Even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen

Berichtdoor PiPo-Sido » 15 aug 2021, 22:05

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen week (na jaren VW gereden te hebben) ben ik in het bezit van een Peugeot 307 Automaat (3A/C) 1.6 16V 109pk van 2002 2de hands gekocht met 170.000 op de klok. Na jaren VW automaat te hebben gereden en die nog al flink in verbruik vond toch overgestapt op ander merk. Moet toegeven het is anders en moet nog veel dingen leren van de auto. Tot nu toe zeer tevreden ook helemaal met het verbruik (woon werkverkeer) ik rij +/- 850km op volle tank. Nu ik hem paar dagen in bezit heb zijn er aantal dingen die mij opvallen en ik nu al wil gaan ombouwen.

Het eerste is, onder het dashboard aan bestuurders kant in buurt van voet steun, komt een kastje/blok te voorschijn (lijkt kwa vorm op zekeringen kast) heb al geprobeerd deze terug te duwen of ik een klik hoor maar het blijft hangen aan soort scharnier functie. Wat kan dit zijn? En hoe zorg ik dat het achter het dashboard blijft hangen.

Het 2de is, dat ik geen cruise control en media bediening hendels heb aan het stuur, is dit zelf in te bouwen en te activeren of moet ik dan ook heel boord computer wisselen?

Het 3de is, dat tijdens het rijden de temperatuur meter ene keer 2-3mm voor de 90 staat en dan weer 2-3mm voorbij de 90, heb geen meldingen van motor storing of iets dergelijks.

Als 4de werken de lampjes niet achter de knoppen van de climate control. Zijn de gemakkelijk te wisselen?

Als 5de, bij de achter portieren zijn een bepaalde geleider stangetjes verroest waar door de deuren zeer zwaar dicht gaan, vandaag al met roest verwijder bezig geweest en koper-vet erop gesmeerd maar ze blijven stroef sluiten.

Als er over die problemen al topics zijn hoor ik het graag.

Is er trouwens iemand hier die toevallig al een dubbel din android radio in een 307 gebouwd heeft en hoe dat er uit ziet (misschien met foto)


Hoop hier voor al tips en info te vinden om dingen zelf te verbouwen en/of te onderhouden aan de 307

Alvast bedankt en groeten uit Zeeuws-Vlaanderen
PiPo-Sido
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 aug 2021, 22:04

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten