Ik ook ff hier voorstellen (27-01-2006 nieuwe foto's)

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor jeroen104 » 29 jan 2006, 15:03

Ik wacht nog wel even met het continu ermee rijden denk ik. Ik wil sowieso de wielkasten en onderkant nog ff een keer helemaal inspuiten/smeren met tectyl.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Evert G.D » 29 jan 2006, 22:21

M'n complimenten! Pffff...jij gaat snel zeg (met die 205 denk ik, maar ook met reparaties) :mrgreen:

Leuke 104 en die 205 GTI...Mjammie! :lol:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor jeroen104 » 29 jan 2006, 22:53

bedankt voor de positieve reacties allemaal. Tja wat is snel? Er moet apk op.... :mrgreen:

Vandaag tot een trieste ontdekking gekomen.....hij tikt nogal.....ik verdenk de nokkenas. Waarschijnlijk versleten :cry: . Klepspeling is zeker weten goed.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Berichtdoor Edzo » 30 jan 2006, 00:59

Heeft toch een distributieketting??? komt daar het tikken niet vandaan?? ik zou de spanning ervan ff checken.
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Weer een 104 gered

Berichtdoor Rudie_Krämer » 30 jan 2006, 21:03

Gelukkig ben ik niet de enige die zoveel moeite doet om een 104 te reden.
Ik rij met zoveel plezier in mijn 78tiger GL6 (de laatste vijf jaar al 52000 km gezeten in mijn 104tje (ZS onderstel, 1360cc 5 bak, op LPG, cruise controle en rembekrachtiging etc etc)
Delen van mijn auto hebben dezelfde kleur als jij. ook afkomstig van een SL.
Jammer dat de strijd met het roest zoveel energie kost en de onderdelen steeds lastiger te krijgen zijn.

Toch zijn ze nog goed op de weg te houden

Succes

Groeten Rudie
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Weer een 104 gered

Berichtdoor Brownie » 31 jan 2006, 09:53

P104Mi16 schreef:... cruise controle ...

:shock: zelf ingebouwd zeker?
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

cruise controle

Berichtdoor Rudie_Krämer » 01 feb 2006, 14:12

Ja inderdaad, hier een foto (nog met mijn samba rally motor op lpg)
Rechtsboven het blauwe geval naast het remvloeistofvaatje. Heel eenvoudig in te bouwen.
Afbeelding
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Brownie » 01 feb 2006, 14:14

Waar kan je zoiets krijgen? Lijkt me ook wel leuk in mijn 505.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor Gilletti » 02 feb 2006, 00:20

Brownie schreef:Waar kan je zoiets krijgen? Lijkt me ook wel leuk in mijn 505.


Waarschijnlijk bij dezelfde automaterialenzaak waar je ook lakstiften kunt krijgen. :wink:
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Brownie » 07 feb 2006, 18:12

Niet bij www.motip.nl die je mij aanraadde, lijkt me. :wink:
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor jeroen104 » 17 maart 2006, 21:39

Zo, zal weer eens een stukkie typen....

Vorige week zondag heb ik de kop van een 205 (XW7) opgehaald bij Dhr. M. van der Meulen van dit forum. Nogmaals bedankt voor de onderdelen!
Hiervan had ik de nokkenas en klepstoters nodig omdat ik vermoedde dat de originele versleten waren.
Dit vermoeden werd al gauw bevestigd toen bleen dat 1 klepstoter helemaal uitgesleten was en de nok van de as bijna helemaal rond was.

Met het demonteren van de kop bleek 1 cilinderbus los te zitten. Aangezien de papieren pakking onder de bus zorg draagt voor het gescheiden houden van de koelvloeistof en de olie leek het mij en mijn vader niet verstandig om het blok weer in te bouwen zonder die pakking te vervangen.....
Als je die pakking wilt vervangen moeten de bussen incl zuigers eruit.....dus moest het hele onderblok uit mekaar.....dus moest de krukas eruit.......zo kan ik nog ff doorgaan, maar het komt erop neer dat ik het blokkie nu van binnen en buiten ken.

We konden de laatste keer het ontstekingstijdstip niet zien met de stroboscoop. Toen we de distributieketting bekeken bleek die helemaal niet op tijd te staan......de vorige eigenaar wist blijkbaar niet helemaal waar hij mee bezig was.....

Het blok zag er verder goed uit van binnen en na de 4 pakkingen vervangen te hebben en de boel grondig te hebben schoongemaakt is alles weer in elkaar gezet.

Dinsdagavond heb ik het blok alleen uitgebouwd in 1,5 uur (scheelt als je het een keer eerder hebt gedaan)
woensdag hele blok uit elkaar en 's avonds weer in elkaar.
Donderdag D-Day; inbouwen.....starten.......en jawel lopen als een naaimachientje.....wat snort dat mooi rustig zeg zo'n 104 blokkie. Het rijdt ook lekker rustgevend....lekker hellen in de bochten als je een 205GTi gewend bent. :lol:

Vandaag ff getankt en morgen ga ik met de laatste kleine dingen bezig zoals bedrading en massapunten en de welbekende puntjes op de i. Dan op naar de APK en kijken hoe dat uitpakt....

Dhr. M. van der Meulen wil ik bedanken voor de kop.
305gtx_break wil ik bedanken voor de radiator.

Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten