vraagje whitewall banden

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

vraagje whitewall banden

Berichtdoor eri©on » 06 feb 2010, 20:23

Goedenavond mensen!

Ik heb enkele vragen betreffende banden.
Ben op zoek naar whitewall banden, en wel in de maat 145 x 400.

Die 145 snap ik wel, echter 400 ??.
Waar is dat mee te vergelijken?.

Op Ebay, staan ook banden te koop maar die worden weer aangegeven in inch :roll: , qua prijs ook interessant.

Ik hoop dat iemand mij dit kan toelichten

Alvast bedankt!
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor eri©on » 07 feb 2010, 14:21

Heb inmiddels wel een band gevonden echter 122,50 ex btw is behoorlijk geld :shock:

Niemand die een adresje heeft?.
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor Jeetje » 07 feb 2010, 15:23

Het voorbeeld wat je geeft, zijn geen white walls...

Wat voor white walls zoek je en voor welke auto?

Er zijn diverse white walls leverbaar van verschillende merken en in verschillende maten. Vooral in de bredere maten zijn white walls te vinden.

Voor -bijvoorbeeld- de Peugeot 404 (165/15) zijn er goede white walls te vinden:

Afbeelding

en zo ziet dat er op een 404 uit:
Afbeelding

Zoals je ziet, is dat een smal wit randje. Dat is vanaf ca. 1960 'de mode'. Voor 1960 was het veelal die hele brede witte kanten:

Afbeelding

Je kunt vervolgens voor échte white walls gaan en -inderdaad- die zijn niet goedkoop, of voor klemringen (die in verschillende maten verkrijgbaar zijn):

smal:
Afbeelding

breed:
Afbeelding

Op m'n 404 heb ik white walls van BF Goodrich (echte dus), maar ook merken als Maxxis enzo hebben banden met witte flanken in het assortiment...

Op m'n 356 Speedster project heb ik overigens voor redlines gekozen. Die zijn bijna onmogelijk te vinden, dus heb ik hier maar voor klemringen gekozen (dat is effe een aardige klus, luistert zeer nauw, maar als ze er eenmaal goed opzitten en rondom goed aanliggen, is er bijna geen verschil te zien met originele):

Afbeelding

Dit is wel een goed adres voor al je 'bijzondere' bandenwensen:

http://www.classictire.nl/

Als de maat die je zoekt niet (meer) leverbaar is, of de banden ervoor te duur worden, kun je ook het hart van een stalen velg los slijpen en in een velgrand lassen van een meer gangbare maat (15", 16", etcetera). Dan heb je opeens een veel bredere keuze aan banden.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor eri©on » 07 feb 2010, 16:22

Dank je Jeetje

Mijn voorkeur gaat uit naar deze:

Afbeelding

De banden zijn voor mijn Juvaquatre.

Daar liggen nu Michelin 145 x 400 op.
Deze zijn zo verschrikkelijk oud en uitgedroogd dat ik er niet ver mee weg durf.

Het leek me een mooi gezicht om bovenstaande band te laten monteren.

Een goed idee is om ze om te laten bouwen naar een bestaande inch maat, ik wist niet dat dit kon.
Ik zal Classic tyre eens bellen of ze een oplossing hebben.

Bedankt voor je info!
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Michelin-Passion klassieker- en oldtimerbanden

Berichtdoor Harrie » 07 feb 2010, 17:29

@ Ericon(c): op deze website kun je Michelin banden zoeken voor klassieke auto's en oldtimers:

www.michelin-passion.com

succes! grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Jeetje » 07 feb 2010, 22:19

@Harrie: volgens mij heeft Michelin geen whitewalls in de gezocht maat...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Harrie » 07 feb 2010, 23:19

Jeetje schreef:@Harrie: volgens mij heeft Michelin geen whitewalls in de gezocht maat...
ja, dat zou kunnen, ik heb dat niet allemaal uitgespit.
Ericon zoekt een speciale bandenmaat 145-400 voor de Juvaquattre, als je die al vind mag je blij zijn,
white-walls kun je daarna maken op de manier zoals jij aangaf.
Volgens mij heeft Michelin nooit White-Walls gefabriceerd.
het is vlgs. mij origineel een amerikaanse trend, die overgewaaid is naar Europa destijds.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Jeetje » 08 feb 2010, 00:07

Jawel, hoor...

Bij Mercedes destijds een optie:
Afbeelding

En -na enig speurwerk- worden zelfs nu nog whitewalls geproduceerd door Michelin:

Afbeelding

Kiek hier maar us:
http://www.1010tires.com/tire.asp?tireb ... del=XW4%AE

In de specifieke maat die gezocht wordt, zullen wel geen whitewalls te vinden zijn, je mag volgens mij al blij zijn als je in die maat gewone zwarte banden voor een redelijke prijs vindt...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Harrie » 08 feb 2010, 00:32

O.K. dus wel. ik schreef ook: "volgens mij.."

ik heb geen tijd en zin om zoiets uit te spitten.

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor eri©on » 08 feb 2010, 21:33

Bedankt voor de info heren!

Na een boel telefoontjes en mailtjes, blijkt idd dat mijn maat band alleen door Michelin is te leveren.
De whitewall banden zijn al helemaal niet te krijgen in deze maat, achteraf denk ik dat ik niet rouwig moet zijn, omdat het misschien echt past bij deze auto.

De band kost +- 130 euro per stuk :shock:
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Berichtdoor scheffers » 01 maart 2010, 12:13

ericon© schreef:Bedankt voor de info heren!

Na een boel telefoontjes en mailtjes, blijkt idd dat mijn maat band alleen door Michelin is te leveren.
De whitewall banden zijn al helemaal niet te krijgen in deze maat, achteraf denk ik dat ik niet rouwig moet zijn, omdat het misschien echt past bij deze auto.

De band kost +- 130 euro per stuk :shock:


Wij zijn op zoek naar een nieuwe band voor onze camper.... tot op heden kunnen we ook alleen een michelin vinden.. a 300 euro.... 19R 400 ca75 ..... Iemand ideeën of adressen? Misschien nog iemand een 2ehands goede liggen? evt. compleet met velg?..
Avatar gebruiker
scheffers
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 19 okt 2008, 10:45

Berichtdoor GoodOldDiesel » 01 maart 2010, 12:31

Hmm ik vermoed dat het over een J7 of J9 gaat? Daar is als goed is een en ander al over getypt. 16inch schijnt te passen.... min of meer.
Verder wordt er wel een soortgelijke band bij vredestijn geleverd voor de HY alleen is deze smaller meende ik...
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Jeetje » 01 maart 2010, 13:16

De 19x400 banden zijn inderdaad altijd erg moeilijk te vinden en als je ze vindt, zijn ze over het algemeen aardig kostbaar...

Misschien is dit een optie:
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8223

Ik wil hier niet promoten om van een 19x400 band op een 16" band over te stappen (195/75-16 schijnt uitstekend te passen), maar als 19x400 banden niet meer leverbaar zijn, is het wellicht een overweging waard.

Ik weet dat er een tijd lang -ik dacht- Firestones zijn geproduceerd in 19x400. Hier was echter niet iedereen even enthousiast over.

De Michelin's zijn wel het beste...

Hein Straatman had volgens mij ook nog banden; zijn advertentie staat ook nog op internet (al is die alweer van 2006!!!):

http://www.tweedehands.nl/caravans-kamp ... 55420.html

€ 195,00 per stuk...

Ook niet goedkoop, maar in ieder geval ruim € 100,00 goedkoper dan de Michelins.

De HY 17x400 band past -inderdaad- ook met enige moeite, maar dan klopt de km-teller en snelheidsmeter niet meer en de band oogt wel heel ielig onder een J7...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor GoodOldDiesel » 01 maart 2010, 14:24

Men moet vanuit een club verband vredestijn zien te overtuigen voor het maken van J7 / J9 banden.
Het is men al gelukt met de DS en met de HY
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor scheffers » 01 maart 2010, 14:50

Jeetje schreef:De 19x400 banden zijn inderdaad altijd erg moeilijk te vinden en als je ze vindt, zijn ze over het algemeen aardig kostbaar...

Misschien is dit een optie:
http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8223

Ik wil hier niet promoten om van een 19x400 band op een 16" band over te stappen (195/75-16 schijnt uitstekend te passen), maar als 19x400 banden niet meer leverbaar zijn, is het wellicht een overweging waard.

Ik weet dat er een tijd lang -ik dacht- Firestones zijn geproduceerd in 19x400. Hier was echter niet iedereen even enthousiast over.

De Michelin's zijn wel het beste...

Hein Straatman had volgens mij ook nog banden; zijn advertentie staat ook nog op internet (al is die alweer van 2006!!!):

http://www.tweedehands.nl/caravans-kamp ... 55420.html

€ 195,00 per stuk...

Ook niet goedkoop, maar in ieder geval ruim € 100,00 goedkoper dan de Michelins.

De HY 17x400 band past -inderdaad- ook met enige moeite, maar dan klopt de km-teller en snelheidsmeter niet meer en de band oogt wel heel ielig onder een J7...


Die advertentie had ik idd al gezien, maar denk niet dat ik daar nog wat van hoor... zie er ook geen telnr. bij staan..

En tja.. over die 16-inchers..... daar lees ik ook weer verschillende verhalen over..
Avatar gebruiker
scheffers
 
Berichten: 95
Geregistreerd: 19 okt 2008, 10:45


Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten