichtdoor michelv » 15 sep 2005, 20:44

Wat aanvullende info: geboren 1961 (was een goed wijnjaar).
Mijn vrouw rijdt 205 1.6 aut. met zo'n gaaf schuifdak.
Ik had 504's, 305 break, 405 break, 306 break. Nu een C5 break omdat ie lekker groot is, maar de kids gaan toch minder mee met pa en ma dan gedacht.

Oja ik ben op bedevaart geweest in het Peug museum in France. En we hebben een zout- en pepermolen van Peugeot.

Ik wil graag weer een Peug, met een lekker schuifdak of een cabriootje.
Misschien heeft iemand een goeie tip.
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor wouters » 15 sep 2005, 22:44

gelukkig ook iemand van ongeveer mijn leeftijd als bijna vijftiger blijkt het spreekwoord hoe ouder hoe (PEUGEOT) gekker op mij van toepassing. mijn IVA diploma behaald in 1976 na twee maal oliecrisis geen werk in de autobranche te vinden in de heftruckbranche wel en veel beter betaald. werk nu al meer dan 25 jaar als servicemonteur mijn eerste servicewagen een fantastisch rijdende 404 diesel station die ik op de parkeerplaats van een bedrijf in gilze op een betonpaal in elkaar reed (het stomste dat ik ooit gedaan heb) .mijn eerste peugeot een 404 diesel 1972 kocht ik in 1979 geen apk dus lekker rondtuffen met rotte bodemplaten en zonder belasting te betalen na een aantal jaren helaas naar de sloop gebracht (dat had ik nooit moeten doen). een 504 gl 1996 gekocht dieselmotor van de 404 ingebouwd kon allemaal toen helaas liep er een boom in de weg, toen de 504 gld 1978 aangeschaft (heb ik gelukkig nooit weggedaan )met kapotte automaat en cardan de versnellingsbak en cardan van de 504gl ingebouwd dat waren nog eens knutseltijden die abrupt ophielden huis kopen gezin woonboerderij verbouwd rondtuffen in goedkope visa's en axjes en dan eindelijk weer tijd (en geld)voor peugeothobby mijn vrouw haar mooie nieuwe (dure) woonkamer ik begin dit jaar mijn gave 604 ti 1979 lekker avontuurlijk uit zuid frankrijk gehaald (ging eigenlijk voor een 504). omdat ik een mateloos technische interesse heb zou ik het liefst al mijn vrije tijd besteden aan oldtimer peugeots maar andere hobbys onderhoud woonboerderij 10000 m2 en carnavalswagenbouw vergen ook veel vrije tijd ,de tijd die over is lekker genietend in en van mijn sixcentquatre en deze winter opknappen 504 gld.

deze week toevallig een gave blauwe 201 met linnen kap mogen bewonderen blijkt van iemand uit een nabij dorp te zijn
wouters
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 05 aug 2005, 16:32
Woonplaats: oosterhout

Berichtdoor JD » 04 okt 2005, 23:24

Hallo allemaal,

Na de nodige uurtjes rondgekeken te hebben op dit forum zal ik me ook even voorstellen. Ik ben Johan, 41 jaar en software designer in het dagelijks leven. Sinds vorige maand in het bezit van een 304S cabrio en zodoende op dit forum terecht gekomen. M'n complimenten overigens over de inhoud en de sfeers van dit forum, ik heb dat ook wel eens anders meegemaakt.
De 304 is niet m'n eerste Peugeot, ik heb daarnaast alweer 4 jaar een 406 voor dagelijks gebruik en daarvoor 7 jaar een 405 gehad.
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Riko » 04 okt 2005, 23:52

In het dagelijks leven ben ik student Journalistiek in Zwolle.
Avatar gebruiker
Riko
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 14 jul 2005, 14:57
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor peppo » 06 okt 2005, 13:09

Na geruime tijd anoniem op het forum te hebben rondgezworven als lurker, wat me al veel informatie heeft verschaft, heb ik toch maar besloten om me in te schrijven.

Ik ben dus Peppo (van voren) en Woudenberg (van achter). Ik woon in Rotterdam en ben 50 jaar. Ik heb sinds een half jaartje een 404, waarvan ik op een later tijdstip ook een foto zal plaatsen. Ik ben gescheiden en heb (samen met mijn ex-echtgenote) een geadopteerde dochter uit China van bijna 9.

In het dagelijks leven ben ik systeemontwikkelaar bij een kleinere bank die onderdeel is van een grote verzekeringsmaatschappij. Ondanks het feit dat ik vrijwel dagelijks van mijn woonplaats naar Arnhem moet rijden met mijn dagelijkse vervoermiddel, een Renault Megane, heb ik het daar nog steeds erg naar mijn zin.
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

FF voorstellen

Berichtdoor Peter van den Bosch » 06 okt 2005, 23:28

Hoi,
Ik ben Peter, geboren in 1963. Werk momenteel als patissier in een bekend catering bedrijf in Veghel, maar ben momenteel ook aan het omscholen, ik wil namelijk al lang docent worden in mijn vak, en dat gaat misschien lukken (opleiding zit er bijna op) Ben heel mijn leven al gek van ouwe troep, en dan het liefste iets waar muziek uit komt. Dus nu heb ik ondertussen al een hele verzameling, van oude radio's tot jukeboxen, de oudste juke-box die ik bezit is van 1946. Toen ik nog kleiner was speelde ik graag met autootjes, en het liefst (ja hoor!) ouderwetse autootjes. En sinds dat mijn vader in 1972 twijfelde tussen de koop van een Toyota Carina, of een Peugeot 404, ben ik in ieder geval weg van de 404. Helaas koos mijn vader destijds voor de Toyota. :cry: Maar ik heb de schade 2 jaar geleden ingehaald, en heb per toeval mijn eigen 404 uit 1965 gekocht :D Ben heeeeel gelukkig met deze voiture. Helaas heb ik op het moment wat trubbels met de hydrovac, maar hoop binnen een paar dagen weer met de auto te kunnen rijden.

Groetje: Peter. :wink:
Avatar gebruiker
Peter van den Bosch
 
Berichten: 376
Geregistreerd: 27 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Oudheusden

Berichtdoor Mark » 08 okt 2005, 14:34

peppo schreef:Na geruime tijd anoniem op het forum te hebben rondgezworven als lurker...


Even voor degenen die niet zo thuis zijn in het web-jargon: Peppo is geen lurker in de zin van drinkebroer die een beetje rondzwerft, tenminste vooor zover ik weet natuurlijk :wink:, maar een lurker (van Engelse to lurk = loeren) is iemand die rondkijkt op een forum (of in een nieuwsgroep) zonder zich aan te melden en bijdragen te leveren.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor peppo » 08 okt 2005, 19:44

Dank je wel, Goudenleeuw voor de verduidelijking van wat ik eerder heb verteld.
peppo
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 06 okt 2005, 12:27
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor vreugden » 09 okt 2005, 07:43

Goudenleeuw schreef:
peppo schreef:Na geruime tijd anoniem op het forum te hebben rondgezworven als lurker...


Ik dacht eerst dat Peppo in het Land van Laaf woonde (Laafse Lurk=Bier uit het Land van Laaf) :lol: Ik kende de uitdruking niet, weer wat geleerd!
vreugden
 
Berichten: 1747
Geregistreerd: 01 jun 2004, 19:24

Berichtdoor Mathieu » 13 nov 2005, 01:40

Hallo groep,


Mijn naam is Mathieu en ik rijd in een 505 Turbo Injection.
Eerste versie: met 2 Gris Argent / Gris Winchester.
Ik heb 'em nu zo'n 7 jaar en ik heb er een slordige 164000 km mee gereden (nu 320000).

In het dagelijks leven werk ik bij een voormalig Philips bedrijf dat Elektronen Mikroskopen maakt (in Eindhoven) bij de afdeling R&D.

Foto's van de voiture volgen.
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor Idranor » 13 nov 2005, 16:55

Mathieu schreef:een 505 Turbo Injection.
Eerste versie: met 2 Gris Argent / Gris Winchester.

Foto's van de voiture volgen.


Ik kan niet wachten! Als ik het geld had gehad had ik nu ook in een 505 Turbo Injection gereden, wat een auto's zijn dat! :shock:

Maar het is een 305GTX geworden en die bevalt ook zeer goed! :wink:
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Arnold_GT » 13 nov 2005, 19:32

nou dan zal ik ook maar eens....

Ben Arnold Soddeman, kom uit het gehucht ;-) Abcoude.... en werk in de beveiliging op schiphol-rijk bij een Amerikaans computerbedrijf (beter bekend als Intel..)

mijn peugeot verhaal is begonnen toen ik nog klein was.... (voor de meeste van jullie hier dus ongeveer toen je je klassieke peug kocht :wink: ) heb namelijk het vermoeden dat ik wel tot de "broekies" van het forum behoor....
ben namelijk 21.... maar word over 2 dagen al 22 8) :wink: ...

maar goed.... mijn ouders hebben eigenlijk alleen maar frans gereden.. 205,309,106,306,206.... bij de 1 na laatste 206 een GTi vond ik het ookwel tijd worden om er 1 aan te schaffen..... toen pa door kreeg dat dit een GT zou worden... (dus de iets exclusievere uitvoering van de GTi) besloot ie maar een RC te kopen... :evil: :x

maar goed, genoeg gekletst.... dat is een beetje mijn peugeot historie.. en die van mezelf uiteraard.....


Gr Arnold_GT
Life is to short to drive slow
Kicker livin' LOUD
Arnold_GT
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 20 okt 2005, 02:07
Woonplaats: Abcoude

Berichtdoor Mathieu » 13 nov 2005, 23:26

Idranor schreef:
Ik kan niet wachten! Als ik het geld had gehad had ik nu ook in een 505 Turbo Injection gereden, wat een auto's zijn dat! :shock:

Maar het is een 305GTX geworden en die bevalt ook zeer goed! :wink:


Een 305GTX is ook een erg gave en zeldzame wagen.
Het verbaast me dat de 305 toch een beetje een 'vergeten' model is van Peugeot; een beetje als de 309.
Geheel ten onrechte.

Overigens realiseerde ik mij later pas dat ik mij 1 jaar had verslikt: ik heb 'em nu 8 jaar.
Het was indertijd wel een behoorlijk mishandelde wagen en dat is -helaas- het lot dat vele TI's beschoren is.

Het is mijn enige auto, maar tegenwoordig gebruik ik hem heel weinig.
Door de week fiets ik naar mijn werk en de auto staat in de garage.
Maar als je voor betrouwbaarheid gaat ben je naar mijn bescheiden mening beter af met de GTX.

Dank voor de positieve reaktie op de foto!


Mathieu
Mathieu
 
Berichten: 163
Geregistreerd: 21 aug 2005, 13:22

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 14 nov 2005, 01:28

Arnold_GT schreef:
ben namelijk 21.... maar word over 2 dagen al 22 ...


Gefeliciteerd Arnold :!: :!: :!:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Dick » 15 nov 2005, 12:28

Hallo allemaal,

Zoals vele van jullie heb ik al de nodige uurtjes op dit forum rondgebracht. Vooral veel tijd rondgebracht met zoeken naar nuttige, en vooral leuke informatie over de 504.

In het dagelijks leven ben ik scholier :lol: . Ik ben op het moment bezig met IBS, International Business Studies, in het 3e jaar. Mijn leeftijd is 19 jaar, en nu al een Peugeotfan in hart en nieren.

Ik ben opgevoed tussen de Peugeots, en vooral de klassieke modellen hebben mijn voorkeur. Mijn ouders rijden beide dagelijks Peugeots, en daarnaast hebben we altijd 1 of meer klassiekers gehad. Onder andere een 404 sl, een aantal 504s en een 504 cabriolet.

Ik rij dagelijks in een prachtige, beige 504 TI automatique. Fotos volgen zo snel mogelijk!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Marcel » 15 nov 2005, 17:14

Dick schreef:In het dagelijks leven ben ik scholier :lol: . Ik ben op het moment bezig met IBS, International Business Studies, in het 3e jaar. Mijn leeftijd is 19 jaar, en nu al een Peugeotfan in hart en nieren.
<knip>
Ik rij dagelijks in een prachtige, beige 504 TI automatique. Fotos volgen zo snel mogelijk!


Dan ben ik niet de enige student hier, in mijn geval dan rijdt ik af en toe in een 504. 8)

Ik studeer in Groningen en volg de opleiding Communicatiesystemen aan de Hanzehogeschool. Daarnaast in deeltijd zelfstandig ondernemer: automatiserings bedrijfje en dus deeltijd 504-rijder :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Marcel op 16 nov 2005, 00:12, in totaal 1 keer bewerkt.
Marcel
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 13 jun 2004, 09:48

Berichtdoor Idranor » 15 nov 2005, 22:24

Mathieu schreef:Een 305GTX is ook een erg gave en zeldzame wagen.
Het verbaast me dat de 305 toch een beetje een 'vergeten' model is van Peugeot; een beetje als de 309.
Geheel ten onrechte.

Overigens realiseerde ik mij later pas dat ik mij 1 jaar had verslikt: ik heb 'em nu 8 jaar.
Het was indertijd wel een behoorlijk mishandelde wagen en dat is -helaas- het lot dat vele TI's beschoren is.

Het is mijn enige auto, maar tegenwoordig gebruik ik hem heel weinig.
Door de week fiets ik naar mijn werk en de auto staat in de garage.
Maar als je voor betrouwbaarheid gaat ben je naar mijn bescheiden mening beter af met de GTX.

Dank voor de positieve reaktie op de foto!

Mathieu


Ik heb t idee dat de 505 Turbo Injection wel iets zeldzamer is dan de 305 GTX. Of de GTX ook betrouwbaarder is weet ik niet. Om dat te kunnen beoordelen moet je ze eigenlijk beiden regelmatig rijden. En wie heeft er vasndaag de dag nog dat voorrecht?
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

VorigeVolgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten