Ik ben ook al nieuw!!

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ik ben ook al nieuw!!

Berichtdoor timy » 27 nov 2005, 12:13

Hallo!!

Ik heb aangemeld en ben dus net lid van jullie forum!
Maar.......niet in het bezit van een Peugeot.

want:
Mijn autootje is gisteren definitief overleden en ik wilde graag aan jullie vragen wat de ervaringen zijn met een 106-je want ik wil zo'n ding gaan kopen maar heb eigenlijk geen id hoe en wat!

Ik wil een model 1991 ofdergelijke kopen, ieder geval niet het nieuwe type.

Waar moet ik op letten? Als zo'n peug 150.000km geeft gereden is dat dat slecht of kan hij het makkelijk aan?? Verder tips en hints :mrgreen:

Als iemand toevallig een goede heeft staan.......kan dr eigenlijk zo'n 1200euri aan uitgegeven :-|


Alvast bedankt en ik hoop dan dat ik binnen kort lid ben EN een peug bezit!! :-)
timy
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 nov 2005, 01:14

Berichtdoor Idranor » 27 nov 2005, 14:27

Welkom, er zijn lekker veel nieuwe leden de laatste tijd!

De oude 106 vind ik wel leuk, met die ouderwetse grill, die zie je steeds minder. Veel verstand heb ik er niet van, maar of een 106 met 150dkm nog de moeite waard is hangt (zoals met alle auto's) voornamelijk van de vorige eigenaren af. Als de wagen goed onderhouden is kan het echt wel! Ik vermoed dat je voor 1200 Euro ook wel een aardige 106 kunt vinden, maar daar kom je snel genoeg achter op Marktplaats.

Maar nogmaals: ik ben geen expert. Voor meer technische 106-specifieke info moet je bij andere forumleden zijn.
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Gilletti » 27 nov 2005, 16:42

Zelf heb ik bijna 4 jaar met een 106 1.4XT uit 1993 gereden en ben geen noemenswaardige dingen tegengekomen.
Deze wagens zijn nog vrij simpel geconstrueerd met weinig elektronica (en daardoor ook minder moderne veiligheidsitems als airbags).

Ik heb de mijne over de ton gereden en het enige wat stuk was bij verkoop was het knopje van de ventilatieroosters in het midden.
De bandenslijtage is gemiddeld voor een voorwielaandrijver. Let wel op hoe het met de koppeling gesteld is. Bij een stadsautootje die veel korte ritjes heeft gereden heeft is dit eerder aan vervanging toe.

Qua lak zijn ze niet geweldig. Waarschijnlijk komt dit omdat er gebruik gemaakt werd van verf op waterbasis.
Roest op een 106, ook bij de vroege types, is volgens mij een zeldzaamheid en daardoor vaak een indicatie van slecht gerepareede schade(s).

De 1.0 met 50pk zou ik laten staan. De 60pk 1.1 is al een stuk vlotter.
Een nette 1.4XT of XS zou m.i. de beste keus zijn. Wel single point injectie en 75pk. Kun je goed mee vooruit komen.
Voordeel van de 1.4 is dat ze 4-gaats velgen hebben, de lichtere types hebben er maar 3. Dus als je het leuk vind heb je daardoor meer keus als je misschien ooit lichtmetaal zou willen aanschaffen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten