uitbranden peugeot407 sw

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

uitbranden peugeot407 sw

Berichtdoor ex407 » 11 nov 2005, 22:06

Hallo iedereen, tot voor kort was ik een grote fan van peugeot, ik heb tot enkele weken terug dan ook uitsluitend met peugeot gereden. Nu ongeveer anderhalve maand geleden brande mijn 5 maand oude 407sw volledig uit. De brand brak uit nadat ik mijn wagen bij nacht had geparkeerd langs de weg omdat er zich een hele reeks technische mankementen voordeden, de ruitenwissers, lichten, airco, claxon werkten niet of niet naar behoren. Toen ik de wagen parkeerde met het idee om de moter eens af en terug aan te leggen lukte dit niet. Zelfs toen ik de sleutel uit het contact haalde bleef de moter draaien (startonderbreking?), ik stapte uit, opende de moterkap en de moter ging uit en kort daarna weer aan, waarna er zich een hele reeks handelingen in een snel tempo afspeelden. Lichten, ruitenwissers, claxon, richtingaanwijzers gingen allemaal aan en uit. Dit alles gebeurde terwijl ik de sleutel van de wagen in mijn hand had. Toen vatte de wagen vuur ter hoogte van de batterij. Diezelfde dag nog werd er bij peugeot een brief opgesteld waarin bevestigd werd dat het desbetreffende schadegeval onder de garantievoorwaarden viel, terwijl ze de wagen nog niet gezien hadden vermits de wagen werd opgetakeld door een takeldienst en daar nog op hun parking bevond. Er werd mij onmiddellijk een nieuwe 407 aangeboden (zelfs een met een aanzienelijke meerwaarde ten op zichte van mijn wagen) waarvoor ik vriendelijk bedankte. Ondertussen werd ik door mijn verzekering uitbetaald (omnium) en heb ik mij een nieuwe opel vectra gts aangeschaft. Wat mij echter het meest verwondert is dat er mij tot op heden nog niemand van peugeot mij om een verklaring heeft gevraagd, alsof ze al weet hadden van de stooring en het verloop hiervan. Als dit zo is waarom is er dan ook geen terugroepactie voorzien voor de 407 zoals nu momenteel met de 307? Hoeveel gezinnen rijden er niet dagelijks rond in een wagen waarvan zij denken dat die perfect veilig is terwijl dit niet zo is. Stel je voor dat je wagen 's nachts in je garage parkeert en de moter begint uit zichzelf te draaien en vliegt in brand?
ex407
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 nov 2005, 03:26

Berichtdoor Gilletti » 11 nov 2005, 22:25

Dat zijn geen goede berichten. :(

Gelukkig richten we ons hier vooral op de wat oude Peugeots uit een periode van ruim voordat de computer zijn intrede deed in de wagens. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain - DAF 55 Coupé 1970 Wit Albina - 106 GTI 1997 Rouge Lucifer
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4354
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Idranor » 11 nov 2005, 22:47

Nu weet ik weer waarom ik zo van simpele oude auto's houd! (De GTX is inderdaad al een beetje te luxe voor mij).

Maar dat was wel even schrikken denk ik, ex407! Sterk verhaal en inderdaad een beetje vreemd hoe men reageerde. Misschien moet je een consumentenprogramma ofzo aanschrijven. Als ze daar een paar brieven krijgen met dezelfde klacht dan gaan ze er wel achteraan. Een poosje terug hadden ze bij Radar ook een onderwerp over Ford en vreemde technische problemen.
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor JT » 12 nov 2005, 10:27

(Ho stop, ik gebruik af en toe TomTom in mijn 504).

Vreemd dat verhaal met de 407.
Computers doen af en toe gek, maar deze is echt op hol geslagen. De pest is dat er nu ook niet gekeken kan worden wat er loos was....
De busstructuur kan ook de oorzaak zijn...

Toch denk ik een beetje dat het op zich staat, als dit vaker voorkwam, dan hadden we toch ook al vaker iets gehoord. Ik bedoel, op dit forum zwerven ook actieve en minder actieve, moderne en oude garagisten rond.

Natuurlijk probeert een merk een dergelijk voorval snel te vergeten. Dat zou Opel ook doen.
Trouwens, die Opel GTS oogt goed, in de nieuwe versie helemaal, heb je er ook een leuke motor in zitten?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

uitbranden 407 sw

Berichtdoor nicoootje » 12 nov 2005, 11:53

Ik denk toch dat dit wel een alleenstaand geval is, op 407 zijn er zeer weinig problemen in vergelijking met 307 want op 307 waren er veel meer terugroepacties in het begin. spijtig natuurlijk dat je je vertrouwen in peugeot verloren bent en voor opel hebt gekozen. Er kan zich altijd wel eens iets voordoen en ieder merk heeft momenteel wel soms eens problemen met de electronica.
nicoootje
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 29 sep 2004, 19:45
Woonplaats: dentergem

Berichtdoor michelv » 15 nov 2005, 22:43

Toch een heel apart verhaal.

En de reactie van de importeur lijkt mij redelijk. Niet eens een afschrijving voor de gereden kilometers voor een 5 maanden oude wagen.
Wat verwacht iemand die zich "een grote fan van peugeot" noemt dan wel?
:?:
Waarom post iemand zo'n verhaal die hier nooit eerder op het forum was en verdwijnt vervolgens....
:?:
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor Jeetje » 15 nov 2005, 23:07

Dat een verzekeraar vervolgens 'zomaar' tot schadeafwikkeling overgaat, verbaast me ook een heel klein beetje. Als de importeur je namelijk een spiksplinternieuwe (zelfs luxere naar ik begreep) aanbiedt ter vervanging, lijd je formeel geen schade.

Het is trouwens wel netjes van die verzekeraar, maar ik heb dat nog niet eerder meegemaakt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4314
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor ex407 » 16 nov 2005, 16:18

Jeetje schreef:Dat een verzekeraar vervolgens 'zomaar' tot schadeafwikkeling overgaat, verbaast me ook een heel klein beetje. Als de importeur je namelijk een spiksplinternieuwe (zelfs luxere naar ik begreep) aanbiedt ter vervanging, lijd je formeel geen schade.

Het is trouwens wel netjes van die verzekeraar, maar ik heb dat nog niet eerder meegemaakt!


Ik had (en nu nog steeds met mijn nieuwe wagen) een verzekering met beperkte omnium in aangenomen waarde bij dvv verzekeringen. Mijn verzekeringsagent wist me te melden dat ze inderdaad liever zouden hebben dat ik de aangeboden wagen zou accepteren maar dat ze mij hierin vrij lieten. Indien ik mij liet uitbetalen gingen zij de schade trachten te verhalen bij peugeot zelf maar verwachtten hierbij geen problemen, enkel wat meer papierwerk natuurlijk.
Ik weet dat jullie hier allemaal peugeot liefhebbers zijn en ik besef dat de kans dat mij dit nogmaals gebeurt extreem klein is maar ik kan u verzekeren dat wanneer je voor je ogen je auto ziet uitbranden met op de achterbank twee kinderstoeltjes (die gelukkig leeg waren op dat moment) je toch tweemaal nadenkt om de dag nadien doodleuk terug in dezelfde wagen te stappen. Ik besef ook dat ik hetzelfde kan voorhebben in mijn nieuwe wagen (opel). Misschien een rare vergelijking maar als je een hond wilt kopen voor je gezin en je kan je (min of meer) gelijk welke rashond kopen, dan koop je toch niet de labrador die jou als kind gebeten heeft, dan koop je nog liever een pittbull.
ex407
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 nov 2005, 03:26

Berichtdoor ex407 » 16 nov 2005, 17:00

michelv schreef:Toch een heel apart verhaal.

En de reactie van de importeur lijkt mij redelijk. Niet eens een afschrijving voor de gereden kilometers voor een 5 maanden oude wagen.
Wat verwacht iemand die zich "een grote fan van peugeot" noemt dan wel?
:?:
Waarom post iemand zo'n verhaal die hier nooit eerder op het forum was en verdwijnt vervolgens....
:?:


Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat de hele zaak mij een wrang gevoel geef. Niet vanwege de mensen bij de peugeot concessie want het moet gezegd die hebben alles in het werk gesteld om mij zo spoedig mogelijk te helpen (vervangwagen bv). Ik heb dit hier (en nog op drie andere autofora) gepost omdat hier heel veel mensen de revue passeren die echt wel weten waarover ze praten en ik gewoon eens wou nagaan of er zich nog zulke voorvallen hebben voorgedaan.

@michelv
Volledig terzijde maar ik heb in de laatste jaren de volgende peugeots aangekocht 306xs, 206 gti, 307 xr (wegens eerste gezinsuitbreiding), 307cc (wegens midlifecrisis beweert mijn vrouw) en ten laatste (wegens tweede gezinsuitbreiding) de 407 sw, dus mijn beste michelv u kan mij moeilijk geen peugeot-fan noemen denk ik. mvg ex407
ex407
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 nov 2005, 03:26

Berichtdoor michelv » 16 nov 2005, 19:04

Inderdaad, en ik was engiszins verbaasd dat iemand dit als eerste bericht plaatst.

Vandaar mijn tekst:
Waarom post iemand zo'n verhaal die hier nooit eerder op het forum was en verdwijnt vervolgens....

Het feit dat je reageert geeft aan dat dit geen enkele actie is. Daarmee is de twijfel die ik echt had weggenomen.

Ik vind het heel vervelend wat je overkomen is en ik hoop dat je veel plezier hebt van je nieuwe auto.

Michel
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor JT » 16 nov 2005, 19:07

Maar komt Peugeot dan niet (desgevraagd) met een verklaring over dit voorval?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor KR1275 » 06 dec 2005, 21:05

Triest voorval, maar realiseer je dat Europese auto's ALLEMAAL matig tot redelijk zijn. Een goede Europese auto bestaat niet. De elektronica is volstrekt onbetrouwbaar, of het nu gaat om een Mercedes of een Fiat. Dat komt voor een deel door de Europse toeleveranciers (Valeo, Bosch), die geen betrouwbare elektronica kunnen maken. Elektronica moet je overlaten aan de Jappen! Die hebben daar verstand van. Een Panasonic video gaat toch ook veel langer meer dan een Philips. De reden dat Japanse auto's zo lang probleemloos meegaan, is de goede kwaliteit van afwerking. De fylosofie is duidelijk: alles moet lang mee gaan. Onze trots op de lang meegaande diesel verbaast de Japanners al jaren. Hun benzinemotoren gaan gemakkelijk net zo lang mee, maar daar hoeft minder aan vervangen te worden. Een Mazda, Honda, Toyota etc. met meer dan 4 ton op de teller en vrijwel alle motoronderdelen nog origineel af-fabriek is geen uitzondering. Als PSA gaat shoppen in Japan, worden de PSA-auto's in één klap de betrouwbaarste van Europa! De 107 benzine met Toyota-motor kan nog wel eens de beste Peugeot ooit gemaakt zijn!

De kwaliteit van Peugeot is echt onder de maat. Veel van mijn collega's hebben een 307 en die moeten regelmatig naar de dealer voor elektrische storingen of rare geluiden. Daar komt bij dat veel dealers ook nog matige service verlenen. Mijn ervaringen met Nefkens in Utrecht waren een reden om nooit meer een Peugeot te kopen.

Eigenlijk moeten we de Europse fabrikanten straffen door eens geen nieuwe auto van ze te kopen, maar een Jap (in de markt van de kleine auto's zie je dat al gebeuren). Dan zal de mentaliteit snel veranderen en dan zullen de Europeanen serieuzer moeten zijn bij het ontwerp van de auto's. We worden misbruikt, want in de lease maakt het in prijs nauwelijks uit, omdat een Europese auto minder snel afschrijft. De fabrikanten weten dat, en daar gaat de stimulans. Misschien toch eens aan de grote klok hangen? De consumentenorganisaties mogen dat meer naar buiten brengen, wat mij betreft. Onder de 2 ton hoor je aan een goede auto niets anders te vervangen, dan banden en olie.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 07 dec 2005, 00:41

@Richard Kruizinga.
Vandaar dat hier vooral mensen zijn die rijden in peugeots van voor het electronica tijdperk.
En dat is mede de rede at ik denk dat moderne auto's het moeilijk gaan krijgen om ooit de klassieker status te berijken, de meest halen de 10 jaar niet zonder hele duure reparaties aan de electronica.
En ik ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden :evil:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor pp » 07 dec 2005, 07:53

ben ik het niet helemaal eens met Richard: mijn 245 GLT heeft er inmiddels 423.000+ km-ers opzitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
BMW e23 728i ' 83
LR 110 CSW 200tdi ' 84
Volvo 245 Turbo '84
Citroen CX Pallas ' 78
404 fam.'63, helaas weg:(
Avatar gebruiker
pp
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 29 jun 2005, 06:46
Woonplaats: a'dam

Berichtdoor Dick » 07 dec 2005, 15:02

Dat de kwaliteit van Peugeot (ver) onder de maat is is wel bekend toch? En een nieuwe auto is absoluut geen garantie dat je geen problemen hebt, net zoals de prijs. Mijn vader heeft redelijk wat problemen gehad met zijn 607 v6 executive. Vooral de bobines willen het nog wel eens begeven. Mijn moeders 307 HDI werd met de eerst apk ook direct afgekeurd op versleten rubbers. je moet ook met nieuwe autos gewoon geluk hebben, ieder merk heeft er wel een rotte appel tussen zitten, zelfs Toyota. Even een voorbeeld, een aantal jeren geleden heeft zelfs Rolls Royce een terugroepactie gehad, ivm de stoelverwarming waar je zon beetje 3e graads brandwonden van kreeg. Zo zie je maar dat de zelfs een extreem hoge kwaliteitsstandaard en aanschafsprijs geen garantie hoeft te zijn voor een probleemloze auto.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Brownie » 07 dec 2005, 15:07

Ja, kwaliteit is onder de maat tegenwoordig. Er wordt veel meer gewerkt aan veiligheid in geval van aanrijdingen bijvoorbeeld.

Daarom kunnen we maar beter in auto's van 1975-1995 blijven rijden, toen degelijkheid nog voorop stond.

PS.: Dit is mijn visie, anderen hebben misschien andere ervaringen.
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
604 DTurbo 1979
604 GTI Automatique 1985
505 V6 Automatique (X3)
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 Automatique 1991
306 Cabriolet 2.0 Automatique 1999
206 XS 1.6 SW Automatique 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3485
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Dick » 07 dec 2005, 15:19

brownie schreef:Ja, kwaliteit is onder de maat tegenwoordig. Er wordt veel meer gewerkt aan veiligheid in geval van aanrijdingen bijvoorbeeld.

Daarom kunnen we maar beter in auto's van 1975-1995 blijven rijden, toen degelijkheid nog voorop stond.

PS.: Dit is mijn visie, anderen hebben misschien andere ervaringen.


Zeker weten! Na de 504 komt er voor mij zeker weer een klassieker! Laatst een stukje meegereden met een kameraad van me in zijn golf 3 gti, wat een stuiterbak, en voor mijn gevoel niets sneller dan mn TI!
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Brownie » 07 dec 2005, 15:27

Dick schreef:Zeker weten! Na de 504 komt er voor mij zeker weer een klassieker! Laatst een stukje meegereden met een kameraad van me in zijn golf 3 gti, wat een stuiterbak, en voor mijn gevoel niets sneller dan mn TI!

Wat wegligging betreft zijn franse auto's misschien wel de fijnste ter wereld. Misschien omdat de wegen er zo slecht zijn. :lol:
Laatst reed ik zelf in een splinternieuwe 307 HDi. Mooie stille motor met flink wat trekkracht, maar belabberde wegligging tov mijn 306. Later hoorde ik dat de 307 op een Duits onderstel gebouwd zijn. Dat verklaart al een hoop!
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
604 DTurbo 1979
604 GTI Automatique 1985
505 V6 Automatique (X3)
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 Automatique 1991
306 Cabriolet 2.0 Automatique 1999
206 XS 1.6 SW Automatique 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3485
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor KR1275 » 08 dec 2005, 10:44

brownie schreef:
Dick schreef:Zeker weten! Na de 504 komt er voor mij zeker weer een klassieker! Laatst een stukje meegereden met een kameraad van me in zijn golf 3 gti, wat een stuiterbak, en voor mijn gevoel niets sneller dan mn TI!

Wat wegligging betreft zijn franse auto's misschien wel de fijnste ter wereld. Misschien omdat de wegen er zo slecht zijn. :lol:
Laatst reed ik zelf in een splinternieuwe 307 HDi. Mooie stille motor met flink wat trekkracht, maar belabberde wegligging tov mijn 306. Later hoorde ik dat de 307 op een Duits onderstel gebouwd zijn. Dat verklaart al een hoop!


Heel logisch: Peugeot heeft de aanval geopend op de Duitse machthebbers (m.n. Volkswagen) en dat is goed gelukt. Vandaar die stugge vering (maar wel strak weggedrag). Wil je comfort, dan moet je naar het andere PSA-merk: soepelere vering en zachtere stoelen.
Citroën XM 3.0 V6 Exclusive Automaat 1999 / Honda Accord 2.0 Sport Aut5
KR1275
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 28 jul 2004, 16:30
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Dick » 08 dec 2005, 10:55

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de 307 erg lekker vind rijden! En zolang je gen leren bekleding hebt zijn de stoelen ook redelijk aan de zachte kant. Gewoon een strak sturende auto. Ik vind hem persoonlijk een stuk betr rijden dan de 206, het is toch echt meer auto, om over de versnellingsbak nog maar te zwijgen...
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Brownie » 08 dec 2005, 11:02

Richard Kruizinga schreef:Wil je comfort, dan moet je naar het andere PSA-merk: soepelere vering en zachtere stoelen.

Dat is zeker zo. Mijn ouders rijden een Xantia en dat rijdt erg fijn. Maar de (klassiekere) modellen van Peugeot, zeker de grote als 505 en 604, vind ik mooier dan bv. een CX. Een ID of DS kan ik trouwens wel waarderen hoor.
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
604 DTurbo 1979
604 GTI Automatique 1985
505 V6 Automatique (X3)
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 Automatique 1991
306 Cabriolet 2.0 Automatique 1999
206 XS 1.6 SW Automatique 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3485
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 08 dec 2005, 14:29

Richard Kruizinga schreef
Heel logisch: Peugeot heeft de aanval geopend op de Duitse machthebbers (m.n. Volkswagen) en dat is goed gelukt. Vandaar die stugge vering (maar wel strak weggedrag).

Ik moet zeggen dat mijn oude 309 1.4 kwa wegliging niet veel onderdeed voor de Golf GTI 2 van een vriend en die was verlaagt met bredere sloffen en stabilisator stangen. Om maar te zwijgen van de honda Civic 4 van een andere kammeraat die echt alle kanten op gleed.
dat terwijl deide autos sportiever zijn dan die 309 waar overegens niets aan was getuned :twisted:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor michelv » 26 dec 2005, 11:08

Als ik dit draadje nog eens lees en de reacties van diverse forumleden:

Dat de kwaliteit van Peugeot (ver) onder de maat is is wel bekend toch?


maar realiseer je dat Europese auto's ALLEMAAL matig tot redelijk zijn.


De kwaliteit van Peugeot is echt onder de maat.



Vraag me toch ook af of het vroeger allemaal zo goed was?
- ik heb zelf nog ervaring met 504 koppakkingen vers in het geheugen staan.
- 305 lekkende krukasafdichting op koppeling
- ontsteking niet op tijd (puntjes..)
- kortere onderhoudsinterval
- hoger benzineverbruik
- veiligheid was minder


Okay, ik heb een buurman die twee jaar geleden een nieuwe Fiat heeft gekocht en de tel al kwijt is hoe vaak hij terug is geweest.
(FIAT - Fix It Again Tony)
Dat komt volgens mij het meest voor met nieuwe modellen en nieuwe techniek (zoals multplexing).
Als je een automodel koopt dat bijv. twee jaar op de markt is zijn de betrouwbaarheidscijfers een stuk gunstiger. Maar dat is ook altijd zo geweest.
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 26 dec 2005, 16:43

@michelv

Daar heb je wel een sterk punt ja.
De betrouwbaarheid gaat meestal wel om hoog naarmate een model langer op de markt is. Uizonderingen hou je altijd. :(
Maar zo is het ook altijd geweest.
Ik weet nog dat mijn ouders in '84 een nieuwe 205 kochten en dat dat ding vol kinderziektes zat.
Hij is zovaak terug geweest naar de dealer dat mijn vader hem na nog geen jaar ingeruild heeft op een Mercedes Diesel uit '78.
Die was erg bertouwbaar :D
Laatst bijgewerkt door Joliet Jake Blues op 27 dec 2005, 13:28, in totaal 1 keer bewerkt.
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Evert G.D » 27 dec 2005, 00:32

Dick schreef:Gewoon een strak sturende auto. Ik vind hem persoonlijk een stuk betr rijden dan de 206, het is toch echt meer auto, om over de versnellingsbak nog maar te zwijgen...


Die gerobotiseerde versnellingsbak in de 1007 wel 's geprobeerd? Wát een onsmakelijk wanproduct! Heb ermee testgereden voor een tijd terug, als je al niet wagenziek wordt, wordt je het van die gerobotiseerde bak. Schakelt véél te langzaam en dus duikt de 1007 elke keer bij het schakelen. Je kunt 't opvangen door gas los te laten of sequentieel te schakelen, maar ik vraag me af of er bij Peugeot niet één technicus is die vindt dat je dit niet kunt maken :evil:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten