Even voorstellen

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen

Berichtdoor patje74 » 13 jan 2006, 00:57

Toen ik toevallig op dit forum kwam, zag ik een bericht over de film "Humain trop humain". Omdat ik deze op mijn site heb staan, heb ik mij even aangemeld om dit door te geven.

Na wat rond neuzen, heb ik al mooie wagens gezien hier, top! Zelf rij ik naturlijk ook Frans, echter geen Peugeot.
Ik heb een '78-er GS Club C-matic, '81-er 2CV6 Special en een '85-er BX TRS. De laatste heb ik het kortst, om mijn GS een beetje te sparen.
Maar deze is ook zeker de moeite waard om voorzichtig mee te zijn.
Ik heb overigens wel Peugeot gereden, een '88-er 205-1.4 GTS. Wat een monstertje! Soms mis ik haar nog wel eens, heerlijk snel wat ze.
Maar ze moest plaats maken voor wat anders... Je kan niet alles houden hè? (aldus mijn vrouw.... :wink: )

Maar goed, ik zal het forum nog eens even doorspitten. Er staan interessante dingen op!

Groetjes, Patrick
Laatst bijgewerkt door patje74 op 23 apr 2006, 11:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Sorry, geen Peugeots, wel Citroëns! www.citrofiel.net

GS Club C-matic '78
BX 16TRS '85
2CV6 Special '81
HY Camper '71
Avatar gebruiker
patje74
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 jan 2006, 00:40
Woonplaats: Mantgum

Berichtdoor ZEN » 13 jan 2006, 10:08

Welkom! Ook ik ben geen Peugeotrijder (meer). Maar het ziet er wel naar uit dat ik dat weer ga worden.
Gelukkig zijn ze hier niet zo eenkennig… :wink:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Idranor » 13 jan 2006, 10:15

Welkom patje! Mooi wagenpark heb je, ook al zitten er geen Peugeots bij. Maar als je wat langer op dit forum blijft rondhangen zul je vanzelf wel weer zin krijgen in eentje! :wink:

Heb je trouwens foto's van je auto's?
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor patje74 » 13 jan 2006, 10:25

Idranor schreef:Heb je trouwens foto's van je auto's?


Ja!

Mijn 2CV, nu reeds 6 jaren in bezit. Gekocht om in te trouwen en nooit weer weg gedaan. Komende zomer krijgt ze een nieuw gegalvaniseerd chassis, dan kan ze er weer 30 jaren tegen!
Afbeelding

Dit is mijn GS, nu 1 jaar in bezit. Een heerlijke reiswagen met een fantastische halfautomaat. (de zelfde als de RO80 (wankelmotor) had) Er staan nog slechts 241 exemplaren in NL op kenteken.
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste de BX. Deze 1e types worden al behoorlijk schaars, helaas...
Afbeelding
Afbeelding

Edit; nog wat pics er bij gezet.
Avatar gebruiker
patje74
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 jan 2006, 00:40
Woonplaats: Mantgum

Berichtdoor Idranor » 13 jan 2006, 10:33

Mooi! Die GS vind ik het leukst! Bedoel je dat er nog maar 241 GS(A)'s zijn in NL? Das niet veel, maar altijd nog meer dan Ritmo's! :mrgreen:

Ik zag een paar dagen geleden nog een GS rijden op de N201 in Aalsmeer, opvallend door de gele koplampen.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor ZEN » 13 jan 2006, 10:37

Mooie GS inderdaad.

Even schrikken dat ie geen "magic eye" heeft maar echte meters! :shock:
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor patje74 » 13 jan 2006, 11:01

Tja, zo'n oog vind ik werkelijk prachtig, maar dat hebben alleen de eerste types. Net als de eerste GSA's, CX-en en BX-en.
Het dash van mijn BX is in donker een waar feest om te zien.

@Idranor
Er zijn 241 GS/A's in Nederland op de weg. Er staan er natuurlijk ook nog een paar op stal, zonder papieren of nog op Frans kenteken.

In dit document >>> http://www.bovag.nl/!Cijfers/Documenten/2005 Kerncijfers Auto.pdf * <<< kan je de cijfers terugvinden van 1-1-2005. Het is nog even wachten op de cijfers van 1-1-2006.

*even knippen en plakken, omdat er een ! in de URL zit, bakt phpBB er niets van...
Avatar gebruiker
patje74
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 jan 2006, 00:40
Woonplaats: Mantgum

Berichtdoor Idranor » 13 jan 2006, 14:10

Ik ken die lijst wel maar ga natuurlijk niet voor elke auto opzoeken. Heb jij trouwens enig idee of geschorste kentekens ook meetallen hier?

Ik dacht trouwens dat ze deze telling maar eens in de twee jaar publiceren, dus dan zouden nog een jaar moeten wachten.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Mark » 13 jan 2006, 21:00

Idranor schreef:Ik ken die lijst wel maar ga natuurlijk niet voor elke auto opzoeken. Heb jij trouwens enig idee of geschorste kentekens ook meetallen hier?
Ik dacht trouwens dat ze deze telling maar eens in de twee jaar publiceren, dus dan zouden nog een jaar moeten wachten.

Nee, die lijst is jaarlijkse weergave per 1-1. En geschorste kentekens worden wel meegeteld, maar er zijn natuurlijk ook auto's zonder kenteken (donor-auto's en importjes).
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Mockenrue » 14 jan 2006, 02:34

patje74 schreef:Dit is mijn GS, nu 1 jaar in bezit. Een heerlijke reiswagen met een fantastische halfautomaat. (de zelfde als de RO80 (wankelmotor) had)


De C-Matic ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2757
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 14 jan 2006, 02:57

Welkom hiero,
Ik heet ook Ex-peugeot rijders welkom want je kunt altijd ervaringen uitwisselen :wink:
en als ik je verhaal lees zie ik dat dat vooral positive zijn 8)

Goudenleeuw schreef:
Idranor schreef:Ik ken die lijst wel maar ga natuurlijk niet voor elke auto opzoeken. Heb jij trouwens enig idee of geschorste kentekens ook meetallen hier?
Ik dacht trouwens dat ze deze telling maar eens in de twee jaar publiceren, dus dan zouden nog een jaar moeten wachten.

Nee, die lijst is jaarlijkse weergave per 1-1. En geschorste kentekens worden wel meegeteld, maar er zijn natuurlijk ook auto's zonder kenteken (donor-auto's en importjes).


Waneer word de lijst 2006 vrijgegeven ik wil graag de stijgers/dalers zien :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor patje74 » 14 jan 2006, 03:28

Mockenrue schreef:De C-Matic ?


Dat is een halfautomaat. In dit geval een versnellingsbak met 3 versnellingen, een gewone versnellingspook, maar geen koppelingspedaal.
Je kan dus schakelen zonder koppeling.
Op het moment als je al rijdend, de pook richting vrij beweegt, dan ontkoppeld hij automatisch zodat hij in de volgende versnelling kan worden gezet.
Hij heeft een erg lange 2e versnelling die het mgelijk maakt om in op te trekken vanuit stilstand. Hij gaat tot ong. 55Km/u, binnen de bebouwde kom hoef je dus niet te schakelen. Eenmaal in zijn 3 hoef je ook niet meer te schakelen, hij zal kunnen doortrekken tot zo'n 150Km/u.
De eerste bersnelling is volgens het boekje voor "sportief" optrekken, een begrip dat je nogal met een korreltje zuit mag nemen.

Dit hele verhaal resulteerd in een behoorlijk trage bak, maar het is me daar toch comfortabel! Heerlijk! :D
Alleen moet je er geen problemen mee hebben, de materie is niet echt gemakkelijk en er is maar weinig kennis over. En de onderdelen zijn erg schaars. Om die reden heb ik afgelopen zomer maar een compleet blok+bak uit België gehaald. Na een week fulltime aan het sleutelen zijn geweest, kon ik weer rijden.

Maar ja, als je mooi, fijn en bijzonder wilt rijden, dan mag dat wat inspanning kosten natuurlijk. Dit zal jullie niet vreemd in de oren klinken denk ik zo.
Avatar gebruiker
patje74
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 jan 2006, 00:40
Woonplaats: Mantgum

Berichtdoor patje74 » 23 maart 2006, 14:55

Even een update. Ik was al een tijdje op zoek naar een kampeerbus, ik zat te tubben tussen een J7 en een HY.
Weicht zal het jullie iets minder kunnen boeien, maar het is een HY geworden.
Er moet nog veel aan de dame gebeuren, maar de basis is OK. En ze heeft ook al een LPG-installatie, dus dat scheelt weer.

Foto's han je hier vinden >>> klik <<<
Sorry, geen Peugeots, wel Citroëns! www.citrofiel.net

GS Club C-matic '78
BX 16TRS '85
2CV6 Special '81
HY Camper '71
Avatar gebruiker
patje74
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 jan 2006, 00:40
Woonplaats: Mantgum

Berichtdoor Idranor » 23 maart 2006, 22:32

Leuk hoor! Een J7 had leuker geweest voor dit forum, maar een HY is wel heel erg karakteristiek! Wat ga je ermee doen? Gebruiken voor vakanties?

Dat verhaal over die C-matic is ook leuk! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor patje74 » 23 maart 2006, 22:44

Een J7 was zeker een optie. Ik heb ook het (misschien misplaatste) gevoel dat die net wat degelijker zijn. Het HY-concept stamt uit 1947, en dat is te merken natuurlijk.

Wat ga ik er mee doen? Ik ga eerst maar eens heeeeel veel schuren, plamuren, primeren en lakken. De afschuwelijke "spoiler" op de cabine gaat er af, de bodem komt opnieuw in de roestwerende prut. En daarna zal ik het interieur in orde maken.
Het is de bedoeling dat deze dame nog deze zomer door Tsjechië zoeft! Maar voor die tijd hoop ik haar al uit te kunnen testen op het Schermertreffen.

Er zit al een 2 persoons bed in, hierboven komt een stapelbedje voor min oudste zoon (5) en in de cabine komt een (tegen het dak-) opklapbaar bedje voor mijn jongste zoon (0). Verder zit er een omvormer, koelkast en gasstel in. Maar het moet allemaal even netjes worden gemaakt.

Ik kan niet wachten! Zaterdag haal ik haar op.
Sorry, geen Peugeots, wel Citroëns! www.citrofiel.net

GS Club C-matic '78
BX 16TRS '85
2CV6 Special '81
HY Camper '71
Avatar gebruiker
patje74
 
Berichten: 56
Geregistreerd: 13 jan 2006, 00:40
Woonplaats: Mantgum

Berichtdoor Idranor » 24 maart 2006, 01:04

Leuk hoor! Succes met de werkzaamheden!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Evert G.D » 24 maart 2006, 01:54

Welkom Patje! Citroen is tenslotte óók PSA, toch! Ennehhh..mijn twee beste vrienden zijn fervente Citroenliefhebbers (GSA/DS/2CV). Zit ze wel 's te pesten door te zeggen dat Citroen het B-merk van Peugeot is, maar dat meen ik natuurlijk niet echt... :mrgreen: Een 2CV4 (die vierramer vind ik de mooiste, lijkt op de oer-Eend) staat altijd nog 's op m'n verlanglijstje, maar eerst Peugeots... :D
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Luuk Obbink » 24 maart 2006, 02:27

Hoi Patrick,

Mooie HY heb je gekocht. Maar inderdaad, aan de foto's te zien zit er wel wat werk aan. Maar ga niet te veel plamuren, zou ik zeggen, want dan blijf je bezig. Ik kocht in 1993 een HY, die door de vorige eigenaar stevig was aangepakt met aluminium, popnagels, stopverf, kit en ga zo maar door. Gevolg: overal kroop vocht tussen, waardoor het allemaal nog harder ging rotten.
Ik heb heel veel gepruts moeten vervangen door laswerk, eigenlijk ben ik daar nog maar net mee klaar. Ondertussen trouwens heel veel plezier gehad van het ding, eindeloze zwerftochten door de Ardennen, bij elk jaargetijde.
Nog een tip: denk aan de toekomst. Ik maakte een slaapgelegenheid voor een jongen van 3. Harstikke mooi, maar hij is nu 13 en net zo groot als ik. Het gaat retehard.
Nog een tip, maar dat weet je waarschijnlijk allang: bij de HY-club is heel veel plaatwerk in polyester verkrijgbaar. Vooral de neusvelugels, die altijd rot zijn ter hoogte van de koplampen, zijn niet meer origineel te krijgen.

Groet,
Luuk Obbink
(overigens ook in het bezit van een Peugeot 204 break 1976, vandaar aanwezig op dit forum. En een Renault 4 van 1976, maar dat is weer een heel ander verhaal)
Luuk Obbink
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 28 jan 2006, 17:09
Woonplaats: Putten


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten