Crxtreem

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor ZEN » 27 jan 2006, 09:36

Crxtreem schreef:
ZEN schreef:
Idranor schreef:Een 309 met xenonverlichting? Dat zou ik wel eens willen zien! :D




Je kan toch niet alle units ombouwen?
Ik hoop dat de behuizing het trekt...

Overigens heb ik (fabrieks) xenon als optie genomen, maar een volgende keer ga ik daar geen 1200 euro aan besteden. Ik vind de meerwaarde tov halogeen erg tegenvallen.


Alle koplampen kunnen omgebouwd worden.
En als je zo'n set heb als ik hoef je je reflector ook niet aan te passen.
Warmte is ook geen probleem,Xenons zijn namelijk 35W ipv de standaard 55W.

Meerwaarde valt echt niet tegen.




Weer wat geleerd over het warmte issue. Dank! :-)


Maar de meerwaarde van xenon (ik heb dus standaard bi-xenon) tov halogeen H7 heb ik nog nauwelijks kunnen ontdekken. Nu moet ik wel zeggen dat ik per dag niet meer dan 4 km over een onverlichte, rechte, weg rij. Wel rij ik nu constant met licht aan, want ik heb een ander pluspunt van xenon ontdekt: voorliggers gaan voor xenon iets sneller opzij dan voor halogeen. Misschien denken ze dat er weer zo’n agressieve BMW aan komt razen… 8) 8) 8)
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Idranor » 27 jan 2006, 12:32

Tja, of misschien worden ze gewoon verblind! :roll:

Dat vind ik wel een groot nadeel van Xenon, althans voor je medeweggebruikers (ik dus). Als ze maar iets slecht afgesteld zijn, of bij drempels (en je rijdt tegenwoordig vaker wel over een drempel dan niet) kun je tegenliggers of je voorganmger behoorlijk verblinden.

Verder heb ik begrepen dat Xenon wel echt een aanzienlijk grotere lichtopbrengst geeft.
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Dick » 27 jan 2006, 14:44

Idranor schreef:Tja, of misschien worden ze gewoon verblind! :roll:

Dat vind ik wel een groot nadeel van Xenon, althans voor je medeweggebruikers (ik dus). Als ze maar iets slecht afgesteld zijn, of bij drempels (en je rijdt tegenwoordig vaker wel over een drempel dan niet) kun je tegenliggers of je voorganmger behoorlijk verblinden.

Verder heb ik begrepen dat Xenon wel echt een aanzienlijk grotere lichtopbrengst geeft.


Is het niet zo dat bij alle nieuwe auto's met xenon, de lampen zichzelf afstellen? Was bij mijn pa zn 607 iig wel zo.
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Evert G.D » 27 jan 2006, 23:14

ZEN schreef:Maar de meerwaarde van xenon (ik heb dus standaard bi-xenon) tov halogeen H7 heb ik nog nauwelijks kunnen ontdekken.


H7 halogeen komt er inderdaad heel dicht bij, die lampen heb ik in de 406. Maar Xenon is wat 'witter' licht, waardoor dingen beter opvallen, zo heb ik het tenminste ervaren. :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Idranor » 28 jan 2006, 19:08

Dick schreef:
Idranor schreef:Tja, of misschien worden ze gewoon verblind! :roll:

Dat vind ik wel een groot nadeel van Xenon, althans voor je medeweggebruikers (ik dus). Als ze maar iets slecht afgesteld zijn, of bij drempels (en je rijdt tegenwoordig vaker wel over een drempel dan niet) kun je tegenliggers of je voorganmger behoorlijk verblinden.

Verder heb ik begrepen dat Xenon wel echt een aanzienlijk grotere lichtopbrengst geeft.


Is het niet zo dat bij alle nieuwe auto's met xenon, de lampen zichzelf afstellen? Was bij mijn pa zn 607 iig wel zo.


Ik weet niet hoe het zit met afstellen, alleen dat ze mij altijd verblinden! :evil:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor knutsul » 29 jan 2006, 10:38

Auto's die van fabriek af zijn uitgerust met xenon hebben idd automatische hoogteregeling (verplicht)

Auto's die naderhand met xenon worden uitgerust hebben dit niet,

En dan nog twee tips voor idereen die snel verblind word door tegenliggers: kijk langs de lampen van je tegenligger af
maak een klein lichtje in het interieur van je eigen auto, probeer maar eens met een kaartleeslampje ofzo. :D
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor Gilletti » 29 jan 2006, 11:43

Nog nooit last gehad van tegenliggers met xenon hoor. :roll: Je moet natuurlijk niet recht in de lampen kijken.
Liever een hele weg met xenon types dan 1x een sukkel die groot licht nog aan heeft staan.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Dick » 29 jan 2006, 14:42

Gilletti schreef:Nog nooit last gehad van tegenliggers met xenon hoor. :roll: Je moet natuurlijk niet recht in de lampen kijken.
Liever een hele weg met xenon types dan 1x een sukkel die groot licht nog aan heeft staan.


Sukkels met groot licht doen het meestal heel snel uit als ik mn schijnwerpers even aanzet (frootlicht) Werkt prima :twisted:
Dick
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 04 nov 2005, 17:10
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor ZEN » 01 feb 2006, 15:56

Dick schreef:
Idranor schreef:Tja, of misschien worden ze gewoon verblind! :roll:

Dat vind ik wel een groot nadeel van Xenon, althans voor je medeweggebruikers (ik dus). Als ze maar iets slecht afgesteld zijn, of bij drempels (en je rijdt tegenwoordig vaker wel over een drempel dan niet) kun je tegenliggers of je voorganmger behoorlijk verblinden.

Verder heb ik begrepen dat Xenon wel echt een aanzienlijk grotere lichtopbrengst geeft.


Is het niet zo dat bij alle nieuwe auto's met xenon, de lampen zichzelf afstellen? Was bij mijn pa zn 607 iig wel zo.




Ja, dat is zo.
Alleen niet zo snel dat de verblinding wordt voorkomen bij het nemen van een drempel. Maar goed, verkeerd afgestelde halogeen lampen zijn ook geen pretje...





Overigens is het inderdaad beter om langs de lampen te kijken. Wat dat betreft heb ik echt veel baat gehad bij het 's avonds lessen in de herfst!
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Vorige

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten