hoi hoi

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hoi hoi

Berichtdoor Mizzsylver » 18 feb 2006, 11:59

Hallo allemaal,

Ik ben Petra en ben van plan een peugeot 306 te kopen. Ik ben hier terecht gekomen kan nergens een forum over de peugeot vinden. :? Ik hoop dat jullie me toch kunnen helpen :lol:

Ik heb een proefrit gemaakt in een 306 1.4 XR uit '95.
Er vielen me een paar dingen op en wou vragen of dat normaal is?
De temperatuur gaat heel snel naar de 90-92 graden.
Er zit stuurbekrachtiging op maar nog vind ik dat hij zwaar stuurt. Ik weet dat het natuurlijk anders is dan bij een nieuwe auto maar hoe merk je dat de stuurbekrachtiging niet meer goed werkt?

Van buiten ziet ie er nog heel goed uit. Alleen zitten er bobbeltjes onder het rubber bij de ramen. Is dit roest? Is dit heel erg?

En dan nog een vraagje, hoe merk je aan de auto als de schokbrekers niet meer goed zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt! :lol:

Groetjes Petra
Mizzsylver
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 feb 2006, 19:31
Woonplaats: Geulle

Berichtdoor MarcelB » 18 feb 2006, 13:07

Welkom Petra,

Er is een speciaal 306 forum: www.team306tuning.nl. Daarzitten allemaal 306 freaks die jouw vragen kunnen beantwoorden. Uiteraard blijf je hier natuurlijk ook welkom.

gr. Marcel
Afbeelding

De Modelauto eXpert

Peugeot 508 SW Executive 1.6THP 2011
+ Peugeot 308 5-deurs Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 2014 (Lesauto)
Avatar gebruiker
MarcelB
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 03 mei 2004, 22:04
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Idranor » 19 feb 2006, 20:46

Welkom Mizzsylver! Die bobbeltjes kunnen roest zijn inderdaad. Het is niet mooi en het kan erger worden maar de ruit zal er niet uitvallen en volgens mij is het ook geen APK-afkeur (maar dat weet ik niet zeker). Wat betreft de temperatuur: als het niet warmer wordt dan dat kan het geen kwaad toch?
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Avatar gebruiker
Idranor
 
Berichten: 2740
Geregistreerd: 05 sep 2005, 08:40
Woonplaats: Uithoorn

Berichtdoor Evert G.D » 19 feb 2006, 22:23

Heeey Mizzsilver! Welkom hier! Weer een dame erbij op het forum, altijd aardig! :wink: Die waren hier redelijk schaars... :roll:
Auto's hebben een ZIEL...
Avatar gebruiker
Evert G.D
 
Berichten: 4326
Geregistreerd: 03 aug 2004, 15:17
Woonplaats: Overberg (UT, NL) / Cappy (F)

Aankoop 306

Berichtdoor Paull en Paulla » 19 feb 2006, 23:09

Beste Petra,

Welkom op dit forum.

Alvorens aanschaf kan ik je van harte adviseren om een aankoopkeuring uit te laten voeren. Dat kan je veel teleurstelling en kosten besparen.
Een aankoopkeuring vertelt je precies wat de conditie van de auto is en wat eventuele uit te voeren reparaties kunnen zijn.

Wat een prachtige website heb je, dat ziet er professioneel uit!
:D ...en wat een mooie hond(en).

Met vriendelijke groet,
Paull
Onderschrift ... niet nodig.....
Afbeelding
Avatar gebruiker
Paull en Paulla
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 21 sep 2005, 15:42

Berichtdoor irian paul » 21 feb 2006, 17:53

@petra: die strips die onder het raam zitten kun je er zo af halen en bij 306jes beginnen die strips allemaal te corroderen.

is eigenlijk niet erg, is alleen iets minder mooi!

over de stuurbekrachtiging, moet je even kijken of de banden niet te leeg zijn dan kan het ook lijken of die zwaar stuurt. Controleer anders even samen met iemand anders of die pomp lawaai maakt. (pomp zit waarschijlijk aan delindervoorkant van het blok) draai het stuur naar links en rechts als het veel lawaai maakt dan kan het zijn dat die aan het kaopt gaan is.

schokbrekers merk je doordat de 306 bij het overgaan van een drempel nog lang na deint.


success
Volvo V70 2.5 1999
Peugeot 205 1.3 Rallye Te Koop
Peugeot 204 Berline
Avatar gebruiker
irian paul
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 08 feb 2006, 14:00
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Bert » 22 feb 2006, 10:27

de temperatuur is standaard rond de 90 gr. en een 306 stuurt ondanks de stuurbekrachtiging inderdaad vrij zwaar
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor ZEN » 22 feb 2006, 12:02

Ik heb zelf een 306 2.0 sedan uit 1995 gehad en daarna een 306 1.8 break uit 2001 (leaser).
Kan je daarom melden dat de besturing inderdaad niet superlicht is. En dat is een pluspunt, daarom voelt de 306 zo fijn aan bij het rijden.

De temp gaat inderdaad snel omhoog, maar blijft daar mooi staan.
Voordeel: in de winter komt er al na een paar honderd meter warme lucht uit de roosters. Kan je gewoon zonder jas instappen voor een langere rit! :-)
Mijn huidige lease auto, een nieuwe Focus, heeft veel meer tijd nodig om binnen warm te worden! :cry:


Over de dempers is al juist antwoord gegeven.


En ja, die bobbels betekenen roest. Mijn buurman heeft dat ook met zijn 406. Schoonheidsfoutjes. Maar als je de auto koopt moet je het niet verwaarlozen, het kan op den duur mogelijk lekkage veroorzaken...
Je voelt je nóg lekkerder in een grote Peugeot!
Avatar gebruiker
ZEN
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 07 jan 2006, 16:33
Woonplaats: Simpelveld, Zuid Limburg

Berichtdoor Voiture » 23 feb 2006, 20:31

Bedoel je de raamrubbers of de mat-zwarte 'folie' op de B-stijlen? Misschien een stomme vraag van mij, maar het kan zjn dat je deze door elkaar haalt!
Als het bobbels onder de 'folie' is, hoeft dat namelijk zeker geen roest te zijn. Vaak gaat na verloop van jaren de lijmlaag op sommige plaatsen los.
Avatar gebruiker
Voiture
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 29 okt 2005, 20:22
Woonplaats: Dirksland


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten