eerste auto: gelijk een peugeot klassieker!!

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

eerste auto: gelijk een peugeot klassieker!!

Berichtdoor Jan-Willem » 05 feb 2006, 13:06

Beste mensen,

Graag wil ik mijzelf en mijn nieuwe autootje even voorstellen: ik ben Jan-Willem, woonachtig te Amsterdam. Sinds enkele weken zijn wij (mijn vriendin en ik) de trotse eigenaars van een 'gouden leeuw'. Deze schoonheid is een Peugeot 304 coupe (S?), gouden lak en een skai zwart dakje!

De Peugeot is uit '75, heeft APK tot juni, maar er zijn nog wel een aantal puntjes van aandacht. Op dit moment staat de auto in de buurt van Utrecht, waar ik de ruimte heb om te sleutelen. Zo heeft de startmotor het begeven, en heb ik mijn eerste poging gewaagd deze te verwijderen. Ben ik nog niet helemaal in geslaagd (die vraag staat in een ander onderdeel van dit forum beschreven, hulp is welkom!), maar gaat vast lukken.

Verder heb ik goede bandjes kunnen kopen bij een sloop, die moet ik nog om mijn gouden (!) velgen laten leggen. Ook is de uitlaat lek, ik heb 2ehands-nieuwe 'pot', die moet er dus nog even worden tussen gelast. Interieur is redelijk, maar ik moet even aan de gang met dubbelzijdig plakband, aangezien het hemeltje er wat losjes bij hangt.

Zoals jullie lezen, ik ben erg content met het autootje. Even wat letterlijke opstartproblemen overwinnen, en dan lekker rondsnorren. Een vraag: is de 304 coupe 's' altijd met Solex dubbele carburateur geleverd? Ik heb de auto gekocht als 's', maar het is een enkele carburateur. Wellicht kan ik er nog een dubbele opklussen. Verder zoek ik nog wat onderdeeltjes, dat komt weer op het andere deel van dit forum.

Dank voor het bestaan van dit forum, mooi dat iedereen elkaar een handje helpt. Foto's van de bolide volgen zo snel mogelijk.

Groeten, Jan-Willem.
Jan-Willem
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 feb 2006, 22:12
Woonplaats: Amsterdam

Re: eerste auto: gelijk een peugeot klassieker!!

Berichtdoor wowo » 05 feb 2006, 13:18

Gefeliciteerd, leuke auto!
Ik heb 'op zoek naar' proefgereden in 2 coupe's S, fijne auto's. Uiteindelijk werd het een 204 Coupe maar die is weer weg.

Veel plezier ermee, ik zie 'm vast wel eens ergens staan :)
Laatst bijgewerkt door wowo op 05 feb 2006, 13:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Wouter
--
Peugeotloos
wowo
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 18 mei 2004, 11:03
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Gilletti » 05 feb 2006, 13:21

Leuk, weer een 304 erbij!
Volgens mij heeft jullie wagentje nog niet zo lang geleden op Marktplaats gestaan, niet? Kan met dat zwarte dakje wel herinneren.

Een 304 coupé vanaf 1972 is altijd als "S" uitgevoerd. Daar hoort ook de dubbele carburateur bij.

Kijk even op de site van mede forumlid Peugeot-304 (Dieter). Staat vol met erg nuttige info. http://www.hoeyng.nl/index304.htm
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 06 feb 2006, 02:58

Welkom :D

Een 304 Coupe als eerste auto of als eerste klassieker :?:
veel succes er mee, en ik kijk uit naar de foto's
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Idranor » 06 feb 2006, 13:07

Welkom Jan Willem! Ik zag vorige week nog een 304 Coupe rijden in Amsterdam maar dat kan jij niet geweest zijn want hij was wit en niet in Utrecht. :wink:

Leuke auto's trouwens! Zelf zou ik ook nog wel eens een 204 of 304 Coupé willen, maar momenteel zijn al mijn opslagplaatsen bezet...
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Elentinos » 06 feb 2006, 15:58

Gaaf, mijn eerste auto (in 1988) was ook een 304S coupe. Een maisgele uit 1974 waar ik erg veel leuke herinneringen aan heb. Veel plezier ermee.
1969 Peugeot 504 cabriolet
Avatar gebruiker
Elentinos
 
Berichten: 76
Geregistreerd: 03 dec 2005, 17:50
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor Jan-Willem » 10 feb 2006, 11:05

Dank voor jullie hartelijke ontvangst! Helaas beschik ik nog niet over -geschikte- foto's, maar zodra ik die heb komen zal ik ze uploaden. Het is inderdaad het autootje van Marktplaats. Onze eerste auto, èn een Peugeot.

De eerste rit was gelijk een belevenis: de auto opgehaald in Eindhoven, en naar Bloemendaal gereden voor een bezoekje. Vlak voor Haarlem, bij de stoplichten, slaat de auto af. Ik stap uit om hem aan de kant te duwen, loopt er een man met een gele jas om de auto heen. 'Sleepie nodig'? Graag! Blijkt het een ANWB-er te zijn die toevallig achter ons stond! Naar de kant gesleept, en trots konden we vertellen dat we sinds 1 dag lid waren van de ANWB. Samen hard gelachen, radiateur bijgevuld (daar zat waarschijnlijk gewoon te weinig in), en we konden weer verder. Dat was akkefietje 1. Er volgt meer...

Vriendelijke groet, Jan-Willem.
Jan-Willem
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 feb 2006, 22:12
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Donderkar » 10 feb 2006, 12:35

Welkom :D
Oude liefde roest (niet)
Avatar gebruiker
Donderkar
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 27 jan 2006, 15:00
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Idranor » 10 feb 2006, 14:10

Jan-Willem schreef:Dank voor jullie hartelijke ontvangst! Helaas beschik ik nog niet over -geschikte- foto's, maar zodra ik die heb komen zal ik ze uploaden. Het is inderdaad het autootje van Marktplaats. Onze eerste auto, èn een Peugeot.

De eerste rit was gelijk een belevenis: de auto opgehaald in Eindhoven, en naar Bloemendaal gereden voor een bezoekje. Vlak voor Haarlem, bij de stoplichten, slaat de auto af. Ik stap uit om hem aan de kant te duwen, loopt er een man met een gele jas om de auto heen. 'Sleepie nodig'? Graag! Blijkt het een ANWB-er te zijn die toevallig achter ons stond! Naar de kant gesleept, en trots konden we vertellen dat we sinds 1 dag lid waren van de ANWB. Samen hard gelachen, radiateur bijgevuld (daar zat waarschijnlijk gewoon te weinig in), en we konden weer verder. Dat was akkefietje 1. Er volgt meer...

Vriendelijke groet, Jan-Willem.


Leuk hoor! Je hebt nu al een band met deze auto: je doet m nooit meer weg denk ik! :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor edwin ss50 » 10 feb 2006, 15:22

ik heb nog wel een dubbele solex carburateur liggen met inlaat spruitstuk, ook een tweetraps versie van het nieuwere type, als je interesse hebt dan hoor ik het wel.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

dubbele carburateur

Berichtdoor Jan-Willem » 15 feb 2006, 15:17

Hi Edwin,

Eventueel heb ik wel oren naar een originele dubbele Solex carburateur. Afhankelijk van de kosten natuurlijk. En gelijk een wedervraag: ik denk niet dat die onder mijn bestaande luchtfilter zal passen, aangezien daar een opening in zit voor maar 1 carburateur. Is dit een juiste veronderstelling? Dan zal ik die ook moeten vervangen, en wellicht nog andere zaken.. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet, Jan-Willem.
Jan-Willem
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 04 feb 2006, 22:12
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor edwin ss50 » 15 feb 2006, 23:23

luchtfilter is anders ja, inlaatspruitstuk zit er bij, voor de rest is het hetzelfde
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten