Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Berichtdoor FlynnvanSchijndel » 11 apr 2022, 15:41

Hallo,

Mijn naam is Flynn en ik rijd sinds een half jaartje een Peugeot 305 GL uit 1986. Sindsdien kun je me zeker een fan noemen! Hij rijdt geweldig, en de complimentjes over de auto zijn ook zeker aanwezig. Ook is er over het gehele carroserie nergens roest te bekennen, en heeft de lak vrijwel geen beschadigingen. Hij beschikt ook over een zonnedak (die op dit moment helaas niet helemaal operationeel is hahaha).

Ik vind het leuk om te zien hoe deze klassiekers nog een grote en passievolle fan base hebben.
Hieronder nog een paar foto's van mijn trots.

Groetjes,

Flynn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
FlynnvanSchijndel
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 apr 2022, 21:37

Re: Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Berichtdoor dimi_v » 12 apr 2022, 08:53

die ziet er zeker nog goed uit. Wieldoppen lijken me niet periode correct. Misschien kun je daar nog naar op zoek gaan. Deze komen denk ik meer uit de periode vanaf 1999/2000 en later
Peugeot 504 (1978) - Citroën 2CV (1987) - Peugeot 206cc (2003) - Renault Megane estate (2017)
dimi_v
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 21 okt 2017, 18:06

Re: Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Berichtdoor MarkVDE » 12 apr 2022, 09:13

Hoi Flynn, prachtige 305 is dat!
Welkom op ons forum, ik denk dat je hier wel genoeg info kunt vinden over alles met je 305 ;)
Altijd leuk om te zien dat ook de normale Peugeots, en niet alleen GTI's, worden gekoesterd (maar met zo'n lakkleur snap ik dat wel, zo ziet hij er chique uit!)
En die wieldoppen zij niet origineel, maar ik vind ze wel leuk staan zo, beter dan kale velgjes.
Hieveel kilometertjes staan er op de teller, als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd hoe lang zo'n 305 mee kan gaan
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)

Re: Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Berichtdoor FlynnvanSchijndel » 13 apr 2022, 17:16

dimi_v schreef:die ziet er zeker nog goed uit. Wieldoppen lijken me niet periode correct. Misschien kun je daar nog naar op zoek gaan. Deze komen denk ik meer uit de periode vanaf 1999/2000 en later


Helemaal gelijk in, goed opgevallen!
Ik had eens een tijdje de wieldoppen eraf gehaald, maar op de velgen zit toch wel wat roest, waardoor hij er met wieldoppen toch wel wat netter uitziet.
Het lijkt me inderdaad wel mooi om uiteindelijk eens passende wieldoppen te vinden, maar die staan nu nog onderaan het lijstje hahahaha
FlynnvanSchijndel
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 apr 2022, 21:37

Re: Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Berichtdoor FlynnvanSchijndel » 13 apr 2022, 17:25

MarkVDE schreef:Hoi Flynn, prachtige 305 is dat!
Welkom op ons forum, ik denk dat je hier wel genoeg info kunt vinden over alles met je 305 ;)
Altijd leuk om te zien dat ook de normale Peugeots, en niet alleen GTI's, worden gekoesterd (maar met zo'n lakkleur snap ik dat wel, zo ziet hij er chique uit!)
En die wieldoppen zij niet origineel, maar ik vind ze wel leuk staan zo, beter dan kale velgjes.
Hieveel kilometertjes staan er op de teller, als ik vragen mag? Ik ben wel benieuwd hoe lang zo'n 305 mee kan gaan


Ha Mark, bedanky voor de leuke reactie!

De lakkleur doet de auto zeker wel goed inderdaad, en ook de wieldoppen voegen nog iets moois toe. Ze zaten er al op toen ik hem kocht, en zonder is hij toch wat minder netjes.
Op de teller staat sinds vandaag 73.000km op. Het is sinds iets van 17 jaar een import vanuit belgië, dus zo ver ik weet is het daardoor niet 100% zeker of deze kilometerstand niet is teruggedraaid. Maar de algemene staat van de auto wijst erop dat het gewoon zou moeten kloppen.
FlynnvanSchijndel
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 apr 2022, 21:37

Re: Even voorstellen: Peugeot 305 GL

Berichtdoor MarkVDE » 15 apr 2022, 09:58

FlynnvanSchijndel schreef:
De lakkleur doet de auto zeker wel goed inderdaad, en ook de wieldoppen voegen nog iets moois toe. Ze zaten er al op toen ik hem kocht, en zonder is hij toch wat minder netjes.
Op de teller staat sinds vandaag 73.000km op. Het is sinds iets van 17 jaar een import vanuit belgië, dus zo ver ik weet is het daardoor niet 100% zeker of deze kilometerstand niet is teruggedraaid. Maar de algemene staat van de auto wijst erop dat het gewoon zou moeten kloppen.


WIeldoppen voegen heel veel toe inderdaad: mijn 205 knapte er zó van op, dan gaat hij toch van ouwe auto naar neo-klassieker.
73.000 km is heel netjes, dat zal waarschijnlijk wel origineel zijn idd!
Nog steeds bezig met m'n 1e auto: de '94-er 205 'Philippe' Forever, die naar de Noordkaap is geweest!
Avatar gebruiker
MarkVDE
 
Berichten: 204
Geregistreerd: 23 sep 2019, 08:19
Woonplaats: Valkenburg(ZH)


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten