Ton Coronel : 406 coupe

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ton Coronel : 406 coupe

Berichtdoor Ton Coronel » 09 feb 2006, 09:46

Dag allen,

Ik ben Ton Jansen uit Rijswijk en ben 22 jaar werkzaam in Utrecht als Systeembeheerder. Sinds 2 maanden ben ik de troste bezitter van een peugeot 406 coupe 2.0 16v uit 2000 waar ik heeeeeel hard voor heb gespaard. Heb alleen andere velgen onder de auto geplaatst aangezien ik de standaard velgen te klein en niet mooi vond. Misschien dat ik de auto 3 mm verlaag maar wil verder niks aan het uiterlijk veranderen omdat het in mijn ogen verder de perfecte combinatie is tussen een sportief maar ook elegant uiterlijk.
Hier op het forum staan met name klassieke peugeot's maar ik hoop toch dat men mij hier op weg kan helpen mocht ik problemen hebben.

Hier wat foto's van de auto. als het goed weer is buiten zal ik hem even goed wassen en wat mooie foto's maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ton Coronel
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 09 feb 2006, 09:22

Berichtdoor Jeetje » 09 feb 2006, 10:07

Welkom!

Hele mooie auto, hoor! Veel plezier ermee...

Ik hou persoonlijk niet zo van die 'Gran Tourismo'-velgen (veel spaken). Ik ben een liefhebber van de klassieke 5-spaaksvelg, maar iedereen moet lekker met z'n auto doen (en eronder schroeven) wat hij leuk/mooi vindt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Steven » 09 feb 2006, 10:32

Mooie wagen, dit zal ooit ook wel een klassieker worden, is dus een wagen om voorzichtig mee om te gaan.
De nieuwe velgen eronder lijkt me wel een verbetering, de andere waren inderdaad niet veel speciaals. Verlagen zou ik persoonlijk niet doen, de wagen hobbelt dan veel te veel, maar ja, elk beslist wat hij met zijn wagen doet.
In ieder geval, veel plezier met je coupé.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor jeroen104 » 09 feb 2006, 16:02

mooie wagen maar ik denk dat 3mm verlagen niet veel zoden aan de dijk zet.... :wink:

Misschien dat ik de auto 3 mm verlaag maar wil verder niks aan het uiterlijk veranderen omdat het in mijn ogen verder de perfecte combinatie is tussen een sportief maar ook elegant uiterlijk.


Gr. Jeroen
jeroen104
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 28 dec 2005, 20:54

406 Coupé - Gegarandeerd klassieker

Berichtdoor Paull en Paulla » 09 feb 2006, 21:41

Beste Tom,

Wat een prachtige wagen! Wees er vooral zuinig op, want het wordt gegarandeerd een klassieker.
Ennuh, ze roesten niet hè :-)

Het wachten is op mooi weer, zodat je de auto kunt wassen en mooie foto's kunt maken.

Veel plezier met je coupe 4 :P 6

Groetjes,
Paull, rijdt 6 :lol: 4 (roesten wel)
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor Evert G.D » 09 feb 2006, 22:04

Schitterende auto. Als ik ooit de Berline 's in kan ruilen voor zoiets...

Tja...die velgen...aan de ene kant wel mooi, aan de andere kant houd ik meer van standaardvelgen... Maarja, ieder z'n smaak. :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor MarcelB » 09 feb 2006, 22:34

Hoi Ton,

je hebt de link op het Subaruforum gevonden, zie ik. Nou, nogmaals welkom en veel plezier en veilige km's met je 406.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Idranor » 09 feb 2006, 22:48

Je bent hier zeker welkom want de 406 Coupé is echt al bijna klassiek hoor! :D


Dat men op dit forum niet zo van tuning houdt (maar wel van origineel!)wisten we al en de reacties op je velgen bevestigen dat maar weer eens. Het is niet persoonlijk hoor! :wink: Maar toch moet ik me er wel bij aansluiten...
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Gilletti » 09 feb 2006, 23:51

Smikkel, mjam. Hele mooie coupé. Veel plezier ermee!
Over die velgen moet ik toch ook even roepen dat ik deze iets te druk vind voor de simpele doch vloeiende lijnen van de coupé.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 10 feb 2006, 01:13

MOOOOI 8)
En persoonlijk vind ik die velgen wel een verbetering tov de origineele hoor :wink:

Maar verlagen zou ik niet doen om de simpele reden dat dat gewoon k*t is met al die verkeers drempels tegenwoordig :evil:
En ik denk dat je ook een deel compfort kwijt raakt, en daar koop rijd je toch Peugeot voor :mrgreen:
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues
 
Berichten: 1685
Geregistreerd: 30 okt 2005, 03:45
Woonplaats: Maasbommel

Berichtdoor Evert G.D » 11 feb 2006, 01:30

Ravon 305 schreef:MOOOOI 8)
En persoonlijk vind ik die velgen wel een verbetering tov de origineele hoor :wink:

Maar verlagen zou ik niet doen om de simpele reden dat dat gewoon k*t is met al die verkeers drempels tegenwoordig :evil:
En ik denk dat je ook een deel compfort kwijt raakt, en daar koop rijd je toch Peugeot voor :mrgreen:


Je zou ook kunnen zeggen dat al die verkeersdrempels gewoon k*t zijn :evil:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Berichtdoor Idranor » 11 feb 2006, 12:06

Evert G.D schreef:
Ravon 305 schreef:MOOOOI 8)
En persoonlijk vind ik die velgen wel een verbetering tov de origineele hoor :wink:

Maar verlagen zou ik niet doen om de simpele reden dat dat gewoon k*t is met al die verkeers drempels tegenwoordig :evil:
En ik denk dat je ook een deel compfort kwijt raakt, en daar koop rijd je toch Peugeot voor :mrgreen:


Je zou ook kunnen zeggen dat al die verkeersdrempels gewoon k*t zijn :evil:


En er dan met 100km/h overheen knallen en wanneer je auto uit elkaar valt is het de schuld van de drempel! :roll: Wat heeft dit met struisvogels te maken? :wink:
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Evert G.D » 13 feb 2006, 01:30

Idranor schreef:En er dan met 100km/h overheen knallen en wanneer je auto uit elkaar valt is het de schuld van de drempel! :roll: Wat heeft dit met struisvogels te maken? :wink:


De kop van de Peus steek ik liever niet in 't zand :mrgreen:

Maar er zijn een aantal gemene drempelvarianten, waarbij het bij 20 km/u nog schadelijk is om overheen te rijden met je auto. :evil: Bovendien zijn er veel te veel drempels. Als ze die dingen nu eens alleen legden waar het echt nodig is, zoals bij scholen, winkelcentra, etc... Zou het wat begrijpelijker zijn. :wink:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast