Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
Fonque schreef:Dank voor jullie reacties. De 404 is trouwens de eerste auto die ik, na het halen van mijn rijbewijs, heb gereden. Ik had haar gehuurd en vond het meteen een geweldige auto. Dat was begin jaren zeventig in het dorp Veenendaal dat toen nog 30.000 inwoners had. Wat betreft een 405 moet nog kwijt dat ik de uitvoering zonder spoiler het mooist vind.

Evert G.D schreef:
Hey, Veenendaal, daar ben ik geboren en ook nog getogen... :lol: Heb jij daar ook gewoond dan? Was toen inderdaad nog een dorp, nu een stad met 63.000 inwoners. Vandaar m'n vlucht af en toe naar Cappy, dat 62.500 inwoners minder heeft :lol:
Evert G.D schreef:
Hey, Veenendaal, daar ben ik geboren en ook nog getogen... :lol: Heb jij daar ook gewoond dan? Was toen inderdaad nog een dorp, nu een stad met 63.000 inwoners. Vandaar m'n vlucht af en toe naar Cappy, dat 62.500 inwoners minder heeft :lol:
Idranor schreef:De 306 moet daar nog even op wachten, maar leuke auto's zijn het zeker! Van de verschillende carrosserievarianten vind ik de sedan (op de cabrio na dan) echt de mooiste! Een vriend van mij had een blauwe maar die heeftie ingeruild voor een Punto... :roll:
En natuurlijk: welkom hier!
ZEN schreef:De 306.
Long story…
Ik heb er twee gereden:
Een 2 liter sedan uit 95 en omdat deze mij zo beviel koos ik in 2001 een 1.8 i 16v XT Break toen ik een lease auto ging rijden.
De break rammelde, kraakte, piepte en resoneerde onacceptabel.
Bovendien heeft de dealer VIER maal de bestuurdersstoel moeten vast zetten. Dat het LV-raam 3x op de bodem van de deur heeft gelegen is ook erg slordig. Dat scheen een typische 306 kwaal te zijn, volgens Carglass EN Nefkens Huizen.
Maar het gerammel en zo was voor mij de reden dat ik nu geen Peugeot (307) rij maar een Ford (Focus).
Mijn hart huilt hierom, maar het verstand won…
Wanneer is een Peugeot klassiek? Is het een rekensommetje? Bijvoorbeeld: Het huidige type van een model heeft nummer 407 dan moet je daar twee van aftrekken = 405 = klassiek?

Fonque schreef: De 305 heeft ook die klassieke lijn die ik zo mooi vind. Zeldzame auto.
Wanneer is een Peugeot klassiek? Is het een rekensommetje? Bijvoorbeeld: Het huidige type van een model heeft nummer 407 dan moet je daar twee van aftrekken = 405 = klassiek? Dan is bij de komst van de 308 de 306 een klassieker. Hoewel er dan ineens wel erg veel klassiekers op de weg zitten vrees ik.

Fonque schreef:Idranor schreef:De 306 moet daar nog even op wachten, maar leuke auto's zijn het zeker! Van de verschillende carrosserievarianten vind ik de sedan (op de cabrio na dan) echt de mooiste! Een vriend van mij had een blauwe maar die heeftie ingeruild voor een Punto...![]()
En natuurlijk: welkom hier!
De 305 heeft ook die klassieke lijn die ik zo mooi vind. Zeldzame auto.
Wanneer is een Peugeot klassiek? Is het een rekensommetje? Bijvoorbeeld: Het huidige type van een model heeft nummer 407 dan moet je daar twee van aftrekken = 405 = klassiek? Dan is bij de komst van de 308 de 306 een klassieker. Hoewel er dan ineens wel erg veel klassiekers op de weg zitten vrees ik.
Jeetje schreef:Ik ben van mening dat klassiek iets anders is dan 'een klassieker'...
Een klassieker is voor mij een auto waarvan het model voor 1975 is geïntroduceerd en -liefst ook- geproduceerd...
Natuurlijk kun je ook andere criteria hanteren, maar ik heb er op de een of andere manier moeite mee om bijvoorbeeld een Daihatsu Cuore, een Suzuki Swift etcetera als klassieker te beschouwen. En die auto's zullen ook nooit klassiekers worden...
Bij een 305 heb ik daar ook wel wat problemen mee.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het best een mooie auto, maar het is -naar mijn smaak- geen klassieker en zal dat ook niet worden...
Net zomin als mijn Porsche die van 1986 dateert, overigens...

Brownie schreef:Belangrijk vind ik ook dat een klassieker direct herkenbaar is als zijnde dat model. Zo zal bijvoorbeeld de Volkswagen Sharan nooit klassieker worden wat mij betreft. Het is eigenlijk dezelfde auto als de Seat Nogwat.

Keer terug naar Even voorstellen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten