Onze "nieuwe" J7 even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Onze "nieuwe" J7 even voorstellen

Berichtdoor JosWP » 16 maart 2022, 14:23

Hoihoi,

Al jaren zijn wij (of ik) op zoek naar een J7. Het was tot voor kort vooral bij dromen gebleven, maar eindelijk hebben we hem (of haar?) gevonden! Mede dankzij de tips op dit forum hebben we er eentje op de kop weten te tikken. Van origine is deze uit Frankrijk afkomstig (welke niet eigenlijk), maar al een jaar of zeven in het bezit van een aardige liefhebber (en klassiekercoach). Hij heeft er samen met zijn vrouw een camper van gemaakt. Daar kunnen we wel wat mee. Hoe het verder gaat verlopen en wat we allemaal gaan klussen is nu nog niet bekend. Dat we er mee bezig zullen zijn, zowel binnen, buiten als motorisch, is een zekerheidje. Maar ik wil dat graag leren en ook vooral doen.

Jaren geleden werd ik al verliefd op de J7, zeker nadat ik tweemaal op reis was geweest in een T3 en T2. Dat zijn natuurlijk ook oude beestjes en die hebben zeker ook hun charme, maar de J7 heeft me echt verleid. Net iets groter, iets liever, iets betaalbaarder en zeker iets praktischer als je het als camper wil gebruiken. Ik vond er maar af en toe eentje op Marktplaats en ging vooral de laatste tijd ook kijken in het buitenland (op internet dan). Maar dat blijft toch ook wel weer een hele onderneming, zo'n busjes de grens over krijgen. Dus blij toe hebben we eindelijk onze J7 (ze heeft de naam Jeetje Mina gekregen) hebben gevonden.

We hebben hetzelfde geboortejaar en dat is vooral voor mij erg leuk, maar behelst niks noodzakelijks. Uit 1977 dus, met 1600 cc naast mijn rechtervoet en een zelfbouw camper inrichting. Het is niet de snelste, maar gaat goed mee. Op de snelweg is de herrie wel wat onaangenaam (ik wist dat het wat geluid zou maken, maar dit was meer dan verwacht) en tikken we met enig gemak de 90 aan. Het kan vast nog wel iets harder, maar als ik haast had... Het bed moeten we zeker wat langer maken, want die is nu wat kort. En zo hebben we inmiddels al aardig wat ideeën voor de nabije toekomst. Stap voor stap zal ik maar zeggen en wat zelf kan, zelf doen of leren dus.

Voor nu eerst op zoek naar een goede plek om de J7 te stallen. De regen helpt niet en ik wil er niet achter komen of het dievengilde teveel interesse heeft. Iemand enig idee of ze veel gejat worden, en is dus extra diefstalbeveiliging noodzakelijk? Daarnaast is droog klussen ook een stuk fijner. Mocht iemand een plek weten in de omgeving van Eindhoven, dan hou ik me aanbevolen!

EDIT: Bijgaand ook nog een foto:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door JosWP op 17 maart 2022, 11:29, in totaal 1 keer bewerkt.
JosWP
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 16 maart 2022, 13:53

Re: Onze "nieuwe" J7 even voorstellen

Berichtdoor Mockenrue » 17 maart 2022, 00:36

Proficiat met jullie nieuwe J7. Dit levert vast vele mooie avonturen op, die kun je ook hier op dit forum delen, naast klussen/aanpassingen etc.

En graag een foto natuurlijk van de J7.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Onze "nieuwe" J7 even voorstellen

Berichtdoor Le Lion » 06 mei 2022, 23:24

Leuk! Veel succes!
Het leven is te kort voor saaie kilometers.
Avatar gebruiker
Le Lion
Moderator
 
Berichten: 686
Geregistreerd: 31 maart 2004, 08:21


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten