Even voorstellen, een J7 kampeerauto

Vanwege het virtuele karakter van dit forum, is het leuk om jezelf (en je auto) hier even -liefst met foto's natuurlijk- voor te stellen aan de andere forumleden.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Even voorstellen, een J7 kampeerauto

Berichtdoor Kampjezeven » 12 apr 2006, 16:33

Hallo. Ik ben Anita, en mag sinds gisteren in een J7 rondrijden. Een hele leuke gewaarwording.
Nu nog op zoek naar een ieder die mij jarenlang J7 plezier in kan kletsen. Ofwel, diegene die ik na het lezen van alle meegleverde boekwerken zo af en toe mag bestoken met vragen.
Toen ik de J7 gisterenavond mee naar huis nam, begaf de ruitenwisser het aan de bijrijderskant. Vandaag gekeken en hij is helaas echt versleten. Heeft iemand suggesties waar ik mijn zoektocht kan starten?
Kampjezeven

Re: Even voorstellen, een J7 kampeerauto

Berichtdoor Brownie » 12 apr 2006, 16:45

Kampjezeven schreef:Ofwel, diegene die ik na het lezen van alle meegleverde boekwerken zo af en toe mag bestoken met vragen.

Welkom,

Nou, dan zit je hier goed hoor. Er zijn heel wat enthousiaste J7 rijders op dit forum. Als je zondag niets te doen hebt, kun je naar Den Haag komen. Er zijn tenminste 3 J7's aanwezig op onze forummeeting, zoals het nu lijkt.

Zie ook:

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4227

en

http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4651
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Brownie
Moderator

Berichtdoor Jeetje » 12 apr 2006, 17:55

De ruitenwisser stuk? Hoe bedoel je? Is het ruitenwisserblad gesneuveld, de arm, of....???

Wat is het bouwjaar van je J7? Diesel of benzine?

Plaats even wat fotootjes! :wink:

En inderdaad: kom aanstaande zondag naar Den Haag. Dan zie je nog wat andere J7-rijders!

Ik woon trouwens in Abcoude en dat is vlakbij Amstelveen, dus als ik kan helpen, hoor ik het wel!
... it's better to burn out, than to fade away...
Jeetje

Berichtdoor Mark » 12 apr 2006, 21:46

Welkom, ik heb een extra warm gevoel voor de J7, want dat was ooit DE reden om dit forum te starten: er was niks voor/over de J7. In mijn avatar zit ik ook op een bekende 'werkplek' (van onze voormalige J7 kampeerauto).

Veel plezier met je bus en het forum!
Mark

Berichtdoor Kampjezeven » 12 apr 2006, 22:10

De kop en kom zou ik het noemen van de ruitenwisser, zijn versleten. Hoe het in autotaal heet, weet ik even niet. Maar ik bedoel het uiteinde van de ruitenwisserarm en het deel waar hij weer op zit, zijn beide versleten.
Ik heb begrepen dat het deel dat door de carrosserie van de bus heengaat ook vervangen moet worden.

De bus is uit 1972. Hij is beige met een blauwe band en hij is verhoogd tot kampeerwagen met een alkoof.
Het is een diesel.

Foto volgt snel, maar moet nog even verkleind. Ik heb er wel een van de aankoop.

Bij deze................meld ik mij aan voor zondag. Leuk. Vriend en dochter zijn net zo enthousiast als ik.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Kampjezeven

Berichtdoor Mark » 12 apr 2006, 22:15

Kop en kom, grappig, als een heupgewricht, kom je soms uit de medische wereld?

Altijd wat cryptisch zo'n technische beschrijving. Tenminste wel als ze van mij afkomstig zijn ;-):

Wat je (waarschijnlijk) bedoelt: er zit een geribbeld buisje door de carrosserie heen, waarover het einde (met daarin gleufjes), van de ruitenwisserarm geschoven zit. Als dat is uitgelubberd, draait weliswaar het buisje maar blijft de arm toch stilstaan. Oplossing is dan de arm te vervangen. Kleinigheid, want die heeft vast wel iemand liggen? Als ik het wel heb heten die ribbeltjes-gleufjes: spiebanen.

Aanmelden voor zondag kan op peugeotforummeeting@gmail.com
Mark

Berichtdoor Kampjezeven » 12 apr 2006, 23:37

Yep, ooit in de verpleging gezeten......................handig he? helemaal goed begrepen.
Maar zowel de bobbeltjes op de ruitenwisserarm als de gleufjes van het buisje zijn beide versleten. Er is weinig hobbeligs meer vast te stellen. :(

Overigens bedankt voor de snelle reacties. Geweldig.

Ik heb vanavond de boeken van de bus eens doorgekeken, en ik geloof dat ik het meer van de bus zelf als van al dat papierwerk moet hebben. Het zal wel aldoende leert men worden. :roll:
Kampjezeven

Berichtdoor Jeetje » 13 apr 2006, 08:56

Hé... Een beige verhoogde J7 met een blauwe band...

Toevallig in Ouderkerk aan de Amstel gekocht? Volgens mij heb ik die bij garage Jungeling in Ouderkerk zien staan voor onderhoud...

Ziet er goed uit, als het díe is, want die heb ik een keer bekeken.

Een compleet ruitenwissermechanisme heb ik nog. Jonkhart in Hilversum heeft 2 nieuwe (verchroomde armen).

Hoe ik dat weet? Die heb ik geruild tegen een achterbank voor mijn 404.

Je kunt het mechanisme heel gemakkelijk loshalen en vervangen.

Er is trouwens nog een truc om het bestaande systeem te behouden. Dan moet je een gaatje boren in het uiteinde (dat over het asje schuift) en daar dan draadeind in tappen. Vervolgens draai je er een klein schroefje in. Dat zorgt er dan voor dat de ruitenwisser en het asje weer 'samenwerken'...

Als je geen draadeind kunt tappen, kun je ook een gaatje boren en dan een zelftapper erin draaien. Dat is weliswaar niet zo sterk, maar werkt ook jáááááren!

Als je het ruitenwissermechanisme van me wilt, moet je me maar even pb-en.
Jeetje

Berichtdoor Kampjezeven » 13 apr 2006, 11:13

Dank je wel. Ik ga morgen eens van een vriend van mij horen of "ik" draadeind kan tappen. Een gaatje boren moet lukken.

De bus komt uit Oude Tonge. Twee mensen hebben hem ooit origineel aangekocht. Omgebouwd tot kampeerwagen. Hij is later overgegaan op hun zoon. Die heeft er tesamen met een vriend jaren aan geknutseld. 4 jaar geleden zijn ze een restauratie aangegaan van binnekant, plaatwerk en de moter is uit elkaar geweest. Hij is toen weer binnen familie in andere handen overgegaan maar is daar gestald gebleven en in onderhoud. De laatste twee jaar heeft hij stilgestaan.
Ik schreef beige, maar het is meer creme.

En verder?.................Mag je het zondag bekijken, hij rijdt mee.

Dank je wel en een fijne dag
Kampjezeven

Berichtdoor Jeetje » 13 apr 2006, 11:20

Als het de originele kleur is, is die kleur 'Creme' waarschijnlijk 'Beige Céramique' en dat is dezelfde kleur als Jeetje.

Beige Céramique is één van de 4 meest voorkomende kleuren voor een J7...

De andere kleuren zijn 'grijzig wit', 'blauwig groen' en rood (met name gebruikt bij brandweervoertuigen; uiteraard)...
Jeetje

Berichtdoor Idranor » 13 apr 2006, 12:51

Welkom! Ik verbaas me er steeds weer voor dat er nog zoveel J7's en liefhebbers zijn in Nederland, want IRL zie ik ze nooit... :roll: Toch leuk dat die dingen nog leven, letterlijk en figuurlijk!
305 SRDT (en nog wat andere eighties verantwoorde automobielen)

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Brownie » 13 apr 2006, 13:43

Idranor schreef:want IRL zie ik ze nooit...

Misschien heb je in de zomer in Frankrijk wel een grotere kans om een Nederlandse J7 te zien dan in Nederland. :D
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Brownie
Moderator

Berichtdoor Kampjezeven » 13 apr 2006, 16:18

Let dan maar op in de buurt van Amstelveen, want hij staat gewoon "voor de deur" en komt overal.
Bovendien liep ik gisteren naar mijn j7 toe, toen er ook nog een verlengde j7 door de straat kwam. Eentje die ik al eerder op de parkeerplaats van kpmg had zien staan.
Kampjezeven

Berichtdoor Idranor » 13 apr 2006, 22:06

Ik kom regelmatig in Amstelveen (meestal op doorreis) maar ik zie ze nooit. :? Maar ik zal beter opletten. Zondag ben ik er trouwens ook dus dan zal ik ook eens gaan genieten van die J7's. Hoeveel komen er eigenlijk in totaal? J7's bedoel ik.

Ik weet in A'dam (in de Staatsliedenbuurt) nog wel een D4a te staan!

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Kampjezeven » 14 apr 2006, 08:44

Er zouden er al 3 komen zondag, dus ben ik nummertje 4. Ik ben heus reuze benieuwd. Ik heb deze nog maar net en loop dus echt alles te zoeken. Gisteren was ik alweer twee :oops: uur verder voordat ik wist waar de accu zit. Tja, zit toch op een ietwat andere plek als in mijn renaultje 9............. :?
En doet mijn acculader het niet meer of is die 2e accu overleden? Welke van de vier gaskranen is bv voor de koelkast.......iet wiet waait............. Ik puzzel rustig verder. :P
Kampjezeven

Berichtdoor Jeetje » 14 apr 2006, 09:13

Dat houdt het leven spannend... :lol:

Dat is het voordeel als je een campertje helemaal zelf inbouwt: je weet precies waar wat voor dient, waar de kabeltjes lopen, waar de accu's zitten en hoe ze geschakeld zitten, hoe het werkt met de gasflessen en -leidingen, etcetera, etcetera, etcetera...

Dat uitzoekwerk maakt het wel erg leuk, hoor! Bij ons vorige campertje was het ook steeds 'try and error'...

Leuk dat je zondag ook komt!

4 J7's! Een ongekende luxe!
Jeetje

Berichtdoor Kampjezeven » 14 apr 2006, 10:44

Ik ben even aan het proberen om een foto op de site te krijgen, maar ik heb zelf geen website, en weet niet hoe het anders kan.........
Kampjezeven

Berichtdoor Jeetje » 14 apr 2006, 11:09

Klik op deze link:
http://ton.dumans.nl/upload.ils

Vervolgens zoek je je foto op, vink je PHBB Image Tags aan, en druk je op 'Upload'. Vervolgens selecteer je 'het resultaat' en plak je in je berichtje. Je hoeft er dan geen [img] meer voor en achter te zetten, want dat doet dit programmaatje al!

Suck6 :wink:
Jeetje

Berichtdoor Idranor » 14 apr 2006, 12:04

Kampjezeven schreef:Er zouden er al 3 komen zondag, dus ben ik nummertje 4. Ik ben heus reuze benieuwd.

In het lijstje van laatst staan maar twee J7's! Ik ben ook benieuwd en heb er veel zin in! Het wordt mooi weer! :D

The 305 is still alive!
Idranor

Berichtdoor Kampjezeven » 14 apr 2006, 13:13

Voila

Afbeelding
Kampjezeven

Berichtdoor Jeetje » 14 apr 2006, 17:50

Mooi, hoor! :wink:

Wel komen zondag, hè! :roll:

En schuifdeuren aan de voorzijde! Dat zie je niet zo vaak bij een tot alkoof omgebouwde J7. Daar worden meestal de exemplaren met regulier opende portieren voor gebruikt!
Laatst bijgewerkt door Jeetje op 16 apr 2006, 08:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Jeetje

Berichtdoor Joliet Jake Blues » 16 apr 2006, 02:18

Nice 8)
305 GLD Comm. '86
306 XT Break LPG '98
Toyota Celica 2.0 '82
Ford Mustang cabrio '68
Joliet Jake Blues

Keer terug naar Even voorstellen