Na een paar maandjes af en toe snuffelen hier, vind ik het tijd geworden maar eens actiever van dit waardevolle forum gebruik te gaan maken. Mijn naam is Erwin Lentink, 39 jaar en sinds september ben ik eigenaar van een Peugeot 504 cabriolet.
Ik ben een groot liefhebber van Italiaanse auto's. Ik heb een grote verscheidenheid aan Alfa's, lancia's en Fiat's gehad. Naast mijn huidige 2 Italiaanse klassiekers wilde ik graag een cabriolet gaan rijden en de logische keus zou dan een Alfa of Fiat Spider zijn nietwaar? Nu vind ik deze auto's net wat te klein en te sportief voor het doel waarvoor een cabrio is gemaakt: comfortabel cruisen. En zo kwam ik bij een Peugeot 504 cabriolet terrecht. Italiaanse vormgeving (toch een absolute must voor me), comfortabel en met betrouwbare techniek. Het is overigens niet mijn eerste Peugeot, mijn eerste auto (in 1987) was een maisgele 304S Coupe.
Na een aantal maanden kan ik nu stellen dat het een juiste keus is geweest. De 504 is een heerlijke comfortabele auto die ongelooflijk fijn rijdt, zeker voor een auto van die leeftijd.
Het is een 504 van de eerste generatie uit 1969, dus met 1.8 liter. De kleur is rood en hij komt oorspronkelijk uit Zwitserland. Hij is in 1999 ingevoerd in Nederland en was daarvoor in Zwitserland al een keer gerestaureerd. De auto verkeert in prima roestvrije staat, maar is zeker niet concours.
Tot slot wat fotootjes: