Nut van winterbanden in Nederland

Voor alle informatie over de wielen, dus de verschillende type en maten banden en (lichtmetalen) velgen.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Nut van winterbanden in Nederland

Berichtdoor Pininfarina504 » 17 nov 2010, 20:45

205 1.4,97.
Peus 504Ti,78,gris fum, Paris.
Peus 504GL, Aut,73, blue mét, nwst, Elzas
Peug 504GL,vert mét,Ned auto.
Peus 404,aut,71,blue, Elzas.
Peus 404, groen, 69, Z-Fr
Peus 404, Fam zwart,70,ex-prefect Paris.
Pininfarina504
 
Berichten: 2498
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor jurgen » 17 nov 2010, 21:01

in belgië was het vorige winter toch wel bijzonder raak met koning Winter.

Ik heb die van mij al liggen, maar ik ga ze ook maar steken indien de weeromstandigheden echt slechter worden. Gezien het nog vrij zachte weer, voel ik geen noodzaak om de omschakeling al te doen.
Avatar gebruiker
jurgen
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 12 jul 2009, 11:14
Woonplaats: België

Berichtdoor Thomas » 17 nov 2010, 21:03

Waar was de schrijver van dat stuk vorig jaar? Op de Antillen zeker :lol:
Vorig jaar hebben we behoorlijk wat sneeuw gehad en temperaturen behoorlijk onder nul.
Als we nu weer zo'n winter krijgen dan hebben winterbanden wel degelijk nut.

Dat mensen meer risico gaan nemen omdat ze zich veiliger voelen geef ik hem gelijk in. Heb de afgelopen jaren genoeg malloten meegemaakt die zeker dachten dat ze op winterbanden niet meer kunnen slippen en/of botsen.
Peugeot 607 3.0 V6 2005
Peugeot 205 CTi 1.6 115 pk 1989
Peugeot Partner 1.6 HDi 2008

TG-CARPARTS.NL
Avatar gebruiker
Thomas
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 07 jan 2008, 20:39
Woonplaats: Giesbeek

Berichtdoor TommyAbel » 17 nov 2010, 21:31

Ik kan mij inderdaad nog vorige winter herinneren en ik had geen winterbanden maar wel eeeeerg veel lol met de 305 en de handrem :D maar voor je eigen veiligheid zijn winterbanden natuurlijk wel beter ik knal ze er deze winter wel onder
Peugeot 305 GL 1986
Chevrolet Corvette C4 1986
Avatar gebruiker
TommyAbel
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 16 okt 2010, 00:12
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor Stefan » 17 nov 2010, 23:08

Ja dit is een leuke discussie of je wel of geen winterbanden neemt. Kijk je inderdaad naar afgelopen winter met die belachelijke hoeveelheid sneeuw, dan zouden winterbanden inderdaad geen verkeerde keus zijn denk ik.

Over het algemeen voldoen zomerbanden in de winters in Nederland ook wel hoor. Zomerbanden voeren vaak meer water af dan winterbanden. Als je dan gaat afwegen de hoeveelheid sneeuw en water we per jaar hebben... Met name die lamellen in winterbanden, die inderdaad goed zijn tegen sneeuw en slush, zouden een minder goed effect hebben op de waterafvoer.

Met winterbanden inderdaad oppassen voor de zogenoemde 'schijnveiligheid', want ook met winterbanden glijd je over gladde oppervlaktes, en kan je net zo goed eeeeerg veel lol hebben in de sneeuw! :D

Ik blijf gewoon op de zomerbandjes, dat is altijd goed gegaan. Ik haal mijn extra voordeel wel uit extra voorzichtig zijn :wink: :lol:
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor TommyAbel » 17 nov 2010, 23:34

maar op droge koude oppervlaktes heeft het rubber weer meer grip dacht ik en tot een maximale temperatuur van 7 graden boven 0. ik ga binnenkort naar oostenrijk en daar zijn ze rondom verplicht vanaf 1 november tot en met 15 april als ik het goed had. en als er ijzel ligt dan ben je ook met winterbanden nergens.
Peugeot 305 GL 1986
Chevrolet Corvette C4 1986
Avatar gebruiker
TommyAbel
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 16 okt 2010, 00:12
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor figlio del commesso » 17 nov 2010, 23:53

Wat ik het meest intrigerend aan deze discussie vind, is dat dit door een verkeerspsycholoog geroepen wordt. Dat lijkt me echt een geweldige baan. Google maar eens op de naam van die meneer. Een beetje open deuren intrappen en voor de hand liggende stellingen poneren. Lijkt me echt geweldig om dat te mogen doen. En je kan er nog geld mee verdienen ook !

Inhoudelijk slaat het natuurlijk nergens op. Beetje dezelfde discussie als die er ooit over ABS, Airbags e.d. gevoerd werd. In winterse omstandigheden (en ja, je moet vaker ruiten krabben dan je denkt) is het gewoon bewezen veiliger. Dat ik vervolgens 10 km/u harder ga rijden omdat ik me ook veiliger voel, doet daar niets aan af.

Adios, JR
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Berichtdoor Harrie » 18 nov 2010, 00:12

hebben wel al wel gedacht aan de temperatuursverschillen ?
Zomerbanden verliezen veel van hun goede eigenschappen onder + 7 graden celsius....
En daarin execelleren winterbanden dan weer.
Wel de goede dan... ik ging met de 306 cabrio in de slip toen ik remde op licht vochtig wegdek ( sept.) met M+S banden van het merk interstate... :evil:
Daar liggen dus nu nieuwe Michelin's op ( zomerbanden 8) ).
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Jan-Sietze » 18 nov 2010, 06:15

Nieuwe zomerbanden zijn ook in de winter beter dan versleten winterbanden,
maar dat geld ook andersom
Eind oktober de winterbanden al om de 405 break gezet omdat de zomerbanden versleten zijn...

Ik tweifel nog om de 406 op winterbanden te zetten; als er risico op schade is pak ik liever de budget 405 :wink:
607 3.0 24v '01
405 SRI 2.0 '93 > XU10J4 in progress
Avatar gebruiker
Jan-Sietze
 
Berichten: 319
Geregistreerd: 07 jan 2005, 18:52
Woonplaats: Wirdum

Berichtdoor chr. » 24 nov 2010, 22:07

Zelf weinig ervaring met winterbanden maar sinds vanmiddag
heb ik ze er ook onder de 406,Michelin.
Mss. is het gevoelmatig maar het voelt anders aan.

Omdat ik volgende maand naar Oostenrijk moet anders was ik er waarschijnlijk niet aan begonnen.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor FLYING DUCKMAN » 24 nov 2010, 22:59

ik vind dit soort discussies altijd wel leuk. Ik heb zelf al meedere malen geprofiteerd van winterbanden en ben er een groot voorstander van. Niet omdat ik veel in het buitenland rijdt, maar gewoon hier in NL in het oosten van het land. Twente dan in dit geval.

Het is hier elke winter wel een flink pak sneeuw, koude temperaturen etc.. Ik rijdt al jaren op winterbanden merk erg duidelijk het verschil!

Maar goed, ik ga wel mee met die man dat mensen denken dat ze meer grip hebben, je ziet genoeg van die idioten rijden die denken dat er niets kan gebeuren omdat ze winterbanden, 4wd etc hebben.

Ik probeer altijd eerst vast te stellen hoe glad het is als ik weg rijdt. Even extra gas geven, kijken of de banden spinnen, remmen, even kijken of je doorschiet, dan weet je meteen wat er aan de hand is.

Rechtuit is nooit een probleem, maar bochten ben ik altijd voorzichtig mee. En remmen ook, alhoewel ik er ook wel eens naast zit...of er tegenaan.
Groeten Flying Duckman

Mooie foto van je auto?
http://www.bloemendal-fotografie.nl

Solex 3800
Peugeot wielrenner 3x jaren 70 en dames sportfiets jaren 70
Peugeot 106 met een accent 1996
Citroen 2CV6 1982
Citroen C1 2007
Avatar gebruiker
FLYING DUCKMAN
 
Berichten: 604
Geregistreerd: 15 feb 2008, 10:49
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Zwarte 203 » 24 nov 2010, 23:03

google maar eens op anwb winterbandentest, en dan ook in het archief ervan.
Daar kun je lezen dat de meeste winterbanden moeite hebben met nat wegdek.

Ik heb zelf jaren in de strooidienst gewertk en moest dan vaak 'snachts op pad (zo'n 30 km naar het depot) met de 205 en op het laatst versleten zomerbanden.
Nooit problemen mee gehad, maar haal dan ook altijd de snelheid eruit voor de bocht en hield veel afstand.

Nu toch winterbanden aangeschaft, en dan metname omdat de vrouw elke dag de kinderen naar school moet brengen, en we nogal afgelegen wonen en de gemeente heeft besloten om niet tot nauwlijks meer in het buitengebied te strooien.
Zwarte 203
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 10 jun 2007, 17:58

Berichtdoor JT » 25 nov 2010, 00:31

figlio del commesso schreef:Wat ik het meest intrigerend aan deze discussie vind, is dat dit door een verkeerspsycholoog geroepen wordt. Dat lijkt me echt een geweldige baan. Google maar eens op de naam van die meneer. Een beetje open deuren intrappen en voor de hand liggende stellingen poneren. Lijkt me echt geweldig om dat te mogen doen. En je kan er nog geld mee verdienen ook !

Inhoudelijk slaat het natuurlijk nergens op. Beetje dezelfde discussie als die er ooit over ABS, Airbags e.d. gevoerd werd. In winterse omstandigheden (en ja, je moet vaker ruiten krabben dan je denkt) is het gewoon bewezen veiliger. Dat ik vervolgens 10 km/u harder ga rijden omdat ik me ook veiliger voel, doet daar niets aan af.

Adios, JR

Helemaal mee eens. er was zeker geen echt nieuws....

Water afvoeren: de meningen zijn verdeeld. Maar, wanneer het water niet wordt afgevoerd krijg je aqua-planning, weet je nog dat je dat de laatste keer gehad hebt? En had je toen niet een veel te hoge snelheid voor de omstandigheden?
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor michelv » 26 nov 2010, 16:52

Uit de krant:
Duitsland verplicht winterbanden
BERLIJN - Automobilisten die door Duitsland rijden, moeten vanaf maandag winterbanden onder bij sneeuw of ijzel. De Duitse Bondsraad, vergelijkbaar met de Eerste Kamer, heeft daarmee vrijdag ingestemd. Wie toch met zomerbanden door de sneeuw rijdt, kan 40 euro boete krijgen.
ooit:
206 (2004), 205 autom., 206 QS break, 305 break, 306 break, 405 break, 504GL (2x), 406C, 306, 107, 206 (2007), 206+ nu: 207 en 307
michelv
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 sep 2005, 09:18
Woonplaats: midden nederland

Winterbanden in Dld

Berichtdoor bas2 » 26 nov 2010, 18:18

En dan?
Wanneer je al verder mag rijden, krijg je dan in het volgende dorp weer een prent?
Bas - nog zonder winterbanden -
Tijdelijk zonder Peugeot
Avatar gebruiker
bas2
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 10 apr 2010, 19:10
Woonplaats: Veenendaal

Berichtdoor Joske » 26 nov 2010, 23:39

Ik ben al jaren overtuigd van winterbanden. jurgen weet waar ik woon, en geloof me, onze pa met de 406 zonder winterbanden geraakt 's morgens nie op zijn werk, en 's avonds nie in de garage als er nog maar ne halve cm sneeuw ligt. Ik met wintersloefjes heb weinig tot geen problemen.
Zelf laatst met mijn zomerbanden +3°C en vochtig wegdek toch serieus weggegleden tegen belachelijk lage snelheden. Zelfde omstandigheden met winterbanden, en even belachelijk lage snelheid geen probleem meer.
www.peugeotforum.be <- By Pug Drivers Belgium vzw
--
1991 - 309 GTi16
2003 - 206 Enfant Terrible 1.4HDi [Sold]
2011 - RCZ HDi GT
Avatar gebruiker
Joske
 
Berichten: 233
Geregistreerd: 13 mei 2009, 20:57
Woonplaats: Hoeselt, Vlaanderen

Berichtdoor chr. » 29 nov 2010, 12:20

vanmorgen op internet:

Minder ongelukken door winterbanden. 29 november 2010Gepubliceerd in: NieuwsHet is nu door onderzoek bewezen: met winterbanden is de kans op een ongeluk kleiner. Bij een auto op zomerbanden stijgt de kans op een ongeval in de wintermaanden met 32 procent. Met winterbanden is dat slechts 12 procent. Onderzoek onder 25.000 schadegevallen door verzekeraar Centraal Beheer Achmea wijst uit dat winterbanden met name bij sneeuwval hun nut bewijzen, bevestigt ook verkeerspsycholoog Adriaan Heino van verzekeraar Centraal Beheer Achmea. “Het onderzoek geeft aan dat winterbanden daadwerkelijk een positief effect hebben.” Eerder zeiden verkeerspsychologen te twijfelen aan het nut van winterbanden. Die zouden automobilisten een vals gevoel van veiligheid kunnen geven en kunnen leiden tot de gedachte dat ook op besneeuwde wegen flink kan worden doorgereden. Toch stelt Centraal Beheer Achmea winterbanden niet verplicht.
Momenteel rijdt dertig procent van alle Nederlanders in de winter op winterbanden: 2,2 miljoen personenauto’s.
*einde quote.*

30% is best veel.
Aleen als je leest dat Achmea winterbanden niet verplicht denk ik
dat dit niet lang meer zal duren. Zal toch wel eens veranderen dat
de verzekeringsmaatschappijen het gaan verplichten.
Kijk oa. maar naar Oostenrijk.
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor svdh » 29 nov 2010, 14:45

Winterbanden zullen beslist nut hebben, maar ik ben ook overtuigd dat je met zomerbanden ook prima kan rijden. Allebei mijn ouders hebben nog nooit winterbanden gekocht, en nog maar een paar keer een schuivertje gehad in een periode van ongeveer 35 jaar.
Wat zij namelijk doen, is net voor de herfst nieuwe zomerbanden op de auto, zodat je voldoende profiel hebt voor de winter.

Daarnaast weet ik ook best zeker dat het er aan ligt wat voor bestuurder je bent of je winterbanden echt nodig hebt.

Verplichten vind ik in Nederland echt onzin, in Duitsland, Oostenrijk etc. snap ik het wel, daar hebben ze échte sneeuwval. Ook in de bergen/heuvels zijn winterbanden beter met grip heuvelop en af. Maar die hebben wij niet zo veel in ons kikkerlandje :wink:
Peugeot 205 XS 1.4i 1990
svdh
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 06 jun 2010, 23:06
Woonplaats: Veghel, Noord-Brabant

Berichtdoor Jeetje » 29 nov 2010, 15:52

Ik kom vanwege m'n werk geregeld 'in aanraking' met mensen die tijdens winterse omstandigheden ergens tegenaan geknotst zijn (een lantaarnpaal, een verkeerslicht, de vangrail, etcetera) en dan de wegbeheerder -de gemeente of de provincie- aansprakelijk achten voor de schade aan die auto omdat er niet (voldoende) gestrooid zou zijn; dat ondanks het feit dat er op de radio voor plaatselijke gladheid gewaarschuwd wordt en de strooiwagens zich een slag in de rondte rijden.

En wat blijkt bij onderzoek vervolgens in ruim 80% van die gevallen: onder de auto zaten 'normale' banden en geregeld zelfs met een profieldiepte van minder dan 3mm...

Volgens mij vraag je dan om problemen. :roll:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor M. van der Meulen » 29 nov 2010, 18:16

Ik ben maar wát blij met m'n nieuwe set Vredesteijns op nieuwe velgen! Kost wat, maar dan héb je ook wat. Praktisch geruisloos, en bij deze temperaturen heel soepel in het opvangen van richels en naden van viaducten e.d. Maar zelfs mét winterbanden blijft gelden: rijgedrag aanpassen, anticiperen en verder vooruit kijken dan gewoonlijk, om eerder op onverwachte situaties te kunnen reageren. Groet, M.
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Berichtdoor Marinus » 30 nov 2010, 21:39

Afgelopen 2 dagen is nut van winterbanden weer eens aangetoond.
In de stad gisteren, bij het wegrijden vanaf kantoor, tot 2x toe achter dezelfde voorganger moeten wachten, die niet meer kon wegkomen bij het stoplicht door gladheid ten gevolge van vastgereden sneeuw. Met winterbanden geen enkel probleem. Ja, zo ontstaat er dan bijna 900km :wink:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Berichtdoor Koffiemolen » 30 nov 2010, 22:00

Marinus schreef:Afgelopen 2 dagen is nut van winterbanden weer eens aangetoond.
In de stad gisteren, bij het wegrijden vanaf kantoor, tot 2x toe achter dezelfde voorganger moeten wachten, die niet meer kon wegkomen bij het stoplicht door gladheid ten gevolge van vastgereden sneeuw. Met winterbanden geen enkel probleem. Ja, zo ontstaat er dan bijna 900km :wink:


Sluit ik me bij aan. Het is en blijft altijd een compromis zo'n band, maar de voordelen van de winterband zijn in zo'n seizoen groter dan de nadelen. Helemaal als er weer eens sneeuw ligt zoals nu. De beide winterharde auto's rijden erop. De 5008 vandaag zo'n 200 km (rustig dagje) en de 307 vandaag 350 km. Voor de boodschappen is het misschien een ander verhaal, hoewel het hellinspercentage van onze straat (ik woon op +70 NAP) ook om winterbanden vraagt. Er wordt bij ons niet gestrooid.
Peugeot 504 cabriolet '71
Peugeot 107 1.0 12V Blue lease '12
Citroen ID20F Break Luxe '74
Citroen ID20F Break Luxe '71
Volvo XC70 2.5T geartronic automaat
peper-, zout- en koffiemolens
Afbeelding
Avatar gebruiker
Koffiemolen
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 04 aug 2006, 15:37
Woonplaats: Op een stuwwal 80 meter boven NAP

Berichtdoor ruudxs » 30 nov 2010, 22:15

De afgelopen dagen hebben mijn winterbanden voor mij inderdaad hun nut ook bewezen.
Bij mij in Zaandam worden alleen de doorgaande routes gestrooid en de straatjes in mijn wijk zijn nu dus een soort ijsbanen.
Met m´n winterbanden kan ik nu beheerst en rustig gewoon de wijk doorkomen, uiteraard rij ik nu geen 30 maar eerder 10 of 15 km/h, maar ik kom in ieder geval gewoon normaal een bocht om en kom inderdaad een parkeervak uit en in.
Voor dagelijks een 307 1.6 16V op lpg-g3.
En voor de pret weer een 205 1.4xs.
En nog een meer jaren project in de vorm van een 205 1.6 xs.
Avatar gebruiker
ruudxs
 
Berichten: 1343
Geregistreerd: 24 feb 2008, 15:19
Woonplaats: Zaandam

Berichtdoor Stefan » 30 nov 2010, 22:35

Marinus schreef:Afgelopen 2 dagen is nut van winterbanden weer eens aangetoond.
In de stad gisteren, bij het wegrijden vanaf kantoor, tot 2x toe achter dezelfde voorganger moeten wachten, die niet meer kon wegkomen bij het stoplicht door gladheid ten gevolge van vastgereden sneeuw. Met winterbanden geen enkel probleem. Ja, zo ontstaat er dan bijna 900km :wink:


Dat iemand niet weg komt bij een verkeerslicht, hóeft natuurlijk niet aan de banden te liggen. Ik zal niet zeggen dat het niet zo is, maar als ik met lekker veel gas in z'n 1 weg rijd, kom ik ook niet ver, ook niet met winterbanden. Ik denk dat winterbanden het wel makkelijker maakt.

Heb je nog even een rustig duwtje met de bumper gegeven om hem weer op weg te helpen? :mrgreen:

Ik heb vandaag en gisteravond nog stukken gereden, op zomerbanden, ik heb nergens last van gehad. En bij ons in de straat strooien ze ook niet. De sneeuw is hier ook zo plat gereden dat je bijna jezelf er in kan zien.

Overigens heb ik vandaag ( dan wel op een drukker bereden weg) een bestelbusje (sprinter) uit de berm getrokken, die met 2 voorwielen tot aan de dorpel in de smurrie stond. Genoeg grip met de zomerbanden, de koppeling stonk er wel van!

Belangrijkste blijft naar mijn idee gewoon dat je genoeg anticipeert. Daarmee haal je de ergste fouten eruit.

Groet,
Stefan
Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 ('99)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stefan
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 07 dec 2007, 22:03
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Marinus » 01 dec 2010, 07:31

Stefan, eens dat rijstijl heel veel uitmaakt.
Neemt niet weg dat samenstelling van rubber en vorm van profiel zeker uitmaakt in grip bij dezelfde snelheid bij koud weer.

Afbeelding
bron: TyresOnly

Bij water of sneeuw op de weg kan de de kortere remweg verder oplopen tot wel 30 tot 50% met winterbanden, ongeacht de snelheid. En je kunt niet altijd vooruit zien als een andere weggebruiker iets onverwachts doet nietwaar :wink:

Maar het hele effect wordt natuurlijk weer teniet gedaan als mensen door winterbanden overmoedig worden en bijvoorbeeld 2x zo hard gaan rijden. Laatst sprak ik iemand die aangaf dat ie weinig last had van hevige regenval die dag, omdat er winterbanden op zijn 4-wiel aangedreven auto lagen. Hij kon lekker hard doorrijden :roll: Onzin natuurlijk, want als je dan moet remmen met een terreinwagen van over de 2 ton aan eigen gewicht, is de helft van de remweg bij hoge snelheid nog altijd langer dan als je met zomerbanden je aanpast aan de weersomstandigheden natuurlijk. Alles is dan weer relatief.

In ieder geval zie ik in de praktijk het voordeel zeker wel. En niet alleen op mijn leaseauto, maar ook op de prive auto waar mijn vrouw in rijdt liggen een setje winterschoeisel. Het wisselen ieder halfjaar kost een paar tientjes, maar verder leidt het nauwelijks tot meerkosten omdat je ook langer doet met je banden. Wat mij betreft een goede 'investering'.

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Volgende

Keer terug naar Banden en velgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron